Voor Mirjam

Hoi Mirjam,

Om niet helemaal terug te scrollen zet ik mijn antw op jou vraag even hier neer.
Mijn baas heeft toendertijd niet rechtstreeks tegen mij gezegt dat mijn contract niet werd verlengt om de reden dat ik zwanger was.Ik was in de voorgaande jaren nog nooit een dag ziek thuis gebleven maar toen ik net zwanger was ben ik een paar keer goed ziek geweest en leek het mij voor de baby beter om thuis te blijven(2 x een paar dagen).Toen ik vertelde dat ik zwanger was werd mij gevraagt of ik fulltime bleef werken na de bevalling.Mijn plan was om een functie lager te gaan en minder te gaan werken.Dit was allemaal prima maar een paar weken later werd mij verteld dat mijn contract niet werd verlengt ivm ziekteverzuim..????Dit terwijl ik 2 x ziek was geweest en daarvoor nog nooit.Als ze je kwijt willen lukt ze dat echt wel.
Sorry dat het zón lang verhaal s geworden.
Liefs S.
 
Hoi allemaal,

Zou iemand mij kunnen helpen met het volgende ?
We gaan volgende week zaterdag met zijn vieren naar de Efteling. Ik heb er enorm veel zin in, maar ik vraag me af waar ik nu wel en waar ik nu niet in kan. Ik ben dan 23 weken zwanger, maar heb nog geen grote buik. Zijn de vogelrock, achtbaan en bobbaan echt helemaal taboe ?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

groetjes,

Angela.
 
hoi S.

belachelijk eigelijk..je weet bijna wel zeker dat het met je zwangerschap te maken heeft..toch?
je had beter kunnen zeggen dat er niets zou gaan veranderen, dat je na je zwangerschap gewoon weer terug zou komen in de functie die je nu ook doet.
je bent namelijk niet verplicht om voor je zwangerschap al te zeggen wat je wil/doet.
tegen de tijd dat je verlof zou aflopen, had je je baas nog kunnen mededelen wat je wil.

veel s6 verder met je kleintje
gr. N
 
Hoi N.

Bedankt voor de tip.
Ik heb gewoon eerlijk willen zijn tegen mijn baas,had ook gewoon nooit gedacht dat ik er uit zou vliegen.Volgende keer denk ik ook alleen nog maar aan mijzelf!!!!

Groetjes
 
Wat oneerlijk zeg,gatverdamme...
Laat je niet afschepen he?? Niet akkoord gaan met wat dan ook...als je in vaste dienst bent moeten ze je nl uitkopen of een goede regeling treffen...ze mogen je nooit zomaar lozen!!! succes en hou je koppie erbij he??

 
Beste S.,
Ik lees je verhaal en vraag me ten stelligste af of je hier niet een zaak van kunt maken. Ik zou zeker informatie inwinnen bij een advocaat of Bureau voor Rechtshulp of zo want als jij echt nooit ziek bent geweest en nu 2 dagen dan kunnen ze dat nooit als argument gebruiken!! Ze moeten wel een poot hebben om op te staan, ik weet bijna zeker dat als je dit zou aanvechten het bij de rechtbank absoluut geen stand houden. Maar ja, dat moet je willen...
 
Terug
Bovenaan