voor moi

Hoi Moi,
Nou op dit moment ben ik dus niet zo erg blij. M'n mannetje heeft gewoon geen zin meer om zo overdreven te werken aan een kind. Gisteravond zei hij al dat hij dat geforceerde gedoe zat was. Tuurlijk doe ik erg m'n best om op goede tijden te klussen (4 x tot nog toe deze maand)en dat is wel meer dan we gewend zijn. Maar het moet wel van 2 kanten komen. En blijkbaar is dat niet zo want anders reageerde hij wel anders. Hij was wel een beetje boos en heeft absoluut geen zin vanavond. En verder zien we wel of het een keer raak is al duurt het nog een half jaar, hij gaat er niet anders om doen. Op dit moment ben ik wel een beetje emotioneel en ik hoop heel erg dat dat misschien een zw.sch.kwaaltje is. Dan zijn we van heel dat gedoe af.
Moi, ik had gewoon even behoefte het aan jou te schrijven, misschien moet ik dat baby gedoe gewoon maar even uit m'n hoofd zetten. Misschien moet ik maar wachten totdat hij eraan toe is. Of het stiekem plannen en heel normaal laten verlopen maar zoals het er nu uitziet heeft hij geen behoefte en vind hij me maar geobsedeerd zitten zeuren. Terwijl dat best wel mee valt.
Het is een heel verhaal, ik wens jou heel veel succes en hoop dat je snel zwanger bent. Bij mij zal het dus nog wel even duren.
Liefs, Marijke

Lieve Marijke, sorry ik ben niet Moi, maar ik reageer toch even. Mijn man had destijds ook een paar maandjes 'opstarttijd' nodig. Dan durfde hij niet eens hardop over een baby te praten. "Stel dat we, je weet wel......" of "Als er iets op komst is..." en meer van die vage woorden. Ik dacht dat het er nooit van zou komen en omdat ik al aardig op leeftijd ben, maakte ik me best zorgen. Ineens was het over en ging hij er voor 100% voor. Misschien moeten sommige mannen wat meer aan het idee wennen dan wij vrouwen. Geef hem wat tijd, het is voor beiden niet leuk als jij zwanger bent (en extra aandacht verdient) en hij was er nog niet helemaal klaar voor. Ik hoop dat het bij jullie ook allemaal goed komt, en van ruzie word je niet zwanger hoor!
Heel veel sterkte, liefs, el

Ook ik ben niet moi maar heb misschien wel een goede tip. Probeer volgende maand eens een ovulatietest, dan kan je het verplicht klussen tot 1 avond beperken, en als je die dan ook nog heel speciaal maakt dan heeft jouw mannetje niet zo veel te klagen lijkt me. Bovendien heb jij dan de zekerheid dat je precies op het goede moment geklust hebt.
Groetjes en succes

Meiden, dank je wel. Het zijn zeker goede tips. Ik wil in ieder geval ook beginnen met temperaturen zodat ik zeker weet dat ik goed zit met de eisprong. Inderdaad zal het tijd nodig hebben en die moet je er toch voor nemen. Stel je voor dat je kindje later weet dat het niet met wederzijdseliefde verwekt is. Het komt ook mede door die vakantie die eraan zit te komen. Nu of in aug. pas weer. Soms is het jammer dat we niet eens in de toekomst kunnen kijken. Het zou misschien ook niet leuk zijn, het moet maar een beetje spannend blijven. Schouders eronder en we houden goede, relaxte, moed! (en el, we hebben het alweer goed gemaakt hoor!)
Thanks!

Terug
Bovenaan