Voor Paulinebert

A

Anoniem

Guest
Hoi Pauline,

Ik doe dit maar even apart voor jou. Je wilde graag weten waarom wij twijfelen over de BMR prik. Er doen veel verhalen de ronde. Deze verhalen worden niet onderschreven door de gezondheidsraad, omdat er te weinig kinderen niet gevacineerd worden om een goed onderzoek te kunnen doen.
Een vriendin van mij is gezinsbegeleidster in gezinnen met een autistisch kindje. Zij weet er behoorlijk wat vanaf en heeft ook afgewogen of ze het wel of niet zou doen.
Het verhaal is een beetje dat autisme meestal aan het licht komt rond dezelfde tijd als dat ze deze prik krijgen. De kans is erg klein dat de prik de veroorzaker is, maar het kan het proces wel bespoedigen. Kortom, zonder prik kan het langer duren voor het autisme zich in gedrag aan gaat dienen bij het kindje. Het zal zich meestal hoe dan ook wel aandienen omdat in 90% van de gevallen autisme in de genen is vastgelegd.

We zijn er echt nog niet aan uit wat we er mee gaan doen.

Lees het onderstaande maar eens door. Het komt van de volgende website:
www.natuurlijk-welzijn.org

Op je vraag of ik ervaring heb in mijn omgeving, niet direct. Ik doe vrijwilligerswerk met verstandelijk gehandicapten en weet dus een beetje wat autisme kan inhouden.
Persoonlijk denk ik niet dat Renée in een risicogroep valt, maar toch, ik wil niet zomaar die prik laten zetten. Het is de gemeenste van alle prikken en als er schade van komt, wil ik haar later goed kunnen uitleggen waarom we destijds die keuze hebben gemaakt.

Stel dat we besluiten om het helemaal niet te doen, zou ik haar wel een rode hond inenting geven als ze 16 is. Deze ziekte kan namelijk bij vrouwen heel gevaarlijk zijn als ze het krijgen tijdens een zwangerschap.

Groetjes,
Evelien

Oorzaken autisme
Toen autisme in 1943 door Leo Kanner voor het eerst werd beschreven, dacht men dat de liefdeloze moeder een belangrijke oorzaak was van het ontstaan van autisme. Vreemd was dat niet, want als er weinig wederkerigheid in de relatie met je kind is, dan wordt het voor een ouder moeilijker om met warme gevoelens over je kind te vertellen. Onderzoekers namen dat waar en zagen daar de oorzaak van de problematiek in. Ze maakten de fout door oorzaak en gevolg door elkaar te halen. De kilte van de moeder was zelf het gevolg van het gebrek aan warmte in de relatie, maar dan veroorzaakt door factoren in het kind zelf.
Erfelijkheid speelt een rol bij het ontstaan van autisme. Er zijn genen ontdekt die verantwoordelijk zijn voor fouten in het ingewikkelde samenspel van bepaalde hersenfuncties en de spijsvertering. Er zijn overigens vier keer zoveel mannen als vrouwen die een autistische stoornis hebben.
Maar ook omgevingsfactoren spelen een belangrijke, de laatste jaren steeds meer erkende, rol. Naast de eerder genoemde nadelige effecten van veelvuldig antibioticagebruik op de darmen, is er het vaccineren. Het zou hier met name om de BMR-vaccinatie gaan. Het verzwakte mazelenvirus uit de BMR-vaccinatie heeft een effect op de darmen. Het kan daar ontstekingen veroorzaken. Hierbij komen giftige stoffen vrij die via de bloedbaan in de hersenen komen en daar schade kunnen aanrichten, schade die zichtbaar kan worden in symptomen uit het autistisch spectrum.
In Nederland is het vooral homeopathisch arts de heer Tinus Smits, die hier veel over geschreven heeft. Hij heeft een methode ontwikkeld, waarbij klachten worden aangepakt die als gevolg van het vaccineren zijn ontstaan. Dit is het zogenaamde ontstoren van de vaccinatieschade.

