Voor Pauline, Sunyra en (ik geloof) stepanie

A

Anoniem

Guest
Lukas moet over twee weken naar het ziekenhuis voor zijn neusamandelen en het doorprikken van zijn oortjes (gelukkig geen buisjes). Hebben jullie nog tips voor me?

Jullie hebben het al een keer doorgemaakt.

Annemieke

spannend he... ik heb geen tips voor je, Milo moest nuchter zijn, dat was wel een uitdaging omdat hij nogal veel honger heeft, maar verder is hij er alleen maar erg gelukkig van geworden! Ik heb geen ervaring met amandelen, ik heb wel begrepen dat dit een stuk heftiger is dan buisjes. Het schijnt ook veel pijnlijker te zijn. Veel waterijsjes in huis halen dus! Alvast heel veel sterkte, hij zal er echt beter door worden!

hey meis,

vervelend he.....maar voor je het weet is het voorbij...

Haal in ieder geval ijs in huis wat je knulletje lekker vind...das wel zow lekker

Yoëll heeft wel buisjes gehad dus ik weet niet zoveel van neusamandelen....die staan nog wel op ons lijstje maar daar wou onze KNO arts nog ff mee wachten....

Probeer zelf in ieder geval die dag rustig te blijven.....de kids vernemen veel aan je....Ik ben ook niet meegeweest dat Yoëll onder narcose moest, Harald is mee geweest naar binnen omdat hij veel relaxter was als ik en anders zou hij gaan protesteren zei de arts....ik ben wel naar de uitslaapkamer geweest alleen en dat vond ik in eerste instantie toch wel errug raar want ze huilen toch best hoor als ze ontwaken uit de narcose....tenminste mijn Yoëll en Yoëll van Pauline ook....

Neem wel een knuffeltje of iets dergelijks mee maar goed daar denk je vast zelf ook wel aan...en natuurlijk bij thuiskomst een klein kadootje hahaha

Pfffff ik leef echt met je mee hoor...ik weet nog hoe ik er tegen aan zag...maar meis achteraf valt het echt mee....de 5 minuten dat ie geholpen word lijken wel 5 uur als je daar zit te wachten....maar in principe breng je hem ff weg en kun je direct weer naar hem toe....

Waarom worden zn oortjes trouwens doorgeprikt en geen buisjes???? En waarom neusamandelen??? Heeft KNO arts dat nog gezegd???

nou ik hoor wel

suc6 in ieder geval

Liefs Denise

Tip 1; knuffel oid mee, waar hij zich prettig mee voelt

Tip 2; z'n eigen beker en zn eigen sappie voor als ie wakker wordt

Tip 3; trek geen goeie rompers en andere kleding aan (yoëll trok het ok hempje uit tijdens de narcose en alles zat onder)

Tip 4; Trek zelf ook geen goed shirt aan (yoëll had zo'n moeite met die narcose uitkomen, hij wrong zich in allerlei bochten en kroop het liefst in me. Daar is geen handdoek tegen bestand)

Tip 5; neem een plaid oid mee. Yoëll was zo overstuur dat we het hem niet aan wilde doen om om te kleden en jas aan te doen enzo, dus hebben we hem in een doek gewikkeld en mijn winterjas. En een muts (voor over zn oren)

Tip 6; wees heeeel eigenwijs en zag dat je hem tijdens het onder narcose brengen op  je EIGEN schoot wil houden.  Ik moest Yoëll bij de zuster op schoot zetten en toen begon de ellende. De angst in zn oogjes hoop ik niet nog eens te zien, kan er nu  nog om janken.

Tip 7; zorg voor vla/yoghurt in huis. Yoëll at daar heerlijk van na thuiskomst, het glijd lekker naar binnen en is meteen verzachtend.

Tip 8; Hou hem de dag zelf beneden. Wij lieten yoëll slapen in de wandelwagen, hij was zo angstig dat ik het hem niet aan wilde doen in zn bed alleen (misschien ligt dat wel aan mij)

Tip 9; Heb de dagen na het doorprikken erg in geluiden, denk aan muziek, stofzuiger enz. Yoëll schrok zich mottig van de geluiden onverwachts, ze horen alles ineens weer heel helder en dat is wennen. Ik zei dan; Yoëll kijk eens mama zet de stofzuiger aan, hij zag wanneer hij aan ging en dan was het goed.

Tip 10; zetpilletjes in huis. Yoëll heeft de dag na de operatie heel de dag met flink koorts gelopen door de narcose.

Tip 11; zet nadat hij vla/yoghurt of gepureerd fruit heeft gegeten (paar uurtjes later) zijn favoriete hapje (bij yoëll had ik krentjes) op de tafel. Als ze er aan toe zijn pakken ze het vanzelf.

Tip 12; zn neusje zal wat bloeden en het wegpoetsen van het gedroogde bloed is niet fijn, bij Yoëll deed ik een watje met babyolie erop en dat wreef ik er een beetje over. Minder pijnlijk en gemakkelijker schoon te krijgen dan met water.

Als ik er nog meer weet, schrijf ik ze erbij.

Ik zit hier met de kippenvel op mn rug, want het is zooooooo naar, maar ook zo voorbij gelukkig. Denk maar continu dat het voor een goed doel is, dat verzacht je eigen pijn een beetje.
Succes alvast!

Pauline

Dank jullie wel voor de tips! Er zitten wel een paar goede bij. Zo neem ik bijvoorbeeld lekker de combisleeper mee (ipp van een plaid). Lukas is daar helemaal wild van en pech gehad als die vuil wordt (ik trek hem pas aan na de operatie).

En ik ga maar eens goed nadenken wat Lukas zijn lievelingseten is. DAt zal wel iets van fruit worden, vooral omdat hij daar continu naar loopt te wijzen als hij in de box zit!

Annemieke

Terug
Bovenaan