Voor Mieke1979...... en anderen die het willen lezen natuurlijk...

Hoi Mieke,

zoals jij had 'aangeraden' krijgt Anne nu Diksap erbij. Alleen nu drinkt ze maar 4 melkflessen van 165 cc. Verder een fruithapje en 100cc diksap.
Nu had ik een vraagje. Is de diksap, net als het fruithapje, ook extra? Of moet ik dit bij de melkvoedingen optellen? Ik vind namelijk dat ze erg weinig binnenkrijgt. Soms wil ze ook maar 3 melkflessen of laat de laatste gedeeltelijk staan. Dan krijgt ze dus maar 3x 165 binnen. Of is het handig na het fruithapje nog wat melk te geven? Anne begint na dat hapje namelijk altijd te brullen om meer, maar als ik meer geef komt dat er even later weer uit.
Ik hoop verder dat het bij jou goed gaat met de voedingen. Al blijkt dus dat elk kind echt anders is.

Groetjes,
Natasja

ps; Anne is nu bijna 4,5 maand en misschien wel toe aan 4 voedingen....

Hoi hoi Natas,

Hey zo te horen vind ze het dus wel lekker de diksap?
De diksap is net als het fruit extra en moet je niet zien als een voeding. Tis meer voor wat extra vocht zeg maar en wij zijn hier allemaal vrij dorstig en dat hebben onze kids dus ook...geen honger maar dorst. Ruben drinkt inmiddels 2x 120 cc diksap....na het fruit en rond 15.00u.
Ik zie ook dat Anne 4 flessen drinkt van circa 165 cc dat lijkt me prima als ze het er goed op doet........ja ik weet dat het vroeg is 4 flessen, maar Ruben doet precies hetzelfde en die drinkt dan nog minder melk.
Gisterenmorgen 160 cc op.......10.00u fruit + 120 cc diksap....12.00u 80 cc melk.........15.00u 120 cc diksap.........16.00u 60 cc melk + 1/2 potje bruine bonen.....om 19.00u 160 cc + 2,5 schepje rijstebloem leeg.
Ik heb nu zoiets van zolang hij tevreden is en zich happy voelt vind ik het prima.......laat me vanaf nu niet meer opnaaien door cb of andere mensen over wat hij wel niet zou moeten hebben. Kan het er moeilijk inproppen niet????

Groetjes van Mieke mv Lotte, Jozua en Ruben

Bedankt voor je reactie!

Je kunt het er inderdaad niet in proppen! En zolang hij tevreden is, ach...
Ik heb vanmorgen een grotere fles aan Anne gegeven (200cc) en deze ging er ook helemaal in. Aangezien ik niet wist of ik die diksap bij de voedingen op moest tellen wist ik niet goed wat ik ermee moest doen. Maar nu weet ik dat het niet meetelt en kan ik het gerust iets ophogen. Ik hoop dat ze vandaag 4 melkvoedingen wil. Als ze er toch nog 1 meer wil heb ik nog de ruimte om een extra fles te geven.
Ach we zien het wel. Ze lijkt heel tevreden met wat ze kreeg, maar ging ook steeds vroeger vragen, dus misschien was ze ook wel toe aan iets meer.
Ik kijk vandaag even aan hoe het gaat en als het goed gaat doen we het morgen weer zo.

Groetjes,
Natasja

Terug
Bovenaan