Zelf werk ik in de gehandicaptenzorg en heb aardig wat autisten.
Zoals je zelf ook schrijft zit autisme in de genen en dat is niet te krijgen, zoals bv een griepje of verkoudheid.
Dat autisme aan te tonen valt bij een kind, heeft niet direct met een bmr inenting te maken lijkt mij. De inenting is rond 14 maanden en dat is ook de leeftijd waarin een gemiddeld kind zijn/haar gedrag ontwikkeld en uitdraagd.
Daardoor kan er vanaf een maand of 14 gesproken worden over autistisch gedrag bij een kind. Aan de hand hiervan gaan ze dan dus de door molen om daadwerkelijk vast te stellen dat het een vorm van autisme is.

Nogmaals ik heb er nog nooit van gehoord en het klinkt naar mijn idee meer als toeval.
Ik zal woensdag aan wat collega's vragen en de psychotherapeut wat zij er vanaf weten.
Laat het je dan nog horen

Pauline

Hoi Pauline,

Ik breek even in op jullie topic. Heeft helemaal niks te maken met de BMR-prikjes, maar met het volgende ...

Er is pas afgelopen week een vorm van autisme (syndroom van asperger) vast gesteld bij mijn broertje van 24 jaar oud. Dit is natuurlijk een erg late diagnose, maar eigenlijk alle symptonen komen overeen.

Werk jij ook met mensen die er pas zo laat achter zijn gekomen en heb je tips voor mij om hem te steunen/helpen?

Hij is eigenlijk altijd al een einzelganger   geweest en heeft nooit langer dan een maand of 3 zijn baan kunnen behouden.
Naar alle waarschijnlijkheid gaat hij straks in de WAO terecht komen, omdat hij nu ook werkloos is.
Ik ben heel erg bang dat hij het er "lekker" van gaat nemen, voor zover dat kan natuurlijk. Maar zich op deze manier nog veel verder isoleerd.

Echt heel wat anders zoals je leest, maar hoor graag jou mening/kijk hierop.

Groetjes,
Angela

Hoi hoi
Op dit moment heb ik geen cliënten met asperger.
Zo heel veel tot in de details weet ik er dus ook niet vanaf.
Wat wel zo is, is dat de meeste mensen vaak denken dat iemand met asperger meteen een gehandicapte is, dit is ook het geval met nog meer syndromen.
Ik zou als ik jou was op internet gaan speuren naar uitleg en levensverhalen van mensen met asperger. Zo zie je hoe uiteenlopend en hoe 'zwaar' iemand het heeft.
Hier bijvoorbeeld
Verders zou ik gewoon blijven doen tegen hem. zoals je altijd deed. Veel mensen maken de fout om op een soort van babyniveau met iemand te gaan praten. Of ze meteen als stom aanzien.
Dat is het aller ergste wat zo iemand kan overkomen.

Als voorbeeld; mn vader heeft een hele tijd in een rolstoel gezeten, omdat er een pees in zn lies was doorgescheurd door een misstap. Zn been deed het niet meer, maar zn hoofd was prima in orde. Mijn vader moest voor zn bedrijf wat regelen bij de bank, dus ik met mn vader daarheen. Aangezien ze in deze geweldig plaats zulke vlakke stoepen hebben (ahum). Afijn we waren aan de beurt en mijn vader legt zijn spullen op de balie en hij doet het woord, ik stond er een beetje schuin naast te wachten tot hij klaar was. Hoe ver ik ook weg ging staan, die vrouw achter de desk bleef maar tegen mij antwoord geven. Mijn vader ond dat zoiets verschrikkelijks.
Zo bedoel ik dus hoe iemand meteen wordt bekeken.

Heel veel sterkte met het een plekje te geven en hem te helpen natuurlijk.

Hoi Pauline,

Super bedankt dat je het eens wilt navragen.
Alle info is welkom.

Groetjes,
Evelien

Hoi pauline,

Dank je voor je reactie! Heb meteen even gekeken op die link, maar zo herkenbaar allemaal. Had zelf natuurlijk al flink gegoogled.

Waar ik juist bang voor ben is dat hij hetzelf heel makkelijk als een handicap gaat zien.
Het is natuurlijk nog al iets als je het zomaar te horen krijgt, maar het is en blijft iets waar je mee moet leren leven. Het is een verklaring voor zijn gedrag, maar geen excuus voor alles.
Ik hoop dan ook dat hij met alle hulp die hij gelukkig nu wel krijgt ook echt wat van zijn leven gaat maken. Zodat hij eens gelukkig gaat worden.

Nogmaals dank je voor je reactie.

Groetjes,
Angela

Terug
Bovenaan