voor patricia en de andere meiden

Hoi Patricia,

Bedankt voor jullie reacties op mijn berichtje met het verhaal over de gyn.. Ik ben er nog steed beduusd van! Ik word naar huis gestuurd met 3 doosjes clomid en zoek het verder maar uit!!

Ik ga morgen bellen om te kijken of ik een andere gyn kan krijgen en dat ik dan wel een echo kan krijgen om te kijken of het medicijn aanslaat! Je moet toch onder behandeling blijven als je die medicijnen slikt???

Nog even voor de duidelijkheid,,,wanneer moet ik in pricipe een echo krijgen?? tellen jullie van de eerste dag van je laatste cycles of van de dag dat je begint met clomid? En wanneer zijn je vruchtbare dagen,,ook geteld vanaf de eerste dag van je laatste ongi, of de eerste dag dat je het medicijn inneemt!! Beetje stom misschien, maar had niet eens de tijd om het aan de gyn te vragen,,,want die melde alleen dat een tweeling echt niet leuk was,,,en dat we het beter veilig konden doen deze eerste periode met clomid!! Ik voel mij zo teleurgesteld bah!!

Ik hoop dat ik nu een andere krijg en dat die binnekort nog wel een plekje voor mij heeft voor die echo..

Alvast bedankt voor het antwoord Patricia!

Liefs moi xxx

Hoi moi,

ik las je verhaal over de gyn en wilde toch even reageren. Ik slik ook clomid (nu de tweede maand) en zal je even vertellen hoe het bij mij ging. Ik moest clomid nemen op de 2e tot de 7e dag (ook 1 tabletje) en dan moest ik op dag 9 (dag 10 was op zaterdag) langs komen voor een rijpingsecho. Toen zag hij 1 eicel (de eerste maand) en moest ik op dag 12 nog een keer komen. Nog steeds 1 eicel die sprong op dag 16 (vanaf het begin van mijn cyclus). De tweede maand had ik op dag 11 een rijpingsecho (bij de echoscopiste want de gyn was vrij) en die zag 2 goede eicellen en nog een paar kleintjes waarvan ze dacht dat die niet mee zouden springen. Ik moest op dag 13 nog een keer bij de gyn komen en op dag 15 zijn 'ze'gesprongen. Nu zit ik in de afwachtfase.
Beide keren moest ik een week na mijn eisprong ook bloed laten prikken voor het progesterongehalte. En ik kreeg steeds de volgende boodschap mee 'als je ongi weg blijft een afspraak maken om te kijken of je zwanger wordt, als je ongi wordt clomid van dag 2 tot 7 en bellen voor een rijpingsecho rond dag 10.
Wel veel controle dus. En de eerste maand met clomid dus keurig maar 1 eicel en de tweede maand zelfs meer dan twee!! In de gebruiksaanwijzing staat trouwens dat je zowiezo een verhoogde kans op een meerling hebt.
Ik vindt het wel vaag hoe jou gyn het doet maar goed, wat je zegt, hij zal het wel weten. Misschien is die controle wel helemaal niet nodig. En ik had zelf ook al een eisprong alleen met een heel onregelmatige cyclus, misschien verschilt het dan ook wel.
Ik zou wel inderdaad zelf tempen dan heb je er ook meer zicht op. Ik duim voor je!

Groetjes, Irene.

Hoi Moi,

Wat een rare gyn heb je! Ik weet ook niets van clomid enzo hoor maar als ik de verhalen van andere meiden lees zijn ze allemaal als die van Irene. Dat is toch vreemd dat hij zo doet?

Ik hoop dat je een andere kunt krijgen die wel in je behoeftes voorziet. En alles duidelijk uitlegt.

We horen het wel als je een andere krijgt. Veel succes met de clomid! Ik hoop dat het werkt.

Liefs Claudy

hoi,

je moet rekenen vanaf de eerste dag van je ongi, ook al is dit nog maar heel weinig, wanneer het doorzet dan is dit je eerste clomiddag,en kun je op dag drie van je ongi die doorzet beginnen met Clomid, en gerekend vanaf het begin van je ongi dan de 13 tot de 15e dag een echo,maar vraag het voor de zekerheid morgen nog even na want voor hetzelfde geld beslissen ze daar anders.
Je vruchtbare periode is dan ongeveer vanaf dag 17 of 18 maar ieder lichaam is anders, dus dit is maar fictief.
je vruchtbare dagen beginnen als je de slijmprop verliest (dik slijm) en als het zo dun is als eiwit en je er draden van kunt trekken dan zit je rond je vruchtbare dagen en dan is het klustijd!!!!

succes morgen en groetjes van Patricia

hoi moi,

ik lees net dat ik iets niet goed verwoord heb:

- 1e dag bloedverlies ook al is het maar weinig, dit is je eerste cyclusdag.
- vanaf het moment dat het goed doorzet dan is de derde dag je eerste clomiddag( tenminste bij mij hoor), vraag maar even na in het zkh wat jouw 1e clommiddag moet zijn.(bij Irene was dit de 2e dag, dus ...)

en vanaf je eerste dag bloedverlies dan de 13e 14e of 15e dag een echo.
succes!!!
groetjes, patricia

Terug
Bovenaan