voor of na de voeding

Onze zoon is bijna 3 wkn oud. Ik weet nog steeds niet wat nou handiger is.
DE LUIER VOOR HET VOEDEN VERSCHONEN?
voordeel: na het voeden valt hij meestal meteen in slaap en kan hij lekker doorslapen
nadeel: hij huilt zo hard tijdens het verschonen omdat ie zo'n honger heeft en ligt niet echt stil waardoor het verschonen eigenlijk alleen maar langer duurt.
of
DE LUIER NA HET VOEDEN VERSCHONEN?
nadeel: na het voeden is ie meestal in slaap gevallen waardoor ik hem weer wakker moet maken om hem te verschonen.
voordeel: hij is een stuk rustiger met verschonen omdat ie een beetje duf is van de voeding.

Oja, heeft iemand misschien een tip om te voorkomen dat hij zichzelf/ons natplast? Ik leg meestal een washandje tussen zijn beentjes, maar als hij zo ligt te spartelen dan helpt dat ook niet. Soms ben ik 2x per dag andere kleertjes aan het aantrekken.
 
hallo anoniem,
in het begin verschoonde ik ook altijd voor het voeden, vaak om mijn zoontje een beetje wakker te krijgen. Al snel ben ik nadertijd gaan veschonen, dit was veel gezelliger en rustiger.. omdat hij na een paar week inderdaad ging krijsen en spartelen van de honger! na het verschonen kun je nog lekker even kroelen, en daarna slapen. Zo kon ik veel meer genieten van het verzorgen en mijn zoontje trouwens ook... en tja tips voor het natplassen..direct het piemeltje omlaag hangen met een doekje o.i.d eroverheen, eigenlijk niet veel anders dan jij doet. veel plezier nog
 
Hoi, om natplassen tegen te gaan leg ik altijd gelijk de nieuwe luier gebruiksklaar neer. Zodra ik de vieze luier heb weggehaald, leg ik gelijk de schone neer en maak dan de baby schoon. Als er dan geplast wordt, kan ik gauw de luier "dichtklappen". Dat voorkomt veel "waterschade".
 
Hoi,

Wat betreft het natplassen, wat ik deed als leidster op de creche is terwijl hij nog zijn oude luier aanheeft de nieuwe al onder zijn billen schuiven. Dan open je de vieze luier trekt hem weg en dan met de doekjes aan de gang. Mocht hij nog gaan plassen dan kan je de luier dichtvouwen. Verder kan je ook goed met de vieze luier ( als er poep is) het een beetje meevegen scheelt ook heel erg in de doekjes. Wat betreft de voeding, ik deed het pas een poosje na de voeding zo kan hij nog even lekker wegdoezelen en plast nog even goed en daarna als hij wakker is verschonen.
Groetjes
 
Terug
Bovenaan