Voor renee van tascha

Hoi Renee,

Bedankt voor de reaktie.

Gefeliciteerd met je dochter haar verjaardag. Heeft zij een allergie?

Je vraagt of ik al bij de kinesioloog ben geweest. Ik ben niet geweest omdat ik het toch vreemd vond dat ik Eva niet mee moest nemen. Heb wel bij de accupuncturist van mijn zus gevraagd naar bioresonnantie therapie (zoals door jou aangegeven). Zij doet iets soortgelijks maar dan met glasfiber??? Ben al naar haar toegegaan. Volgens haar komen de klachten inderdaad van de darmen/maag. Zij denkt niet een allergie maar meer een probleem van de darmflora die nog niet op orde is. Nou heb ik van de dietiste begrepen dat een allergie in principe ook een probleem is van de darmen die de koemelk niet kunnen verwerken dus het is inderdaad uittesten geblazen met elimineren/provoceren. Ben natuurlijk net begonnen (22 april 2006). Dus het is nog niet zeker of er sprake is van een allergie. Ik ga dinsdag weer terug voor het testen bij de accupuncturist. Zij heeft wel al aangegeven dat Eva weinig energie heeft. Dit merk ik ook. Ze is wel nog helder. Ik hoop dat ik er snel achter kom wat er aan de hand is.

Is dat oerbrood eigenlijk een beetje eetbaar. Ik eet nu zuurdesembrood wat niet vies is maar wel heel zwaar en een beetje taai.

Ik hoop dat je weer een beetje op de hoogte bent en ik zal naar het borstvoedingsforum gaan om te kijken of om mijn vraag te stellen over het dieet.

Bedankt, Tascha
 
Hoi Tascha!
De bakker in A'dam Noord (Molenwijk) verkoopt oerbrood. Ik hoop dat het wat beter te eten is dan dat andere!
Groeten,
Taatje, mama van Jamey (26-9-2005)
 
Hoi Tascha,

Mijn dochtertje is inderdaad allergisch voor een aantal dingen:
koemelk
tarwe
soja
varkensvlees
noten
pinda
banaan
wortel
citrusvruchten
We verdenken nog een aantal dingen.

Het is vaak een heel gepuzzel om uit te vinden waaar een kindje allergisch voor is. Maar ik moet zeggen wij hebben het nu heel goed onder controle. Haar eczeem komt nu alleen weer even terug als ik wat verkeerds eet, We hebben dan ook hoegenaamd geen hormoonzalf nodig. Wel smeren we haar elke dag 2 keer in met een vette zalf en baderen we haar 1 x per week met zout van een thermaalbad.

Je eet nu zuurdesembrood maar dat is niet nodig bovendien kan in zuurdesembrood nog wel melk zitten, melk zit vaak in broodverbeteraar.Oerbrood is eigenlijk heel gewoon brood, helaas wel wat duurder maar ik vind het heerlijk brood, eet het welliswaar niet vanwege de tarwe.Je hebt het oerbrood in verschillende soorten., zie ook www.oerbrood.nl  Ook Tarvobrood is koemelkvrij zie www.tarvobrood.nl

Met accupunctuur heb ik geen ervaring dus daar kan ik niks over zeggen.

Ik wens je heel veel succes met je dieet en ik hoop voor jullie dat jullie erachter komen wat er is.

groetjes Renée
 
Terug
Bovenaan