Voor Poppetje 71

Haai,
Natuurlijk wil ik dat wel vertellen.
Ik kan me voorstellen hoe je je voelt. Ik vond het ook echt mega vermoeiend.
Die kleine van ons bleef ook maar komen snachts. In het begin gaf ik borstvoeding dus dan denk je: 'het ligt daaraan'. Op een gegeven moment (na 3 maanden) ben ik over gestapt op fles. Omdat ik het niet meer trok. En natuurlijk hoopte ik stiekem dat hij daardoor ook beter ging doorslapen. Er kwam wel een beter ritme maar doorslapen hoh maar....Elke nacht was het weer hetzelfde liedje. Meneer was eind van de middag dood en dood moe dus ging vaak al om 18.00 uur naar bed. Dan hoorde je hem niet en moesten we hem vaak wakker maken voor het flesje van 23.00 uur. Maar rond 01.00 uur begon het gespook. Echt 5 tot 6 keer per nacht stonden we naast zijn bed.....inderdaad...om die speen er in te doen. Gek werd ik er van. Soms werd ik gewoon uitmezelf wakker snachts er dan 5 minuten later...ja hoor...dan begon meneer weer. We hadden inmiddels wel door dat hij niet van de honger huilde want vaak als je gewoon de speen er in deed en even een aai over zijn bol, dan sliep hij gewoon weer verder.  Wij hadden zelf het idee dat hij zijn diepe slaap aan het begin vd avond pakte en snachts dus minder diep sliep. En hij was echt onrustig....huilen en mekkeren in zijn slaap.

Maar goed, op een gegeven moment werden we er echt gek van. Want wij stonden elke keer (sjachie) naast zijn bed, terwijl meneer half slapend aan het jammeren was. Dus uiteindelijk hebben we met elkaar besloten om hem te laten janken. En dan niet een nachtje (want dat haalt niks uit) maar echt een week uitproberen. We hadden wel afgesproken dat we er 1x uit zouden gaan en daarna niet meer. Vooral voor mijn vriend was het lastig want die vindt het al heel snel zielig. Ik ben er wat harder in.

Nou ja, we hebben dus een week volgehouden en wat denk je wat.....het hielp zowaar. Vanaf dat moment werd het elke nacht beter. Natuurlijk word hij soms ook nog wel wakker, maar dat gekke huilen en mekkeren is over. HEEERLIJK!! echt. Ik ben een heel ander mens.

Ik denk dus toch dat hij er onbewust aan gewend was geraakt dat wij reageerden op dat gemekker.

Sorry het is een lang verhaal geworden. Maar hopelijk herken je er iets van en heb je er iets aan. Je kunt het allicht proberen.

En de tip die ik ook van iemand kreeg was af en toe proberen apart te slapen zodat een van de twee in ieder geval nog wat rust krijgt. Maar ja...het liefste wil je natuurlijk dat zij (en jullie) zo snel mogelijk weer een beetje bij kunnen slapen.

Sterkte en succes.
Laat even weten hoe het gaat.

Groetjes mama3007

Bedankt voor je verhaal!!
En nogmaals, zoooo herkenbaar. Isa is overdag hartstikke vrolijk en wakker (ze doet nu ca. 3 slaapjes van 1 uur overdag) maar om 18.30 (dan is ze in bad geweest en krijgt ze haar laatste flesje) is de pijp echt leeg. Ze slaapt dan ook zonder morren in. En precies wat je zegt, ook wij hebben het idee dat ze dan midden in de nacht haar diepe slaap wel gehad heeft. Ze kan dan ook echt klaarwakker zijn. Daarvoor  is ze ook wakker maar slaapt dan met het speentje weer in haar mond en de aai over haar bol inderdaad snel weer verder. Isa huilt dan niet echt maar ligt een beetje te mopperen (weet niet zo goed hoe ik dat geluidje moet noemen). Als we niet naar haar toe komen gaat dat over in huilen/hard mekkeren.
En vannacht had ik echt zo iets (mijn vriend sliep op zolder want die heeft vandaag een vroege dienst en most om 06.30 u zijn bed al uit dus die had ook zijn slaap nodig) van, dit hou ik niet meer vol!!!
Ik heb ook besloten, mede nav jou verhaal, en dat ga ik vanavond met vriendlief goed afspreken en afstemmen, dat we Isa vanaf vannacht idd maar laten huilen en dat minstens een week gaan volhouden. Want ze zal toch een keer moeten leren om zelf door te slapen, zonder dat wij haar de speen moeten geven!! En dat moet ze van ons leren blijkbaar!

