Hoi Tobi,
Daar ben ik weer hoor. Vergeten te melden, maar ik was vorige week op vakantie in Kreta. Had ik al maanden geleden geboekt, maar had niet beter uit kunnen komen. We zijn redelijk goed tot rust gekomen. Ben nog wel verdrietig geweest op vakantie, maar we hebben ook weer voor het eerst normaal kunnen vrijen zonder dat er bloedverlies was (is toch ook wel weer fijn). Toen ik de reis boekte, boekte ik met de gedachte dat ik dan voorbij de kritische 3 maanden zou zijn...
Ik vind het nog steeds allemaal KUT! Ik word zo vaak geconfronteerd met mijn NIET zwanger zijn dat ik er echt een beetje gek van word. Vanmiddag zat ik op de fiets op weg naar de stad, kom ik een ex-collega tegen. Dus ik vraag hoe het met haar gaat. Nou, je raadt het natuurlijk al: 14 weken zwanger... Zou ik ook nu ongeveer geweest zijn.
En het is niet echt jaloezie, maar ik gun het mezelf en mijn vriend (en iedereen hier) zo enorm. Ik wil zooooooo graag weer zwanger worden dat ik bang ben dat ik er niet meer gezond mee om ga. Nu gaat het nog goed, maar ik ben zo bang dat het nog maanden en misschien wel jaren gaat duren en dan ga ik er waarschijnlijk niet zo goed meer mee om. Mijn vriend valt het ook op dat IEDEREEN in onze omgeving zwanger lijkt te zijn (en normaal gesproken merkt hij niet zoveel van dat soort dingen). En diegenen die niet zwanger zijn, die hebben in het afgelopen jaar een kindje gekregen...
Ik lees dat jij ook nog steeds moeite hebt met alles. Heb je ook niet het idee dat je alles wat met een miskraam komt kijken (en vooral de emoties) enorm hebt onderschat? Ik heb dat heel sterk. Toen de gyn mij vertelde dat het niet goed was, had ik nog zoiets van: Ok, pech, volgende keer beter, het gaat vast weer snel lukken...
Dus niet dat het allemaal zo makkelijk is. Ik zit nog steeds te wachten op mijn menstruatie die binnen nu en twee/drie weken moet komen (4 tot 6 weken toch). Heb de afgelopen paar dagen wel steeds lichte krampjes in mijn buik, dus het zal allemaal wel onderweg zijn. Ben heel bang voor de pijn die het nu met zich mee gaat brengen, omdat ze zeggen dat de eerste menstruatie na een miskraam heftig kan zijn. Heb jij veel pijn gehad tijdens je menstruatie? Verder ben ik gewoon nog steeds onwijs verdrietig en voel ik me dik en lelijk en mijn vriend probeert me op te peppen (de lieverd!).
Nou Toob, heel verhaal weer... Ik hoop dat jij je snel beter voelt en dat we maar snel gedeeltelijk kunnen verhuizen naar een Moeder-forum (Mei of Juni lijkt me wel leuk...).
Ik ben trouwens ook heel blij met jou en alle anderen op dit forum. Het is echt heel close, lief en gemeend.
Knuffel,
Roebie