voor miep34

hai miep
ik zal me eerst ff voorstellen ik ben tia,ben 31 jaar oud,heb 3 kids
ik volg jouw verhalen al een tydje,het begon zo, per toeval kwam ik op deze site terecht was toen16 weken zwanger en ik las jouw verhaal de tranen liepen of vielen naar beneden ik voelde echt en ik meen het serieus jouw pyn ikdacht als je zo iets mee maakt hoe hou je je zelf staande voor de rest van het gezin.
ik kreeg echt een heel naar gevoel wat ik eigelyk al vanaf het begin had maar op dat moment werd het alleen maar erger ik voelde vanaf de zwangersschap test dat er iets niet goed was deze zwanger schap was echt heel anders dan de andere 3 maar niemand wou me geloven dat beelde ik me maar in ook myn vriend had zo iets van ach joh alle zwangere zyn onzeker ook de verloskundige   dacht dat.om een lang verhaal kort te maken besloot ik een afspraak te maken voor een pret echo wat myn vriend afkeurde en ja hoor een week later by de pret echo werd myn verloskundige opgebeld dat ze iets raars had gezien by de baby nou zoals je weet stort da je werld in ik heb zoveel echo`s gehad en zelfs een versnelde uitslag van een vruchtwaterpunctie (slecht nieuws)met de vraag of ik de zwangerschap wou doorzetten of afbreken (zit ik daar met een brok in myn keel 20 zakdoeken en heel veel tranen na heel veel info van de gyn en een reality shock heb ik besloten de zwangerschap (20 weken)  af te breken omdat het voor ons kindje ondragelyk zou worden en dat wil ik myn lieve kleine meid niet aandoen(het was een piep klein meisje)nu byna 2 maanden later voel ik me af en toe rot maar toch ook wel sterk ik heb een belangryke keuze moeten maken een zuster zei tegen my je bent echt een goeie moeder je dat je het beste voor je kind hebt gedaan maar soms voel ik me niet zo .
wat een lang verhaal he sorry als het een beetje verwarrend is maar ik heb echt het gevoel dat ik myn troost by jouw kan vinden (brutaal he hihi)
ik ben   zo trots op jouw hoe jy er mee om gaat en dat je opnieuw zwanger wilt worden ,ik ben best wel bang voor alles maja ik denk dat het tyd nodig heeft om het weer aan te durven toch .
ik hoop dat je reageert en me weer hoop aan kan praten want al met al wil ik toch wel nog een x genieten van zo`n heerlyke baby en dan heb ik myn kwartet maja time will tell.
groetjes  ..   tia

Lieve Tia,

de tranen biggelen nu ook over mijn wangen, wat vreselijk dat je zo'n
keuze hebt moeten maken. Mijn kindje was overleden toen ik kwam voor
een routine onderzoek, het kwam als een volledige onverwachte schok.

Hoe ik het heb gered, misschien ben ik gehard door de dingen die ik al
heb mee gemaakt, misschien is het mijn positieve blik op de toekomst,
misschien is het het gevoel dat er ooit een kindje is voor mij en mijn
man. Ik heb mezelf ook afgevraagd, wat als dit nou nog een keer gebeurd
kan ik dat dan aan. Het antwoord zal ook dan Ja zijn. Ik moet wel, ik
heb zoveel om voor te zorgen en te leven.

Meis ik vind het zo vreselijk dat je zo'n zware keuze hebt moeten
nemen, maar dta doet niets af aan jou als moeder. Je hebt drie kinderen
die je hard nodig hebben, je kleine meisje zou misschien geen leven
gehad hebben, en daarmee jij, je man en je andere kinderen ook niet
meer. Je leven zou draaien om een gehandicapt kindje (wil je ook
vertellen wat er mis was), en wellicht was de kans groot geweest dat je
kindje misschien later toch was overleden. Je hebt je gevoel gevolgd en
dat maakt je een goede moeder.

Dat je nu nog niet aan een zwangerschap moet denken is logisch, dit hakt er vreselijk in. Is de kans op herhaling groot?

Zelf kan ik over een paar dagen weer gaan testen (tenminste als ik niet
ongesteld wordt), heel erg spannend, en angstig. Soms denk ik wel eens,
ik test niet want dan weet ik het niet.

In ieder geval meid, praat veel, uit je, kijk naar de zonnestraaltjes
in je leven, geniet er van, en probeer in het nu te leven, niet in het
verleden, en niet in een toekomst die er nooit zal zijn. En het
verlangen naar toch nog een kindje zal je straks de kracht geven om er
voor te durven gaan.

Een dikke kus en knuffel van mij en als het nodig is roep je maar, dan huilen we even samen.

