Voor Monique2

Hoi Monique 2

Jij vroeg in jouw reactie op mijn berichtje hoe veel tijd tussen mijn miskramen en deze zwangerschap zat.
Nou, de eerste keer dat ik zwanger werd, was in maand 1 nadat ik gestopt was met de pil. Héél snel dus. Na 14 weken kwamen we er door een echo achter dat er geen vruchtje (meer) was, en een week later ben ik gecurriteerd.
Na 4 maanden (ook snel, toch?) was ik weer zwanger, en dat is een prachtig jongetje geworden. We wilden weer snel een 2e kindje, maar in de periode dat ik borstvoeding gaf (half jaar) ben ik niet ongi geworden, dus was het moeilijk te "plannen". Maar uiteraard wel geprobeerd; je weet maar nooit. Na de borstvoeding ben ik na 3 maanden weer zwanger geworden (wat waren we blij, weer zo snel) maar dat is dus ook weer een miskraam geworden.
Nu, 4 maanden later ben ik dus weer zwanger... en bang dat het weer verkeerd gaat. Ik kan er nog niet van genieten, wil eerst een kloppend hartje zien. Dit kan waarschijnlijk in week 8. Er komt dus een spannende tijd voor ons aan.
Ik hoop voor jou dat ook jij snel zwanger zult zijn, met een goede afloop.Mag ik vragen naar "jouw verhaal"? (We zitten tenslotte toch niet voor niks op dit forum).

Groetjes, M31

Hoi M31,

Jammer is dat he, dat je door de onzekerheid niet echt kunt genieten.
Ik hoop dat je snel een echo hebt en dat alles natuurlijk goed mag gaan.
Een zwangerschap is een wonder!

Wij zijn 2 jaar geleden gestopt met de pil.
Na ruim een jaar was ik zwanger [onr. cyclus, ook niet echt bevorderlijk.]
Vorig jaar aug. kwamen we erachter dat ik zwanger was.
Kwam onverwachts, want ik verloor al even een tijdje bloed.
1 dag voor we op vakantie gingen kwamen we erachter.
De dag erna waren we in Turkije en kwamen de twijfels.
Niet onterecht bleek later..
We kwamen na 2 weken thuis en toen we een half uurtje ! thuis waren kreeg ik giga buikpijn.
Het kwam erop neer dat ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had.
operatie volgde, eerst via navel [kijkoperatie]
Toen werd besloten toch te opereren via de buik ["keizersnede]
Het vruchtje had zich in de eileider ingenesteld.
Na de operatie zakte mijn bloeddruk heel erg en werd ik met spoed weer geopereerd.
Er was een buikbloeding gaande.
Ze hadden n.lgeprobeerd de eileider te behouden maar die is weer opengescheurd.
Inmiddels was ik 3 liter bloed verloren en kreeg uiteraard een bloedtransfusie.
Toen moesten ze mijn li-eileider wel verwijderen.
In dec. heb ik toen een HSG gehad [kijken odf de re-eileider toegangkelijk was]Dit was gelukkig goed.
Vanaf toen mochten we ook weer proberen zwanger te worden.
Toen was ik in de 3e poging zwanger [met 1 eileider nog sneller zwanger]
Met de 5e week kregen we een echo om te kijken of de innesteling nu goed was gegaan, dit was het geval.
Maar ook deze keer mocht het niet zo zijn, met 9 weken kreeg ik een miskraam.
Het vruchtje is 25 mei spontaan gekomen.
We wachten mij ongi. niet af, we willen zo snel mogelijk weer zwanger worden.
Wie weet lukt het in een keer.
Onze wens word alsmaar sterker.
Zwanger zijn voelt zoooo bijzonder!
We blijven positief.

Jij bent steeds wel lekker vlot zwanger geworden!
Heel veel plezier met je zwangerschap en ik hoop dat het echt genieten straks kan beginnen!

Groetjes, Monique2

Terug
Bovenaan