voor oisin en andere mama;s met hun ideeen

hallo

in de topic over eten zag ik dat je kindje al lasagna enz eet, hoe doe je dat dan met de kruiden, de saus en de bechamelsaus????
ik wil proberen om Daniëlle ook langzaam te laten mee eten met de pot maar durf eigenlijk niet zo goed....
laten jullie je kinderen al alles eten dus zeg maar ook prei ed???

Groetjes Veronique mv Daniëlle

he veronique,
ik gebruik nog helemaal geen zout, en bijna geen melk meng maar meng het aan met water. ik geef kayleigh wel gebakken ui, knoflook en andere kruiden met mate, je kan het nog niet te pittig of kruidig maken. de eerste keren gaf ik zeer mild gekruide gerechten, als je de saus zelf maakt met verse ingredienten, kan je het zo kruidig maken als je wilt. als je zelf het meer kruidig wil kan je dit altijd nog achteraf doen.ik heb ook nog een zoontje van 3,5 dus ik maak het eten  al niet te  pittig.  ik gaf eerst kleine hapjes van mijn eigen eten om haar aan het eten te laten wennen, nog steeds laat ik haar bijna alles proeven wat ik eet bv pizza, waterijs en chinees.
prei, witte, chinese en boerenkool heb ik kayleigh nog niet gegeven omdat kindjes onder de een jaar hier nog buikkramojes van kunnen krijgen.
veel plezier methet laten proeven je krijgt soms de grappigste gezichten.
groetjes steffie

Wij passen het ook licht aan. Ik gebruik geen zout dus bij een gewone aardappel groente vlees maaltijd kan ze mee eten....alleen dan zonder jus.
Maar bij bijvoorbeeld spagetti, doe ik voor haar we de groente en wat gehakt maar ipv de tomatensaus uit pot (omdat daar vaak zout in zit) pureer ik er een tomaat door heen.

Mij lijkt het dat het een kwestie van proberen is. Als je kool geeft en je kindje heeft de dag daarna pijn in de buik, ja niet meer doen dus. Maar als het goed gaat, lekker makkelijk! Kan je kind volgende keer weer mee-eten!
Liefs Nelleke

(ik heb leuk meekletsen! Kian krijgt nog niet eens z'n fruithap fatsoenlijk naar binnen, hihi)

Nou....ik heb gisteren ook voor   Stef gekookt, maar bij de eerste hap
ging hij enorm kokhalzen!! Ik denk dat het vlees niet fijn genoeg was,
maar hoe moet ik dat dan oplossen?? Of zou hij de spruitjes echt zo
vies hebben gevonden dat hij meteen ging kokken...?

Liefs Annet

Terug
Bovenaan