Voor Muizeke

Hoi Muizeke

Het is toch alweer een hele tijd geleden dat we elkaar "gesproken" hebben zeg!
Hoe gaat het met je grote kleine meid? Daantje zal alweer bijna 2 worden he? En je bent toch ook (hoog) zwanger nu? Weet je al wat het wordt, of niet?

Wij hebben gister Noah z'n eerste verjaardag gevierd. Echt een leuke en bijzondere dag! Hij snapte er nog niet heel veel van, maar zat wel te genieten. Het concept van cadeautjes "uitpakken" heeft hij ondertussen - na sinterklaas en kerst - aardig door, en de taart ging met twee handen tegelijk naar binnen! Ik had van marsepein een Cars taart gemaakt met een blauwe achtergrond en heel z'n snoetje was blauw, hihihi. Hij leek net een smurf!

Ik ga het allemaal steeds leuker vinden nu hij wat ouder wordt en hij zelf volgens mij ook. Het is een enorm levendig en ondernemend kereltje, en alles wat "baby-achtig" is heeft hij een hekel aan. Zo wil hij NIET gevoerd worden (draait echt woest z'n hoofd weg als je het probeert, haham wil alles zelluf doen) en hij doet altijd z'n uiterste best om zich van de commode te vechten als het tijd is om te verschonen/aankleden. Zolang hij lekker mag spelen/klauteren/stappen/razen is hij helemaal in zijn element!
We genieten er echt van om een gezinnetje te zijn. Ik las toevallig net ergens een zinnetje van een kersverse papa die zei: je basisgeluk ligt gewoon net een stukje hoger, en dat is helemaal waar. Tuurlijk is het soms ook zwaar (met name de nachten), maar over het algemeen krijg ik toch een grote glimlach op m'n gezicht als ik aan hem denk.

Mijn man droomt ondertussen al weer ernstig van een tweede. Hij heeft het zelfs regelmatig over een groot gezin met 3 of 4 kinderen. Mij breekt het zweet dan een beetje uit, maar ik vind het wel heel schattig dat hij zo into kinderen is. ;-)
(lijkt me best balen als je alles op alles moet zetten om je man te overtuigen van je wens voor een tweede kindje)
Wat hem beterft smijten we per direct de pil weer uit het raam (ook gezien het feit dat het 1,5 jaar duurde voor ik zwanger was van Noah), maar dat is voor mij echt nog te vroeg.
We hebben nu "afgesproken" er eind 2010/begin 2011 weer voor te gaan, zodat Noah met een beetje (boel) geluk rond zijn 3e een brusje krijgt .Dat lijkt me een mooi leeftijdsverschil.
Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik dan héél erg op een meisje hoop. Ik weet dat je het toch niet kan beinvloeden en een broertje zou voor Noah ook hartstikke leuk en welkom zijn, maar ik droom al m'n hele leven van een dochtertje. Lijkt me zo geweldig leuk om ook een kleine 10e te hebben rond waggelen. Daarbij komt ook nog een beetje dat Noah echt een kleine rauwdauwer is en nooit een seconde op schoot wil zitten. Voor knuffelen, voorlezen, lekker tussen ons in op bed liggen en dat soort dingen heeft hij allemaal helemaal geen rust in z'n kontje. Dat geeft niet, want dat hoort bij hem en maakt hem ook schattig op z'n eigen manier (en "what goes around comes around", want volgens onze beide ouders waren wij ook enorme rauwdauwers als kleine kindjes, haha), maar stiekem droom ik wel van een klein prinsesje die het heerlijk vind om lekker tegen me aan te hangen, die plakkerige handjes uitsteekt voor een knuffel of snotterige kusjes geeft :)
Maar goed... het "knuffel-gen" is niet gender specifiek natuurlijk ;-) er zullen ook genoeg jongetjes zijn die het heerlijk vinden om te knuffelen!

Nou, dit is alweer een ontzettend lang verhaal voor je om zo even met je zwangere hersenen door te worstelen :)
Ik ben heel benieuwd hoe jij het straks gaat ervaren, een kleintje erbij. En hoe Daantje er op reageert!
Misschien kan je me een klein beetje op de hoogte houden, dat zou ik heel leuk vinden!