Miep

hoi miep
bedankt dat je hebt gereageert.
by myn kindje was er een fout in de chromosomen gevonden waardoor het leven niet verdraagzaam kon zyn vandaar myn keuze om myn baby dat niet aan te doen.
en volgens de gyn was het een foutje van de natuur en is een kans op herhaling klein maar als ik me wil laten onderzoeken dan mag dat gewoon (een hele toffe peer was myn gyn gelukkig).
de reden dat ik bang ben om opnieuw zwanger te worden heeft niet alleen te maken met het grote verlies of myn bangheid om weer te verliezen,maar ook met alles en iedereen om my heen ,ik ben nu bezig met een opleiding wat werken en leren inhoud (heel zwaar met 3 kids en een zwangerschap)dus toen ik het nieuws vertelde dat ik zwanger was had iedereen zoiets van nou kan je dat wel aan en hoe zit het nou met je studie echt iedereen bemoeide zich er mee ik merkte ook soms scheefe gezichten naar my gericht ook al dachten hun dat ik het niet door had,nou moet ik eerlyk zeggen ik ben zeer zeker niet op myn mondje gevallen hoor ik had voor iedereen een goed antwoord en ze weten van my dat ik toch myn eigen zin door dryf ,maar al met al gaat het toch aan je knagen dat gezeur van iedereen,en ik weet niet of ik nu sterk genoeg ben om mezelf weer  door het gezeur van iedereen heen te slepen ik moet denk ik nog emotioneel goed aansterken en dan ga ik zeker weer proberen om zwanger te worden ,myn jongste is nu 5 ,die vroeg laats aan my mama waarom is jouw baby niet gelukt en van anderen wel nou de tranen stonden me naby geef daar maar is antwoord op het enigste wat ik kon zeggen was zo gaat het soms in het leven en we moeten sterk voor je zusje blyven ze is nu een mooie ster  aan de hemel en ik weet zeker dat jouw opa haar nu optlit dat was toch wel een troost voor haar,en volgens haar moet ik maar gauw weer een nieuw zusje gaan kopen voor in myn buik(haha leuk he).genoeg over my ik blyf het zeggen jouw verhalen geven beetje by beetje weer kracht en hoop en ik bid voor je dat je heel gauw zwanger bent en een gezond kindje op de wereld zet dat meen ik echt, nou ik ga nu maar stoppen anders word je gek van my(haha).
groetjes en toi toi van tia  

Lieve Tia,

je hebt in ieder geval genoeg om voor te leven, je man, je kids en een
opleiding gecombineerd met werk. Allemaal leuke dingen, al is het soms
wat zwaar.

Zelf werk ik gemiddeld 36 uur per week. Jaren heb ik alleen de zorg
voor mijn meiden gehad, en geloof me ook dat is zwaar. Maar wat moet
dat moet, en daardoor red je het keer op keer.

Moeilijk hoor, een kinderwens, maar ook andere plannen. Dingen die vaak
in ogen van anderen niet samen gaan, maar ook bij jezelf de nodige
twijfels oproept. Ik ben nu aan het solliciteren, en vraga me nu af,
wat als ik nou zwanger blijk te zijn, wat dan. Tja zorg voor later.

In ieder geval valt het leven niet te plannen, en om als vrouw ou met
alles te wachten vanwege die kinderwens, nee dat moeten we niet doen.
Ik hoop wel weer op een kindje, en het zal niet makkelijk zijn, zeker
niet als er een nieuwe baan bij komt kijken, maar samen met mijn man
gaan we ook dat redden. Kortom ik wil niet meer afwachten.

Meid zorg dat je emotioneel sterk wordt, dat je met een glimlach om kan
kijken naar je meisje, en inderdaad dat je weet ze ergens is, waar voor
haar gezorgd wordt. Ook ik heb mijn kids vertelt dat mijn opa nu
voorons kindje zorgt. Voor mij is dat symbolisch, zeker omdat ik niet
weet wat te moeten geloven in wat er is na de dood, maar het idee voelt
heel goed.

Kop op meid, je komt er wel.

Miep

miep
je hebt zeker gelyk het is soms allemaal ff te moeilyk maar ik moet zeker niet myn leven laten leiden door anderen.
gewoon myn eigen keuze maken en die in myn leven zien te verwerken   ja toch.
he meid ik las net jouw bericht nou geweldig vind ik het voor jullie.
van harte gefeliciteerd echt te gek( lykt wel als of ik zelf zwanger ben zo bly ben ik voor jullie).
geniet ervan en doe het lekker allemaal rustig aan ,ik ga heel veel voor jullie bidden.
groetjes van tia.

miep
je hebt zeker gelyk het is soms allemaal ff te moeilyk maar ik moet zeker niet myn leven laten leiden door anderen.
gewoon myn eigen keuze maken en die in myn leven zien te verwerken   ja toch.
he meid ik las net jouw bericht nou geweldig vind ik het voor jullie.
van harte gefeliciteerd echt te gek( lykt wel als of ik zelf zwanger ben zo bly ben ik voor jullie).
geniet ervan en doe het lekker allemaal rustig aan ,ik ga heel veel voor jullie bidden.
groetjes van tia.

Terug
Bovenaan