Voor Petra01

Hoi Petra!

Die van jou dus ook nog steeds in stuit?
Die van ons ook hoor! De kleine meid beweegt een hoop, vole het koppie de ene keer links, de andere keer rechts, maar helaas nog altijd bovenin!
En getrappel van de beentjes onderin!

Ik moet 4 sep weer naar de vk en als ze dan nog in stuit ligt maken we een afspraak bij de gyn. Waarschijnlijk voor een ligingsecho.

Ondanks dat ik hoop dat ze snel draait denk ik al best veel na over wat te doen als ze niet meer draait...
Draaipoging?
Stuitbevalling?
Keizersnede?

Ik vind dat nu nog heel erg moeilijk en het hangt allemaal van de ligging af wat de mogelijkhede zijn maar toch heb ik het gevoel dat ik alvast wat info moet opzoeken enzo om onze beslissing straks te kunnen maken.

Hoe denk jij erover? Maak jij je er zorgen om?
Heb jij al een kindje? EN hoe is die bevalling verlopen?

Ik had bij mijn zoon een normale bevalling die eindigde in een vacuumverlossing na 36 uur weeen. Duurde lang maar was achteraf een prima bevalling.

Liefs,

Billie
33w4d

ja, het blijft moeilijk als je straks voor zo'n beslissing komt te staan. Ik heb de hele zwangerschap al het idee gehad dat t een stuitertje zou worden. Ik heb dus ook al de hele zwangerschap gebruld dat ik geen draaipoging laat doen. Maar nu heb ik toch twijfels.

Een (geslaagde) draaipoging en daarna een 'normale' bevalling geeft het minste risico, zowel voor mij als voor de beeb. Maar risicoloos is het ook niet. dilema's.....

Als onze meid niet vanzelf draait, en de draaipoging (als we die laten doen) mislukt, wordt het wel sowieso een keizersnee. Het is ons eerste kindje, en dan is dat gewoon het veiligst voor de kleine. Als je eerder bevallen bent, is er geloof ik meer kans dat een vaginale stuitbevalling lukt.

Ik kan me er gewoon al de hele dag druk om maken, het is ook zo'n beetje het vaste onderwerp van gesprek bij het natafelen hihihi.

Heb jij ook al alle fora's afgestruind naar stukjes over ervaringen van andere mama's ??? Ik heb ze geloof ik allemaal al gehad.

Ik hoop maar gewoon dat onze meid even die eigenwijsheid aan de kant gooit, en netjes gaat liggen met haar koppie omlaag hihihi.

Ben benieuwd of jouw kleintje op 4 sept. goed ligt....

groetjes Peet
(34 + 5 wk)

Hai Petra!

Ooow, ik kan me er ook druk om maken!
Heb de vorige bevalling als iets heel bijzonders ervaren en zou het zo graag nogmaals op eigen kracht willen doen...
Toch neig ik ook naar een keizersnede wanneer ons meisje in stuit blijft liggen....
Lijkt me toch veiliger en minder naar voor de baby....
Heb niet zulke hele goede stuitbevallings-verhalen uit mijn omgeving gehoord dus...

Maar zoals gezegd: Het liefst gewoon een normale vaginale bevalling want dat is zo iets fantastisch. Tsja, het is effe pijnlijk maar de adrenaline en de trots erna zijn onvergetelijk.
Zo'n keizersnede is dan zo 'ziekenhuis-achtig'. Jakkie.

Maar goed, dat is ook weer een prestatie van de mama op zich en prettiger voor de beeb.

Ik heb inderdaad ook al gezocht naar stuitbevallingsverhalen op internet! Hihi.
Je wil je er toch op voorbereiden he?

Gelukkig is mijn buurvrouw verloskundige in ons geboortecentrum en kan ik altijd om extra informatie en advies bij haar terecht. Misschien laat ik haar de ligging ook wel even goed in de gaten houden....

Nou meis, laten we hopen dat onze beebs lekker draaien!
ZOu het voor jou ook heel fijn vinden want je eerste bevalling....zou mooi zijn als dat op een 'nomale' manier zou gaan!

Succes!

Billie

Hai Petra!

Vandaag inderdaad bij de VK geweest en ze kon met 99% zekerheid zeggen dat de kleine gedraaid is en nu keurig met het koppie naar de uitgang ligt!
Pffff...gelukkig. Hadden daarna toevallig ook de pretecho en die was super gelukt! Mooi meisje joh!
We krijgen voor die 1% extra zekerheid nog wel een liggingsecho bij de gyn maar eigenlijk ben ik er nu wel van overtuigd dat het ok is.

EN hoe is het bij jou? Die van jou nog steeds in stuit?
Wat is nu de planning voor jou? Al een echo of draaipoging gepland?

Ik hoor het van je!

Liefs, Billie
34w4d

He wat goed nieuws. Nu hoeven al die beslissingen en dat hele medische gebeuren ten minste niet door te gaan! Kun je lekker gewoon thuis in je eigen omgeving bevallen, of in ieder geval na de bevalling direct naar huis!!
Wel prettig dat je voor de zekerheid nog een echo krijgt. Als ze nog steeds goed ligt, hebben jullie gewoon nog een extra keertje jullie kleintje mogen bewonderen hihihi.

Ik heb as maandag een liggingsecho, maar aan de buik en aan de schopjes te voelen ligt ze nog steeds in stuit!! Ik ga er gewoon vanuit dat dit ook niet meer vanzelf gaat veranderen. We wachten gewoon af... ze moet er hoe dan ook een keertje uit whawhawha.

Wel heel vervelend dat mn hart en hoofd twee verschillende dingen zeggen. Mn hoofd zegt KZ maar mn hart zegt vaginaal bevallen. Wordt nog ffies goed nadenken!!

gr. Peet
(35+ 6 weken)

Hoi, hoi,

Jammer dat je beeb nog steeds in stuit ligt.
Het is inderdaad echt een lastige beslissing. Ik zou met hetzelfde dilemma zitten.
Misschien verstandig om een KZ te doen maar vaginaal bevallen is zo bijzonder!
Had ik ook zeker niet 1-2-3 kunnen beslissen.

Een kennisje van mij had haar beeb tot en met 37 weken in stuit liggen en toch is ze nog op tijd gedraaid. Het kan dus nog wel maar inderdaad...de ruimte wordt steeds kleiner.

Nou, succes met het maken van een beslissing!

Ik zal duimen dat je kleine eigenwijsje zich nog omdraait!

Liefs, BIllie

Terug
Bovenaan