Voor Naatje74 en Mariette ( en alle anderen natuurlijk)

Hoi meiden,

Ik ben gisteren voor nacontrole bij de gyn. geweest. Dit na aanleiding van miskraam en bbz. Vol spanning ging ik hier naartoe. Ja, je weet immers maar nooit wat je allemaal te horen krijgt. Gelukkig viel het 100% mee en hij gaf groen licht voor als we het weer  willen proberen. Mocht ik in de toekomst weer in verwachting raken, dan kan ik gelijk voor een echo terecht. Dit natuurlijk om een eventuele bbz in een zo vroeg stadium  te behandelen. Want ja, hij gaf wel duidelijk aan dat het risico hierop nu wel verhoogd is. Dit, omdat ik dus aan mijn rechter-eileider ben geopereerd. Hoe mijn linker-eileider er van binnen uitziet kon hij niet zeggen omdat daar verder geen onderzoek naar gedaan is.  

We mogen er dus weer voor gaan en dat vinden we echt helemaal top!!!
Flink klussen dus en positief blijven, want misschien wordt ook ik in de toekomst weer zwanger!!!

Geweldig nieuws toch!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Lieve groetjes van Gerrie.

Dat is zeker geweldig nieuws!
Ben jij je rechtereileider kwijtgeraakt of is die bespaart gebleven?
Fijn he dat als je weer zwanger bent dat je dan direct een vroege echo krijgt. Ik heb ook met net 6 weken een echo gehad en hier was bij mij een mooi kloppend hartje te zien, ik was ook ontzettend bang dat het misschien weer buitenbaarmoederlijk was, ik had erg weinig vertrouwen in mijn lichaam. De IVF arts heeft alles heel grondig bekeken want er was een kleine kans dat de 2de emmie wel buitenbaarmoederlijk zat, ik had er nl 2 teruggeplaatst gekregen en 1 is blijven zitten, gelukkig is de 2de emmie niet buitenbaarmoederlijk gaan zitten maar is die opgelost door mijn lichaam.
Heel veel succes en als je het niet vertrouwd gelijk de gyn bellen hoor!

Liefs Mariëtte

hoi mariette,

bedankt voor je berichtje. Ja inderdaad, het is echt heel spannend. Zeker nu we weer voor het "echie" mogen.

Mijn rechtereileider heeft de gyn. kunnen sparen. Hij vertelde dat deze er nog mooi uitzag en vond geen reden om hem weg te halen. Mijn linkereileider ziet er verder ook nog keurig uit, dus dat is dubbel positief.
Verder moet ik er wel rekening mee houden dat mijn r.-eileider dus beschadigd is door de operatie en dat hierdoor (littekenweefsel) een bbz. eerder weer kan voorkomen. Dat benauwd met echt heel erg en ik weet zeker als ik weer zwanger ben dat het eerste telefoontje naar de gyn. gaat. Stress stress stress!!! Maar goed, laten we eerst maar afwachten wanneer het zover is.

We hebben wel samen besloten dat als we weer in verwachting zijn, we niets vertellen aan de buitenwereld. het is voor ons op zo een moment al stressie genoeg. En eerlijk gezegd zit ik ook niet zo te wachten op reacties, commentaar etc etc.

Hoe hebben jullie dat toen gedaan, gelijk verteld of ook voor jezelf gehouden?!

Gaat verder alles goed met je en de baby?
Voel je al de eerste schopjes?

Nog een hele fijne zwangerschap en misschien zien we elkaar binnenkort op het forum "zwanger zijn"!!!

Groetjes mamabinck.

Hoi,
Dat is op zich wel fijn dat ze je eileider hebben kunnen sparen maar ook wel eng die gedachte lijkt mij nu je eileider toch ietwat beschadigd is. Ik wist beide keren niet dat ik zwanger was, werd gewoon ongie en heb bij allebei de BBZ wel een test gedaan maar waren beide keren negatief en dat terwijl ik toen ik geopereerd werd beide keren 10 weken zwanger was. De familie enzo die wisten dus ook niet dat ik zwanger was, de 2de keer kreeg ik wel een botte opmerking van mijn stiefschoonzus, ze vroeg of ze gelijk mijn baarmoeder verwijderd hadden want zwanger worden kon nu toch niet meer en ja wel elke maand nog ongie dat zou ik dan niet meer zijn. Ik ben zo boos op haar geworden niet normaal.

We hebben ook niemand verteld dat we gingen starten met IVF, ik wilde graag rustig met de behandeling beginnen en had geen zin in commentaar of andere reacties, ik zou dan alleen maar gaan stressen en dat komt niet ten goede van zo'n behandeling. Toen het uiteindelijk gelukt was hebben we na 9 weken onze ouders verteld dat we zwanger waren van hun kregen we hele leuke en lieve reacties. De reactie van mijn stiefschoonzus weet ik nog niet, die heb ik nog niet gezien. Mijn broer, schoonzus en mijn zusje zijn ook ontzettend blij dat ik zwanger ben en zijn ook heel erg lief voor mij wordt goed vertroelteld en verwent door ze.

Het gaat ontzettend goed, het was 1st ontzettend spannend omdat ik nogal veel bloedverlies heb gehad tot 2 weken terug maar sinds 2 weken verlies ik geen drup meer. Ik heb de kleine nog niet voelen schoppen maar vorige week hebben we wel het hartje horen kloppen en ik heb al 5 keer een echo gehad. De volgende echo krijg ik 25 januari as.

Groetjes Mariëtte

Terug
Bovenaan