Voor Mickey en alle andere meiden

Hoi Mickey,

Dat is schrikken he. Ik heb vorige week hetzelfde te horen gekregen. Mijn FSH gehalte is 50,2, LH is ook hoog. Daarentegen is het oestrogeen gehalte laag. Dit alles duidt volgens mijn gyn op de overgang! Ik ben pas 28 jaar! We zijn nu ruim twee jaar bezig met onze kinderwens en dan krijg je dit te horen. Niet echt iets waar ik op zit te wachten natuurlijk. We hebben nu afgesproken dat ik mijn temp bijhoudt (deed ik al) en dat ik een week nadat de temp omhoog is gegaan terug kom voor bloedonderzoek om te zien of ik echt een eisprong heb gehad. Vanmiddag ben ik nog bij de gyn geweest en die zag tot zijn verbazing wel twee follikels (1 in elke eierstok). Zelf geloof ik absoluut niet dat ik in de overgang ben. Heb zelf een sressvolle periode achter de rug aangezien ik ontslagen ben vanwege bedrijfseconomische redenen. Was helaas als laatst aangenomen daar. Ik werk dus niet meer vanaf begin dit jaar, maar dit heeft vorig jaar wel heel veel stress veroorzaakt waardoor de cyclus veel te lang duurde (66 dagen i.p.v. gem. 25 dagen). Verder heb ik veel stress omtrent het niet zwanger worden. Ik probeer het wel los te laten maar dat is door anderen vaak makkelijker gezegd dan gedaan.
Ik ga het nu op een heel andere manier proberen. Heb namelijk een afspraak gemaakt met een paragnost. Zij heeft vorig jaar mijn zusje van haar pijnlijke voet afgeholpen en dat terwijl operaties en medicijnen vanuit het medisch circuit haar totaal niet hielpen. Mijn moeder hoorde toen van haar dat zij ook een keer een vrouw met vruchtbaarheidsproblemen heeft geholpen. Deze vrouw is zwanger geworden. Nu verwacht ik zelf niet direct wonderen, maar ik denk dat zij me al veel van mijn stress af kan helpen, waardoor hopelijk van het een het ander komt. Afwachten maar.

Ik wens je veel sterkte toe en hopelijk hebben ze het bij ons beide helemaal mis.

Zijn er nog andere meiden die soortgelijke resultaten te horen hebben gekregen?

xxx Angélique

He Angélique,

Hoop maar dat ze bij jou ook het bloed hebben verwisseld!! Hahaha die gyn kunnen zoveel zeggen he.. 1 ding wat ze niet goed kunnen is met gevoelens om gaan van een patient dat is ook moeilijk voor ze omdat ze het ook zo ontzettend druk hebben. Ik hoop echt dat ze het mis hebben, ik moet zelf nu provera slikken om de ongi opgang te brengen en dan kan ik weer bloed prikken en gaan ze kijken of de waarde veranderd is, mijn oestregeen hadden ze vergeten te testen, dat gaan ze nu wel doen. Ik begrijp je helemaal met stress om de babiewens dat heb ik nu ook, wij hebben al een kindje van 4 maar de wens voor de tweede blijft. Ons dochtertje zei net, ik ga straks als ik wat ouder ben schoonmaken en voor de babie zorgen, ze is er op dit moment heel erg meebezig. Maar wij proberen het er zo min mogelijk over te hebben waar ze bij is want ze luisterd nu goed mee. Ik wil niet dat ze straks teleurgesteld is als het er niet meer van komt!! Maar goed ik moet ook positief blijven dat we het nog wel gaan meemaken, want dat prikken voor fsh wat nu hoog is kan straks weer normaal zijn, die van mij was vorig jaar 9,1 en dat is dus een normale waarde. Jij ook heel veel sterkte en hoop dat jou waarde straks ook weer normaal is. Verder heel veel sterkte met het zoeken van een nieuwe job, dat zal zeker lukken. En hoop dat je snel zwanger zal worden.