Ik zal je op de hoogte houden van de vorderingen!!

Liefs
Poppetje71

Hallo mama3007,

Nou, we zijn inmiddels 2 nachten verder in de "op-naar-doorslapen-Isa!"-aanpak. De  eerst nacht (van za op zo) was het voor ons nog wennen en van de 4 x dat Isa wakker was en lag te mopperen hebben we haar maar 1 x gewoon gelaten. Vooral papa ging idd nog iets te snel naar haar toe voor de speen.
Afgelopen nacht (papa sliep op zolder) ging dat anders. Om 01.50 u hoorde ik Isa voor het eerst (ze sliep v.a. ca. 19.00 u dus da's al een hele ruk) en heb ik haar gewoon gelaten. Huilen doet ze 9 van de 10 keer niet, tis echt mopperen en soms boos mekkeren. Na ca. 5 minuten (geloof ik, kheb niet op de klok gekeken) was het weer stil. Om 02.30 en 04.00 u hetzelfde. Ben ook weer niet naar haar toe gegaan. Om 06.00 u hoorde ik haar weer en ik had het vermoeden dat ze een poepbroek had (heeft ze wel vaker heel vroeg in de ochtend). Dus ik er naar toe, nee hoor, niet dus. Toch maar een droge luier en haar speen. Daarna was het tot ca. 06.40 stil en vervolgens hoorde ik haar weer. Omdat ik toch die poepbroek verwachtte wel even gaan kijken en ja hoor, ik rook het al bij binnenkomst zullen we maar zeggen. Verschoond en weer in bed gekropen. Maar Isa kon blijkbaar de slaap niet meer vatten. Om 07.30 u mijn moppie even naast mij in bed gelegd maar de slaap wilde echt niet meer komen. Om 07.50 u dus maar opgestaan.

Al met al een redelijke nacht, qua volhouden van het plan van aanpak dan.
Wel jammer dat ik gewoon wel wakker ben als Isa wakker is en merk dat ik om 04.00 u 's nacht dan vaak  heel moeilijk weer in slaap kom!

Maar  goed, ik ben benieuwd hoe het de komende nachten zal gaan en  ben wel van plan om dit goed vol te  houden!!

Grtz. Poppetje71  

Poppetje71 (en mama 3007).

Tegelijk met mama3007 heb ik hetzelfde geprobeerd. Helaas zonder al te veel succes. Ook ik heb het een week volgehouden (en later zelfs nog een keer een week). Maar aangezien wij allebei 4 dagen werken, trokken we het op een gegeven moment niet meer (apart slapen is helaas geen optie).

Ondertussen gaat het gelukkig wel steeds beter met Lukas zijn slaappatroon. Regelmatig zijn er nachten bij dat ik pas tegen vijfen of zessen er voor het eerst uit moet.

Ondertussen ben ik nu voor de tweede keer bezig om Lukas toch wat langer op te houden (hij ging altijd rond 19.00 uur naar bed). Vandaag en gisteren pas om 19.45. Ik heb hem in die tijd gewoon op ons bed neer gelegd en ben met hem wezen oefenen in kruipen (hij moet alleen nog even leren zijn hoofdje op te tillen, zijn lichaampje kan / doet het al, maar hij sleept zijn hoofd over de matras) en omrollen van buik naar rug en terug (gaat ook al goed). Op die manier lukt het nu al twee dagen om hem toch drie kwartier later in bed te doen.

Sorry, ook een lang verhaal maar ik wilde het toch even delen.

Hoi,

Poppetje71, dat had ik ook hoor. Dan waren wij snachts wakker terwijl hij na een aai over zijn bol weer gewoon doorsliep....grrr... Maar dat is ook een kwestie van wennen. Je zult merken dat als Isa straks beter doorslaapt jij zelf ook beter gaat doorslapen. En dan nog.....ik heb het nu soms nog wel eens (dat ik snachts wakker lig). Het is dat moederinstinct denk ik  ....haha....soms wou ik dat ik het niet had haha.
En bij ons was het ook niet echt huilen wat hij deed maar meer een beetje mekkeren in zijn slaap. Dus gewoon even volhouden denk ik. Het is echt het proberen waard.

