voor rosanne

A

Anoniem

Guest
hallo.
in mijn topic over de twijfel gaf je me een superduidelijk antwoord, daar was ik ook heel blij mee, het was echt een doorslaggevend gevoel wat ik na het lezen kreeg.
nu wilde ik wat vragen:
je bent getrouwd met 7 maanden,
ik hoop dat ook mee te mogen maken, maar is het niet supervermoeiend, mijn vriend is bang dat ik het dan allemaal niet meer uithoud en dat ik niets aan de dag heb.
we hebben een 'originele'bruiloft met stadhuis, kerk, eten, receptie, feest.
dus echt de heeeele dag.
had jij dat ook?
hoe verging het jou?
bedankt!@

Hoi Fiepke,

Als eerste; wat fijn dat je toch een besluit genomen hebt! Goed hoor meis! Ik weet uit ervaring dat je gewoon over dit soort dingen niet te lang moet twijfelen.
Ik ben al een keer getrouwd geweest (met alles erop en eraan) en tijdens deze jaren (10 in totaal) wilde ik steeds een kindje en mijn ex niet.
Vervolgens dus gescheiden en mijn huidige partner (en mijn liefde van m'n leven) ontmoet en toen wist ik gelijk al dat ik een kleine wilde (en hij ook uiteraard). Ondertussen was ik al bijna 32 en hij werd 37 maar het duurde vervolgens 2 jaar incl. de MMM om zwanger te worden.
Daarom dat ik zo uitgebreid reageerde om aan te geven dat je, als je het heel graag wilt, je er echt voor moet gaan (als je partner ook wilt natuurlijk).

Maar dat terzijde.

Wij hebben de bruiloft dit keer niet zo uitgebreid gevierd. Dit keer, klinkt raar maar het was voor mij natuurlijk de tweede keer. Mijn man wilde wel graag een feest dus dat hebben we wel gegeven.

We trouwden om half 4 en daarna door naar het restaurant waar we gegeten hebben met iedereen en daarna dus het feest. Ik heb rekening gehouden met mijn schoenen (niet te hoge hakken) en regelmatig gezeten. Ik voelde me kiplekker dus dat hielp wel mee natuurlijk. Vooral de eerste maanden ben je erg moe (meestal) dus daar had ik niet  zoveel last van. Af en toe harde buiken maar dan nam ik weer effe rust.
Je zit natuurlijk al veel. Tijdens de plechtigheid, tijdens het diner etc. Dus het is wel goed vol te houden hoor! En we zijn zelfs nog een weekendje weg geweest daarna als een soort mini huwelijksreis omdat ik natuurlijk niet meer ver weg kon (en we snel erna gingen verhuizen).
Ik denk ook dat omdat je zo in de belangstelling staat, je er goed tegen kan die dag en je kunt de dagen erna nog vollop uitrusten.

Meis, ik hoop dat je, na die 2 maandjes, snel zwanger bent. Ik heb zoveel ontzettend gave trouwjurken gezien voor zwangeren.  Met zo'n bol buikje eronder staat echt heel gaaf!!

Als je nog wat wilt weten dan lees ik het wel weer!

Heel veel succes meis!

Liefs,
Rosanne

hallo rosanne.

bedankt allereerst voor je snelle antwoord.
ik wilde liever ipv een groot feest en receptie dat we met een grote groep echt uit eten gingen, maar mijn vriend wil het liefst gewoon een feest.
nou hebben wij ook redelijk wat vrienden en kennissen enz en daar past het feest dan ook weer beter bij.
het lijkt mij juist supermooi om met zijn drietjes te trouwen.
ik ben ook heel blij dat het besluit genomen is, alleen kan ik nu niet meer wachten tot het zover is.
maandag begin ik bij mijn nieuwe baan, hopelijk gaat de tijd dan een stuk sneller.
bedankt voor je uitgebreide uitleg.
mijn vriend is zelf 34 en wil zelf heel graag vader worden.
vooral nadat wij een miskraam kregen, wilde we allebei weer, maar we waren bang voor de risico's.
drukte tijdens de verbouwing, trouwstress, kwijtraken van de nieuwe baan enz enz.
maar inderdaad, ik heb nu gezegd: we gaan ervoor, want anders is het strax weer iets anders wat ons tegenhoudt.
en wat je zegt, het kan goed zijn dat het nog een hele poos duurt voor het raak is.
bedankt voor je uitgebreide uitleg.
superlief dat je wilde reageren.
zijn jullie nu bezig voor de tweede?

Hoi Fiepke,

Graag gedaan hoor!

Ik heb eind mei een miskraam gehad met 8 weken. Gelukkig werd mijn cyclus gelijk weer regelmatig na die miskraam. Sindsdien gaan we er weer voor en ik ben nu een paar dagen overtijd. Alles wijst erop dat ik zwanger ben.
Zondag test ik. Erg spannend dus!

Mijn zoontje is al bijna twee nu dus een mooie leeftijd voor een tweede. En ikzelf word nu 36 en mijn man is al 40 dus we willen niet langer wachten!

Ik merk ook dat ik er heel veel mee bezig ben en ik probeer dat te minderen maar dat lukt gewoon niet. Zo bang ook dat het niet meer gaat lukken. Maar goed, eerst het weekend maar eens afwachten.

Groetjes,
Rosanne

wat naar voor je.
ik heb 2 maanden geleden ongeveer ook een miskraam gehad, met ongeveer 5-6 weken.
dat was wel even slikken.
ik raak er steeds meer van overtuigd dat ik echt de goede beslissing heb gemaakt.
we willen het zo ontzettend graag, dat ik blij ben als die 2 maanden om zijn.

ik hoop echt super voor je dat het raak is.
want dat zou idd een mooi leeftijdverschil zijn.
ik probeer hier weer even weg te blijven met schrijven, maar lees soms nog wel mee.
Heel veel succes met alles
en super bedankt voor de antwoorden.
en nogmaals, dat het maar raak mag zijn!

Terug
Bovenaan