Voor of na eisprong buikpijn??

<p>Ik weet het niet meer!</p><p>Wanneer heb je nou buikpijn is dat voor of na of tijdens de eisprong?</p><p>Ik had op 4 mei buikpijn, daarna 2 dagen niks en gister en vandaag zo'n erge buikpijn ben er gewoon misselijk van (zelfs tijdens m'n menstruatie heb ik niet zo'n pijn)</p><p> </p>

Veel mensen hebben uberhaupt geen buikpijn rondom de eisprong, maar als je het voelt, is het eigenlijk altijd tijdens! Je voelt dan namelijk letterlijk het eitje springen, en dat geeft een (stekende) pijn aan de zijkant van je onderbuik.

Wat jij beschrijft kan ik niet goed plaatsen, het ligt er ook aan hoe je cyclus eruit ziet en op welk punt je zit!

Dat vind ik dus zelf ook zo raar dat het echt 2-3 dagen zo'n pijn doet, je zou denken ff pijn rond het springen en dan is het over. 

Je voelt het echt niet altijd tijdens. Ik voelde pijn voor de eisprong. Dacht altijd dat het de eisprong was. Tot ik er met ovulatie testen achter kwam dat ik 2 dagen daarna ovuleerde. Na zoeken gelezen dat dit pijn kan zijn van een groot eitje dat de eileider wijder maakt. 

Ik heb ook ergens gelezen dat je de "groeispurt" voelt en dat daarna het eitje springt. Als je het duidelijker in kaart wilt brengen is denk ik een combi van ovulatietesten en temperaturen een idee. Zo kan je zien wanneer de LH piek is en met je temperatuur wanneer die ook echt is geweest. 

Terug
Bovenaan