liefs Mickey

Hee Angélique,

In februari 3 jaar geleden ben ik gestopt met de pil. OMdat ik vroeger een eierstokontsteking heb gehad ben ik al snel naar een Gun gegaan omdat ik uitgezocht wilde hebben of mijn eileideres nog wel toegankelijk waren. Gelukkig hadden we een gyn die meteen actie ondernam. Nou de eileiders waren goed (pfff wat een opluchting)alleen mij FSh was te hoog. De alarmbellen zijn gaan rinkelen en we zijn meteen doorgestuurd naar een groter ZH. Alle onderzoeken gehad, en ja hoor ...de uitslag, de overgang zit eraan te komen. Ze stelde voor om iui te doen zonder hormonen (wat geen extra toegevoegde waarde zou hebben volgens hun, waarom doen we het dan...). Wij wilde graag meteen IVF om te kijken wat de kwaliteit van die eitjes was. Wilde ze niet aan meewerken. We hebben zelf toen besloten verder te gaan in Belgie (dit nav een tip van iemand van de FREYA site). Daar doen ze wel meteen ivf. Wat bleek, na 3 pogingen (1 terugplaatsing....) De kwaliteit van de eitjes was niet goed. Ik had zelf nog wel 3 eitjes per cyclus, maar met de hoogste dosis hormoonstimilatie wilde ze toch niet goed ontwikkelen.
Je zult begrijpen, mijn wereld stortte in (ik ben nu pas 29 jaar)ik kon het ook niet bevatten....
Omdat we zo graag kinderen willen hebben we besloten te gaan voor eiceldonatie. En nu, een jaar na het "vonnis" uit België, ben ik 5 weken zwanger. Het is nu natuurlijk een superspannende periode, want er kan zo veel mis gaan (wat altijd kan, alleen is de kans nu iets hoger), maar goed dat is afwachten allemaal.
Ik kan me voorstellen dat je het liefst had gelezen dat het bij mij allemaal vanzelf goed is gekomen, met mijn eigen eitjes....maar helaas... Ik had het ook heel graag anders gezien, maar nu op dit moment ben ik heel erg blij dat mijn vriendin dit voor me heeft willen doen en dat ik toch nog een kindje (mischien) mag krijgen. Toen ik in het begin van mensen hoorde dat ze me niet zo veel kans gaven en dat eiceldonatie een goede optoe was, wilde ik daar natuurlijk niets over horen. Het is heel pijnlijk om dit te lezen! Ik weet er alles van. Ik hoop echt voor je dat het allemaal met stress te maken heeft gehad en dat je straks,bij een volgende bloedtest een betere uitslag hebt. Wel wil ik je adviseren, laat je niet van het kastje naar de muur sturen en zorg dat ze tot actie over gaan... HOe sneller hoe beter...laat je niet afschepen met mooie verhaaltjes en wachttijden, want tijd heb je niet......
Ik hoop écht voor je dat het anders uitpakt dan bij mij en dat ze wel degelijk een vergissing hebben gamaakt... Heel veel succes en sterkte iig!!

Liefs Susanne

Hoi Susan,

Bedankt voor jou verhaal. Ik hoop alleen dat ze het bij mij helemaal mis hebben. De gyn begon bij ons ook al over eiceldonatie maar daar wil ik nog even helemaal niet aan denken.
Ik heb momenteel alle hoop gevestigd op de paragnost. Kijken wat zij nog voor me kan betekenen.
Gefeliciteerd trouwens dat je nu zwanger bent en wat ontzettend lief van je vriendin. Hopelijk gaat alles goed met je zwangerschap en ik zou zeggen geniet er van.

Liefs Angélique

Wat een verhaal zeg!! Ik zit gewoon met kippevel achter mijn computer. Ik hoop dat ze nog wat voor jullie kunnen betekenen in het ziekenhuis en dat jullie samen sterk kunnen zijn.

Veel sterkte en liefs,
Inge

Lieve Angélique,

Ik zou als ik jou was ook alle andere kanalen bewandelen voordat ik tot eiceldonatie over zou gaan. Ik ben zelf ook bij een soort homeopaat geweest...en we zijn natuurlijk ook naar Belgie geweest ( we zijn niet over 1 nacht ijs gegaan). Ik zou het zeker niet bij 1 oordeel van een arts laten zitten. Vraag een second opinion.
Ik hoop écht dat die paragnost iets voor je kan betekenen! Dat zou geweldig zijn!!!
IIG heel veel sterkte de komende periode en ik hoop zeker dat het allemaal goed gaat komen!!

Veel liefs Suus

Hallo Angelique,

Vervelend is dit bericht zeker, maar ik zou niet bij de pakken neer gaan zitten. Misschien kan de paragnost jou iets vertellen. En ik zou nog wat meer natuurlijk geneeskundigen bezoeken. Bijv. een touch for health therapeut, die kan allerlei dingen uittesten bij jou. Ik heb 1 zoontje van 3 jaar, en voordat ik zwanger was van hem zijn we eerst voor de onderzoeken naar het ziekenhuis gegaan. Alles was verder goed, maar we wilden niet verder in het ziekenhuis. Dus heb ik toen wat alternatieve mensen bezocht. Een orthomoleculair dietiste.Dus een bepaald dieet icm pillen om je lichaam te reinigen van oa allerlei gifstoffen.
En bij een touch for health therapeute. We hebben ook 3 jaar moeten wachten op onze zoon. Maar het is toch gelukt. Nu proberen we alweer 3 jaar een kindje te krijgen, maar ik ga niet in het ziekenhuis verder. Ik probeer gewoon verder uit te zoeken of ik misschien anderen tekorten heb. Bijv Vitamine E enzo. Daar was ik ook alweer mee bezig.
Dus toch maar weer afwachten. Je wordt hier toch wel wijzer van. Het ziekenhuis biedt je ook geen garantie dat je zwanger raakt. En al die hormoontoestanden doen je ook zeker geen goeds!!. Maar iedereen is vrij om te doen wat hij wil. Je moet ook zeker je gevoel volgen!!!! Heel veel succes meid!!
Marian

Hoi Susanne,

Leuk dat je hier ook meeschrijft, maar het zou fijn zijn als je je naam wilt aanpassen...ik schrijf hier nl. ook al een tijd mee onder de naam 'Suus'.

Thanks,
Suus

Terug
Bovenaan