voor rb (sorry is ff geen baby praat.. )

A

Anoniem

Guest
haaai,

mijn blauwe is BIJNA 10jr geworden.. baalde wel dat ie voor de 2de keer een maagtorsie kreeg.. we (mijn mams en ik) hebben het er echt nog super moeilijk mee..
hij was mijn mannetje, mijn beste vriend.. super super lief en een echt schoot hondje haha
baal zo dat ie nu niet mijn baby gaat zien! hij was zo vreselijk gek op kindjes..
hoe ga je het trouwens doen..?  
heb je al kids? lopen ze die niet omver? mogen de honden bij de bevalling zijn? geef je ze de moeder koek om op te eten? men zegt dat het goed voor ze is???? apart he
ik wil nu een gele omdat ik geen blauwe wil... ga je verglijken.. geen zwarte omdat ik die ervoor heb gehad.. dusof een grijs gevlekte.. de niet erkende kleur.. wil er toch niets mee doen.. lekker voor de knuffel.. haha
Ik heb dat stuk ook gezien bij radar.. man, kon er niet naar kijken werd er ziek van!
nee, ik ga mijn volgende dog bij een goede fokker halen! tips?
want ik heb ook gezien dat bange doggen vreselijk moeilijk goed te krijgen zijn! en ik wil geen bange dog.. daar zijn te groot voor!
ik wil ook alleen een reu.. en na verloop wordt ie dan mooi geholpen..
fokken is idd voor kenners..
ik wil nu nog niet gaan mee praten op een msn groep.. anders sta ik niet voor mezelf in.. en dan is er binnen de kortste keren een doggenpup in huis en dan is er hier (tijdelijke) oorlog..
maar zou wel graag willen weten waar jij je gele vandaan hebt..

liefs en dikke knuffel voor je hondjes..

Annemieke

Hoi Annemieke

Onze gele reu komt van Van de Lingestreek.
Als je op www.nddc.nl kijkt en naar de fokkers gaat staan ze daar bij met een link naar hun eigen site.
Wij zijn echt tevreden over hun als fokkers.
Baloe was erg onzeker en bang toen ze bij ons kwam. We hebben er heel hard aan moeten werken om haar zelfvertrouwen op te vijzelen en om haar bepaalde dingen af te leren. Dit heeft zeker een maand of 6 geduurd, wat achteraf meeviel, maar toen we er in zaten hadden we zoiets van nooit meer! Iedereen die bij ons binnen kwam moest haar negeren, zodat ze na een paar minuten vanzelf naar de mensen toe ging.Ook hebben
wij allebei een nogal harde stem en dook ze steeds in elkaar als we riepen of hard praatten.
Ook hier is ze uiteindelijk aan gewend.
Ze zijn allebei kinderen gewend en ook dol op kinderen. Ik zou alleen nooit mijn honden alleen laten met kinderen....Geen enkele hond trouwens.
Ik ga bevallen in het ziekenhuis en ben van plan om het doekje waar de baby mee wordt schoongeveegd te vragen en die aan de honden te geven en ook de eerste pamper gaat met manlief dezelfde dag naar huis.
En als ik thuis kom ga ik lekker op de bank zitten met de kleine en mogen ze komen ruiken.
Heel raar is dat ze supervoorzichtig zijn met kinderen, terwijl ze dogeigen normaal hardstikke lomp zijn, dus voor dat omver lopen ben ik ook niet zo bang.
In huis zijn ze ook erg rustig en slapen eigenlijk alleen maar, maar owee als ze buiten zijn hahaha.
Ik vind het wel verstandig van je dat je wacht tot de kleine er is. Een pup en een baby lijkt me teveel van het goede. Er gaat nu eenmaal in allebei veel tijd zitten.
Wat goed trouwens dat je vorige dog 10 jaar is geworden! Ik hoop dat dat met deze twee ook gaat gebeuren hoor, kan ze allebei niet missen.
We hebben ook nog een kat en een konijn en de kat is de baas in huis hahaha. Als mevrouw op de dekens van de honden ligt (klein katje van 13 jaar in het midden van twee grote vetbedden) gaan de doggies niet liggen hoor. Blijven ze net zo lang drentelen tot ik de kat weg jaag  haaha
Maar je weet wat ze zeggen he: Eens een duitse dog, altijd een duitse dog.....
Ik weet niet hoe groot jouw vriend is, maar die van mij is 1.97 m en die heeft altijd gezegd dat ie wel met een HOND over straat wil en niet met een rat....(sorry voor de liefhebbers van kleine honden) en alles onder de knie is geen hond....
Bovendien zijn ze lief, aanhankelijk en als je ze goed opvoed luisteren ze ook nog goed...
Nou heel verhaal, en kan ook nog uren vertellen over de streken die die twee uithalen, maar dat zullen we de rest op dit forum maar niet aandoen hihihi
Groetjes Tamara en een dikke knuf van Rico en Baloe

Terug
Bovenaan