Hee Marije,
Lief dat je er aan denkt. Toevallig las ik oonnet jouw stukje over je jeuk, en dat je leverfunctie dus niet meer optimaal is. Goed he van sdbj, dat ze je daarop gewezen heeft.
Ik heb inderdaad vandaag een CTG en een echo gehad. Verder is mijn bloeddruk en mijn urine gecontroleerd, maar omdat er geen enkele reden is om aan te nemen dat er iets niet goed is, is er geen bloedonderzoek gedaan. Alleen op mijnHB ben ik geprikt, maar dat was meer ter controle of de medicijnen wel helpen.
Ik heb een zoontje van 19 maanden en de laatste weken dat ik van hem zwanger was, moest ik elke 2 dagen naar het zhuis voor een CTG en minstens 1 keer per week kreeg ik een echo. De ene keer was mijn bloed goed, de andere keer mijn urine, weer een andere keer mijn bloeddruk, maar nooit waren ze alledrie goed, of alledrie slecht. Uiteindelijk is Max 13 dagen te laat geboren, omdat ik het niet meer had. De gyn vond het toen beter om mij in te leiden, bovendien had ik beginnende zwangerschapsvergiftiging en van zeer nabij een HELLP-syndroom meegemaakt. Dus om mij te ontzien be ik toen ingeleid.
Nu heb ik er op gerekend dat ik 13 dagen te laat zou gaan bevallen. Tot vandaag ben ik er heel relaxed onder geweest. Het komt allemaal goed, dacht ik...
En dat is ook zo hoor. Nou is het beleid in het ziekenhuis sinds vorig jaar veranderd en gaanze bij 42 weken standaard inleiden. Dus als het kindje zich zondagochtend nog niet heeft aangediend, gaan we naar het ziekenhuis en word ik dan wederom ingeleid. En nu vind ik het ineens spannend worden, maar ik baal er nog niet van.
Ik geniet met volle teugen van mijn zoontje, vanhet leven in mijn buik en vande betrekkelijke rust die we nu nog hebben. Volgense week zal het allemaal weer anders zijn.
Jij ook succes met al je onderzoeken en ik hoop dat je leverfunctie snel weer op peil komt.
De mentholgel is trouwens echt veel fijner tegen de jeuk hoor, die neemt dan wel alleen het symptoom weg, maar ja...
Sterkte,
Patricia 41+3