Annem, wat irritant dat het bij jou niet heeft gewerkt. Je zult ook wel lekker moe zijn dan of niet?
Die kleine van mij is ook altijd wel vroeg wakker hoor. De laatste tijd (vanochtend bv ook) is het soms wel 5.45....nou daar word je ook niet blij van. Ik laat hem ook gewoon liggen. Hij jankt namelijk niet, maar hij ligt gewoon te 'praten' tegen zijn knuffels. En soms valt hij (denk ik) nog wel eventjes in slaap maar soms ook niet. Dan leggen we hem ook op het grote bed. En ja.....ook wij oefenen met het kruipen. Echt grappig want we hebben hetzelfde....zijn lijfje gaat wel maar zijn hoofd nog niet. Ik moet er wel om lachen. En hij wil ook de hele tijd springen als je hem vasthoudt. Doet Lucas dat ook?
Oh ja....wij proberen hem savond ook iets later naar bed te doen en omdat we nu de avond voeding eraf gehaald hebben zouden we de fles van 18.30 ook wel willen verlaten. Maar hij is echt op aan het einde van de dag dus de rek is er dan echt uit. En of het echt veel help...geen idee. Hoeveel slaapt Lucas overdag?

Nou dames....ook weer veel te lang. We kunnen het niet oplossen voor elkaar maar het helpt altijd wel om te weten dat je niet de enige bent. (voor mij althans)
Sterkte in deze vermoeiende tijd.

Ps...ik heb veel mensen met kinderen horen zeggen dat het 1ste jaar echt het zwaarst is.,....daar hou ik me dan altijd maar aan vast.

Groetjes mama3007

HOi,

Lukas slaapt overdag erg weinig. Hij krijgt meestal rond zeven uur de fles (maar is dan meestal al even wakker). HIj gaat dan gelijk terug naar bed en slaapt nog een uurtje.

Voor twaalf uur gaat hij meestal nog een keer terug naar bed en slaapt dan een half uurtje tot een uurtje.

Ook smiddags doet hij nog een kort slaapje (half uurtje ongeveer). alles bij elkaar komt het op ergens tussen de twee en drie uur wat hij op een dag slaapt. Als hij naar het KDV gaat is het zelfs minder want dan mist hij zijn ochtendslaapje van een uur.

Gisteren heb ik weer lekker met hem zitten spelen en is hij om 19.45 uur naar bed gegaan. Vanmogen kwam hij om 05.30 voor het eerst. Toen hebben we hem een speentje geven en is wij weer lekker een uurtje gaan slapen.

Met mijn moeheid valt het gelukkig wel mee. Ik stommel gewoon naar zijn bedje toe en val al snel weer in slaap. Het is bij hem echt een kwestie van ff snel een speentje en weg is hij weer. natuurlijk zijn er soms nachten die erg zijn maar dat hoort er tenslotte bij.

en ja, Lukas vind springen helemaal super, ik noem het zelf dansen. Dat kruipen van hem noemen we buldozeren. Het is zo lief om te zien!

O en nog ff terug komend op de laatste voeding. Lukas krijgt nu nog maar vier flessen en groente en fruit. Als ik thuis ben krijgt hij om 16.00 uur de groente en om 17.00 uur een klein flesje melk (fles nummer drie). Hij gaat dan gewoon om 19.00 uur naar bed en om 21.00 uur maak ik hem wakker voor fles nummer vier.

Als hij naar het KDV gaat. Krijgt hij daar om 15.00 uur een fles melk = fles drie  (gaan ze nu langzaam afbouwen) en dan geeft ik hem om 18.30/19.00 groente en wat sap na. Daarna naar bed en dan maak ik hem om 22.00 uur wakker voor fles vier.

ik vind het teveel gedoe om alles tussen 07.00 en 19.00 uur te proppen. dit schema bevalt goed.

Waaaauuuuwieee! Vannacht had Isa een supernacht! Ik ben er niet één keer voor haar uitgegaan!!! Heb haar wel gehoord maar ze is zelluf weer helemaal in slaap gevallen!!! Yes!!! Ik had haar een tuttel/knuffel in haar ene handje gegeven toe ik haar in bed legde, misschien heeft dat wel geholpen, had ze iets te friemelen als ze wakker werd en haar speentje miste!!

Ze sliep al met al van 19.00 u gisteravond tot vanochtend 07.30 u!! En wat ben ik trots op mijn meisje.
We gaan nu 2 nachtjes bij opa en oma logeren en ik weet niet of ze het daar qua slapen ook zo goed doet als thuis.
Maaaarrr, ze kan het dus en we gaan dit goed volhouden, ook al gaat het de ene nacht echt beter dan de ander, vooruitgang zie ik wel!!

Liefs Poppetje71

Terug
Bovenaan