Hej!
Wat leuk zeg!! Wij hebben ook altijd gekampeerd en getrokken met de boys toen ze klein waren, in Zweden. Een goede hor!!!! ha,ha,ha dat moet je echt hebben hoor.... Mijn vriendin heeft ooit eens zo'n last gehad van wespen (niet eens van muggen, hoe is het mogelijk he) dat ze in Umeå nog een vitrage bij de IKEA heeft gekocht die ze nu altijd nog als horgordijn gebruikt aan hun tent.
Verder had ik een lekkere warme slaapzak. Ik hoorde dat de HEMA nu een in het assortiment heeft met (afritsbare) mouwen. Zou ik erg efficiënt vinden denk ik.
In juli is het wel vaak mooi weer trouwens. Wij legden de jongens ook wel tussen ons in als het eens 8 graden was 's nachts. niets is zo lekker warm als lijfjes tegen elkaar.
Knus hoor kamperen.... krijg er zo weer zin in. Trollhättan ben ik nog nooit geweest. Zie op Wikepedia dat de gemiddelde temperatuur in juli 15 graden is.... zo hoog ligt het nou ook weer niet, lijkt me erg koud, maar zoals gezegd ik ken het daar niet.
Bij 'ons' in Skåne is het zomers soms wel nat, maar soms ook werkelijk bloedjeheet. gelukkig is er dan wel een meer waar je een snelle duik in kan nemen. Maar muggen hebben we zat.... dus denk vooral ook aan de azaron etc. alhoewel je die bij elke apotheek hier ook kunt kopen. Je hebt tegenwoordig ook thermokleding voor baby's, gezien bij intersport van Craft. Ik kan me voorstellen dat dat lekker kan zijn voor je kindje bij koud weer. Denk aan lange broeken in het bos vanwege teken.... dat is erg belangrijk, zeker in het zuiden. Elk jaar wordt iedereen hier weer op het gevaar van Lyme gewezen en hersenvliesontsteking door besmette teken. Niet om je bang te maken, dat niet hoor!!! Maar gewoon als waarschuwing. Hier laten mensen zich er zelfs voor inenten. Dat hebben wij nog niet gedaan (misschien toch te hollands ervoor???) Dus een goed tekenpen zou ik meenemen in de toilettas.
Maar ik denk zo te ezen dat je zelf al heel wat ervaring hebt met het trekken door Noorwegen en Zweden. Doe wat je goed lijkt, heerlijk meid, kamperen....
O ja, nog een tip: als je van rust houdt, moet je niet naar de westkust gaan. De Zweden zijn DOL op de westkust en gaan GRAAG hutjemutje kamperen, zo dicht mogelijk en zoveel mogelijk op elkaar..... daar heb je uiteraard erg leuke campings, maar op de bonnefooi kan dan wel eens lastig zijn. Boven göteborg heb je in Bohüslän een mooie camping vlakbij de zee, in Fjällbacka.... leuk plaatsje.
Succes, wil je meer weten, kom maar op!!! Välkommen i Sverige!
Liefs Pippi