Voor Natasja-79

Hoi Natasja,

Ben zo benieuwd hoe het met je gaat? Ben je intussen bevallen en hoe is alles gegaan? Hoe bevalt het met je twee kindjes?

Nou, als je zin - tijd en puf hebt, klets ons dan maar lekker bij ;-)

Liefs, 10e

Hoi hoi,

wat lief van je! Ik was van de week al even op het forum maar de opmaak was giga in de war en toen had ik zoiets van: laat maar...
Ik zal jullie even bijkletsen.

Afgelopen maandagmorgen om 522 zijn we opnieuw papa en mama geworden en Tijn grote broer. We noemen ons knulletje Wout.
De bevalling was pittig maar wel een prachtige ervaring. Vanaf zaterdagmorgen heel vroeg had ik onregelmatig weeen. Zaterdag rond middernacht kwamen ze regelmatig: om de 10 minuten. Daar bleef het echter ook bij. Zondagmiddag nog steeds om de 10 minuten weeen die wel al behoorlijk pijnlijk waren. Toen toch maar even naar het ziekenhuis gegaan. Daar bleek ik toch al 3 cm ontsluiting te hebben. De weeen waren echter helemaal verdwenen. Het hele ziekenhuis dus van boven tot beneden gezien (moest maar gaan wandelen) maar helaas. We kregen de keus: vliezen breken en hopen dat het door zou zetten (zo niet: dan weer infuus en grotere kans op weer een keizersnee) of naar huis in de hoop dat ze dan terug zouden komen. Laatste optie. Naar ons pap en mam gereden, Tijn gevoed en ja hoor, daar waren ze direct weer. Thuis verder opgevangen en we zouden terug mogen komen als ze om de 5 of 4 minuten zouden komen. Helaas, verder dan om de 8 kwam ik niet. Om een uur of 3 's nachts had ik het helemaal gehad. Besloot nog 1 keer in bad te gaan en als dat niet zou helpen dan maar naar het ziekenhuis in de hoop dat de weeen zouden stoppen en ik eindelijk zou kunnen slapen. In bad kreeg ik echter iets wat op persweeen leek dus ik roepen: we gaan NU naar het ziekenhuis. Gelukkig wonen we er vlakbij. Ik had het goed ingeschat, er stond alleen nog een randje. Moest een aantal weeen wegzuchten en mocht toen al gaan persen. Na een uur persen mocht ik Wout zelf opvangen. Hij moest helaas naar de kinderafdeling omdat zijn hartje onregelmatig was tijdens de bevalling en ze dat even wilden controleren. Ook heeft hij zijn sleutelbeentje gebroken, waar hij gelukkig geen last van heeft. Maandagmiddag mocht hij naar beneden en dinsdag mochten we alweer naar huis. Hij doet het prima, zit na 5 dagen alweer op zijn geboortegewicht (wat heel snel is volgens de kraam)
Hij heeft een dag heel erg veel last gehad van krampen, waarschijnlijk omdat hij te snel te veel melk van mij kreeg (omdat ik Tijn ook nog voed)
Tijn vindt het wel interessant, maar wel nog heel kort natuurlijk. Wout heeft wel al zijn eerste mep gehad van hem, toen we foto's wilden maken voor het geboortekaartje... Tijn is een aantal keren bij mijn ouders geweest deze week, wat toch wel erg lekker was. Vooral 's morgens is het even aanpoten, 2 mannetjes op helpen tot de kraam er is om half 9. Gelukkig heb ik nog kraam tot en met dinsdag en heeft mn man woensdag donderdag en vrijdag vrij. De week erna hoef ik het dus pas alleen te doen... Kan me nu nog even lekker in de watten laten leggen en vind het ook wel fijn dat mijn man veel tijd voor Tijn heeft nu.
Tijn heeft trouwens een groot voordeel ontdekt van een broertje erbij: mama heeft ineens superveel melk. In plaats van 3 tot 5 minuten drinken drinkt hij nu 10 minuten tot een kwartier... Is wel heel vreemd voor mij, het is zo'n megaknulletje ineens...

Hee, ik ga weer even plat...

groetjes en liefs

Natasja

Gefeliciteerd met de kleine man!!!!!

Jeetje wat een verhaal, ik beleef altijd mijn eigen bevallingen ook weer opnieuw als ik dat zo lees!

Geniet nog even van alle hulp! Een mooie kraamtijd gewenst!
Gr Antoi

Hoi Natasja,

Gefeliciteerd met je tweede knulletje!!
Geniet nog even van je kraamtijd en voor straks alvast succes ;-)
Houd ons maar een beetje op de hoogte hoe het met je gaat en veel plezier met je twee stoere mannen!

Liefs, 10e

Hoi Natasja,

Gefeliciteerd met je tweede knulletje!!
Geniet nog even van je kraamtijd en voor straks alvast succes ;-)
Houd ons maar een beetje op de hoogte hoe het met je gaat en veel plezier met je twee stoere mannen!

Liefs, 10e

Hoi hoi,

druk druk druk, dat is het wel met 2 kleintjes. Eer ik ze 's morgens beide gevoed (Wout drinkt 2 keer, Tijn 1 keer en eet een of 2 boterhammen) en aangekleed heb. Dan zijn we zo een uur of anderhalf uur verder!
Wel ontzettend leuk. Tijn is zo lief voor Wout!!! Wil hem het liefst heel de dag aaien en doet dat voor zijn doen ook heel erg zachtjes. Op het kinderdagverblijf steelt hij de show door lief te zijn voor zijn broer (die hem mee gaat brengen) maar sleept hij ook andere kindjes mee naar de maxi cosi om ook even te aaien.
Wout doet het best goed, al heeft hij heel veel last van krampjes gehad en is het voor mijn gevoel echt nu al een mannetje met karakter. Als hij moet gaan slapen, ppfff, je zou denken dat hem ik weet niet wat aangedaan wordt zo boos kan hij dan zijn...
Kan me nu al verheugen op strakjes, als ze echt iets aan elkaar gaan hebben...

groetjes Natasja

Terug
Bovenaan