Voor Rianet (babywinkel in Kleve)

Hoi Rianet,

Ik woon vlak aan de grens, en ga regelmatig winkelen bij een babywinkel in Kleve. Hij heet BabyOne. Zit net buiten het centrum van Kleve. In de Oberstad (bovenstad). Daar zit een grote parkeerplaats met daaromheen allemaal winkels ( ook een DM). Bij de babyzaak zijn de spullen van Avent goedkoper dan in Nederland. Voor de rest hebben ze daar het merk Nuk. In Nederland schijnt dat Bibi te heten.
Misschien heb je er wat aan.

Groetjes, Cathy

Hoi Cathy,
Bedankt voor je reactie. Die zaak ken ik ja, aan de Hoffmannallee. Kom soms ook in Kleve. Vind die zaak niet zo prettig: werd er laatst bij elk gangpad zo ongeveer aangesproken door een medewerkster of ze konden helpen, werd een beetje irritant. Ik heb nog niet zo hele veel prijsverschillen gezien in die winkel ivg met Nederland. Alleen onze Maxicosi die bij de Babymax 50 euro was, was daar voor 45 euro in de aanbieding... Had idd gezien dat Avent daar iets goedkoper is. gebruik zelf totnogtoe de Kruidvatflessen, heb er 1 van Avent maar die vind ik niet geweldig, en die spenen zijn erg duur om ff uit te proberen. Wel goed om te weten dat Nuk Bibi is. Zal volgende maand weer eens naar Kleve gaan ipv Emmerich en daar nog eens rondneuzen. Gebruik jij ook Duitse babyvoeding? Met de flesvoeding ga ik niet experimenteren (gebruik nu Omneo) maar wat betreft de  zaken eromheen als ze wat ouder is ben ik wel benieuwd naar ervaringen: de keuze is daar veel uitgebreider dan hier en ook goedkoper. Ken je nog meer babyzaken in die regio (Emmerich/Rees/Kalkar/Kleve)?
Groetjes, Rianne

Hoi,

Bij onze zoon haalde ik ook gerust potjes fruit of voeding in Duitsland. Flesvoeding heb ik ook nooit mee geexperimenteerd. Maar de potjes fruit en groente zijn daar ook prima. Thom at er goed van!

Autostoelen van Römer (komen goed uit de testen van ANWB en ADAC) zijn in Duitsland veel goedkoper. Maar dan kun je weer beter naar een autoonderdelenzaak (zit ook op dat plein) of gewoon in de grote supermarkten. Het passen van zo'n stoel kun je doen in de babyzaak, en dezelfde stoel goedkoper ergens anders halen.

Ook schoenen kun je goedkoper in Duitsland kopen. Deichmann (Van Haren in NL) heeft goede schoenen die niet te duur zijn. Het scheelt vaak nog weer een paar euro met NL voor dezelfde schoenen! En op dat winkelplein zit ook de fabrieksverkoop van Elefantenschoenen. Dat zijn ook goede degelijke schoenen.

De Kik (zit ook op dat plein) is net zoiets als hier de Wibra. Daar hebben ze soms best leuke kleertjes (vooral voor jongens) die niet al te duur zijn. Ik vind de meisjeskleren in Duitsland vaak erg truttig.

Luiers of dat soort zaken heb ik nooit in Duitsland gehaald. Ik was tevreden met die van het kruidvat of de lidl.

Ik weet zo niet meer babyzaken in Duitsland. Mocht ik ervan horen, dan geef ik het hier wel door. Doe jij dat ook als je er nog 1 vind?

Groetjes, Cathy

Hoi Cathy,
De potjes, drankjes  en koekjes etc uit Duitsland ga ik ter zijner tijd zeker uitproberen, ze is nu pas 4 weken dus ik heb nog even, maar het assortiment daar ziet er goed uit. De Deichmann koop ik idd regelmatig schoenen, en ik weet dat op dat plein een paar andere schoenenzaken zitten, maar Lydia is voorlopig nog niet toe aan schoenen (ze heeft al wel 7 paar in de kast staan!).
Babykleertjes in Duitsland zijn idd vaak nogal tuttig, zeker voor meisjes. Gelukkig is er in Nederland meer dan genoeg op dat gebied. Bij de Centro in  Oberhausen (megagroot overdekt winkelcentrum) is er wel meer keus op dat gebied. Wat daar ook regelmatig goedkoper is, is Playmobil. In de megasupermarkten is vaak een hoop standaard in het assortiment, en in de Centro zit een Kaufhof speelgoedwinkel die zo ongeveer alles hebben van Playmobil, veel meer dan in de gemiddelde Nederlandse speelgoedwinkel.
Mijn normale route in Duitsland is meestal de Kaufland, Extrasupermarkt, DM, Deichmann en de Trinkgut, en soms ga ik  via de Real in Rees en naar Kleve. Wij wonen in Veenendaal, maar de afstand is goed te doen, ik bespaar ondanks alle reiskosten nog steeds een hoop geld en we eten er veel lekkerder van. En vaak combineren we het met bezoek aan mijn schoonouders in de Achterhoek, dus dat scheelt helemaal.
Maar goed, ik ga eens kijken waarom mijn dochter niet wil slapen. Groetjes, Rianne

Hoi,

Onze zoon is bijna 3,5 jaar, en onze dochter bijna 12 weken. Dus wij hebben al volop schoenen ed nodig voor de oudste.
In het Centro zit ook een Legostore. Niet alles is er goedkoop, maar wij hadden wat extra rails en wissels voor zoonlief zijn Duplotrein. Dat scheelde echt! We gaan er niet vaak heen. Ong 2 tot 3 keer per jaar. Sowieso  rond de kerst. Dan is het er gezellig met die kerstmarkt.  Helaas is de Disneystore weg. Vond ik een leuke winkel!
Volgens mijn schoonouders zit er in het centrum van  Bocholt ook een overdekt winkelcentrum. Niet super groot maar schijnt wel gezellig te zijn. Wij zijn er nog nooit geweest. Qua supermarkten zien wij Kaufland en Real. Maar daar krijgen wij ook de folders van. Wij wonen in 's-Heerenberg, direct aan de grens dus. We tanken er ook altijd. Scheelt genoeg.

Groetjes, Cathy

Terug
Bovenaan