Liefs en vast veel succes voor de bevalling
10e

Ha 10e,

Wat leuk dat je dat allemaal onthouden hebt, en aan me gedacht hebt, Daantje wordt inderdaad binnekort 2 jaar, op valentijnsdag is het zover en ik ben een week na valentijn uitgerekend, dus wie weet lig ik wel te puffen op haar verjaardag! Gefeliciteerd met Noah, dattie alweer 1 is geworden zeg, wat gaat het hard he? Deze week is mn laatste werkweek en dan heb ik t tot 4 weken voor mn uitgerekende datum volgehouden, ben ik best trots op want het is nu lichamelijk echt wel zwaarder dan bij de eerste, mn buik is groter en je hebt heel veel meer om handen thuis met zo'n kleine dame :) Wat grappig dat je zelf nu ook zo'n actief hummeltje hebt als je dat vroeger zelf ook was, ik merk aan Daantje dat ze redelijk verlegen is en dat zijn wij ook allebei geweest, nu af en toe nog hoor, maar als kind was het echt wel opvallend. En ja dat zie je dan terug he?

Ik vond het trouwens ook heel gaaf toen dat babyachtige er een beetje af ging en ze steeds meer maniertjes begon te krijgen. Zo heeft ze een hekel aan als ze ergens een pluisje (!!!) ziet liggen, die pakt ze voorzichtig op en hoe klein ook, die moet in de vuilnisbak haha. Ze kan al heel veel woordjes en maakt al hele zinnen. Ze zegt netjes alsjeblieft (asjbief) als ze iets krijgt of als ze je iets geeft en zo nog veel meer van dat soort dingen, echt heel erg leuk. Gelukkig slaapt ze heel erg goed, dus zijn we erg benieuwd of de baby dat ook heeft (wij hopen daar natuurlijk ontzettend hard op...!) Ze kan ook al ondeugend zijn hoor, als ze iets niet wil dan wil ze het niet, maar vaak als je dan over iets anders begint dan krijg je het toch wel gedaan bij dr. Ze mengt zich trouwens ook al in gesprekken, dus we moeten echt opletten wat we zeggen, want je hoort het een dag erna ineens ergens terug haha.

Wij weten deze keer wel wat we krijgen, vond het deze keer zo leuk om het wel te weten, we houden het nu al 15 weken voor ons en dat is best wel heel erg moeilijk haha. Je verspreekt je nogal gemakkelijk, maar gelukkig is dat ons nog niet overkomen. Kan me je dromen over een klein meisje erbij helemaal voorstellen, dat had ik namelijk ook heel erg, had ook nooit gedacht dat we een meisje zouden krijgen juist omdat ik dat zo graag wilde (beetje kromme redenatie misschien, maar zo dacht ik echt.) Deze keer denkt iedereen dat we perse een jongetje erbij willen, maar dat maakt ons echt niet uit, als het maar gezond is. Wel spannend als jullie er straks weer voor gaan, wie weet gaat het nu wel veel sneller, dat hoor je wel vaker.

We zijn ook heel benieuwd hoe het straks gaat met de baby erbij, Daantje is enorm aan het tutten met haar poppen en ze heten ineens allemaal baby, dus ze is er ook wel mee bezig. En mn nichtje heeft een kleintje van 4 maanden en daar is ze helemaal gek op. Ze probeert hem ook niet stiekem te knijpen ofzo, is er gewoon heel lief voor dus hopelijk is ze straks ook zo dol op haar broertje of zusje.

Op welk stukje van het forum zit jij tegenwoordig? Juli 2008? Ik vind dit nieuwe forum echt slecht, als iemand gereageerd heeft op je berichtje komt het niet eens bovenaan te staan maar moet je je door al die bladzijdes heen worstelen, heel irritant! Maar zodra de baby er is zal ik hier iets neerzetten.

Geniet van je kleine mannetje! Het gaat zoooo snel allemaal.

Liefs Femke

Terug
Bovenaan