Voor rommeldebom

A

Anoniem

Guest
Hoi,

het klopt dat een tweeling gemiddeld drie weken eerder komt. Maar daar probeer ik niet van uit te gaan. Want dan valt het zo tegen als het niet zo is.
Gyn vertelde dat haar langste tweeling zwangerschap 41+3 dagen duurde. Dan zal toch zeker niet. Dan kun je me rollen.
Soms denk ik ook wel eens dit gaat noooooiiiit passen. Maarja het blijft maar groeien.
We wachten maar af.

In Zweden heb je recht op meer dagen voor de uitgerekende datum, maar daarna.
Ik werk hier in Nederland in de zorg en bij ons in het zorgcentrum (in ieder geval binnen de stichting) moet 6 weken voor de uitgerekende datum stoppen. Nu heb ik geluk want ik heb nog geen zomervakantie gehad, dus die krijg ik op 10 september, maar 5 september is mijn laatste "werkdag". Ik doe nu alleen nog maar administratief.
Voor mijn vakantie is afgelopen begint mijn verlof al. Heerlijk.
Ik ga nu ontbijten en "werken".

Succes met je zwangerschap.

Groetjes Miranda 29w+3d

Hoi Miranda,

Ik werk hier als verpleegkundige en werk 4 dagen in de week. Gelukkig geen avonden of nachten, wel lange dagen (van 8.00-17.00 uur) en veel heen en weer geloop.
Maar ja, doe het maar rustig aan. Ik probeer het tot 36 weken vol te houden, maar denk niet dat dit gaat lukken. Heb nu al regelmatig harde buiken en moet eigenlijk van de verloskundige tussendoor rusten. Probeer dit ook wel, maar dit lukt niet altijd.

Heb hier een tijdelijk contract. Eerst tot eind augustus, maar heb 2 weken geleden gehoord dat ik weer 2 maanden mag blijven. (Hier hebben ze ook personeelstekort...)
Als het niet meer lukt, ga ik halve dagen werken en half in de ziektewet ofzo.

Hoop voor je dat je zo rond de 38 weken bevalt, dat is wel voldoende met 2 kids in je buik lijkt mij zo....
Is het een 1-eige tweeling?

Ik krijg een keizersnede (heb er al twee met een keizersnede gehad) dus weet dat die van mij (als het goed is) rond half november komt.

Groetjes Renata.

Terug
Bovenaan