Voor Ponyville/ wie weet wat?

A

Anoniem

Guest
Hoi Ponyville en de anderen,

Ben je al bevallen? Hoe is alles?
Wie weet wat?
Ben benieuwd! Want ik verwacht toch wel dat ze is bevallen.

Heel veel liefs An 38 weken en 1 dag zwanger.

hey allemaal
ik weet het ook niet hoor
maar ik lag maandag even voor onderzoeken in het ziekenhuis
lag er een vrouw naast me die zou weeen op wekkers krijgen want de bevalling zeten niet goed door
kom ik donderdag weer was ze pas woensdag ochtend bevallen
puuuuf werd ik effe niet vrolijk van zeg
\dus ik hoop dat dat niet het geval is bij haar

Hallo iedereen

ik hoor zo regelmatig verhalen uit Nederland, dat de bevalling zolang duurde, of de gel werkte niet goed en de dag erop proberen ze opnieuw enz...
Dat kennen we hier in West-Vlaanderen (België) toch niet hoor.   Als je daar 's morgens binnengaat voor bijvoorbeeld een inleiding, dan weet je gewoon dat je ten laatste 's avonds je baby vasthebt.   Er wordt ook zelden met gel gewerkt, maar meteen met een infuus/breken van de vliezen als er beetje ontsluiting is.
Zelfs bij spontane bevallingen laten ze het niet zolang duren.
Het klinkt natuurlijk weer sterk gemedicaliseerd, maar ik vind het wel fijner zo.

groetjes
Heidi

Hoi,

Jammer dat niemand wat weet. We wachten af.

Mijn vk vertelde ook dat ze sommige delen in Nederland vrouwen zolang laten wachten. Maar hun streven is bij spontane bevalling als de weeën echt zijn begonnen dat de kleine er dan zeker binnen 12 uur is. Of er moet iets tegen zitten dan kan het wat langer duren maar hun streven is binnen 12 uur. Ook moet je als je noig niet bent bevallen met 41 weken en 3/4 dagen naar het ziekenhuis en krijg je een echo, ctg etc. Gaan ze ook proberen je die dag nog met infuus in te leiden. Dus waar ik woon doen ze echt hun best. Ben erg blij dat ik nu hier woon bij mijn vriend in Werkendam. Ik ga daarom bevallen in het Gorichem ziekenhuis. Had ik Oosterhout nb gewoont dan had ik in Breda moeten bevallen. Daar laten ze je 3 weken overtijd lopen tegenwoordig. Ik heb daar verhalen over gehoord wat nietleuk is daar in Breda. Maar gelukkig woon ik daar niet meer in de buurt.

Succes allemaal met de laatste loodjes!

Hopen gauw iets te horen van ponyville.

Liefs An

Ik ben ook erg benieuwd hoe het gegaan is.

Wat ik zo gek vind van NL is dat ze 's ochtends beginnen met inleiden. Hier doen ze dat 's avonds, zodat je de hele nacht heb om gel of wat dan ook te laten inwerken. Vind ik toch een stuk slimmer eerlijk gezegd, dat scheelt weer een dag zkh.
Bij onze dochter moest ik ook ingeleid worden (is niet doorgegaan, omdat ze zelf al wilde komen) en ik moest om half acht 's avonds in het zkh zijn. Moest toen wel blijven omdat de vliezen waren gebroken.

Nou, Isabel. Ik hoop dat alles goed is gegaan en dat we snel een berichtje van je mogen verwachten.

Groetjes Miriam (38+6)

He An,

Wat leuk om te lezen dat je in Werkendam woont. Ik woon zelf in Wijk en Aalburg, niet zo ver bij je vandaag dus en ik werk in Gorinchem in het ziekenhuis!

Groetjes Nathalie

Heb net effe op Hyves gekeken en op donderdag werd ze door veel mensen gefeliciteerd met de geboorte van Dean.
Mischien dat zij of Dean nog in het zkh is, omdat hij i.v.m. haar medicijnen nog effe in het zkh moest blijven.
Of ze zijn gewoon lekker met z'n drietjes aan het genieten.

Groetjes Miriam (38+6)

quote: natje81 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('31-08-2007 21:24:05'));

He An,

Wat leuk om te lezen dat je in Werkendam woont. Ik woon zelf in Wijk en Aalburg, niet zo ver bij je vandaag dus en ik werk in Gorinchem in het ziekenhuis!

Groetjes Nathalie

Hoi Nathalie,

Dat is zeker niet ver van mij vandaan. Wat doe je in het ziekenhuis voor werk?
Hoe ver ben jij? Waar ga jij bevallen?
Leuk zeg!

Liefs An 38 weken en 2 dagen zwanger

Terug
Bovenaan