voor RW72 en andere dames die bij het kdv werken

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik zat op het maart 2008 forum te lezen en daar ging het over het kinderdagverblijf. een aantal vrouwen die op een kinderdagverblijf werken of gewerkt hebben, willen hun kinderen niet naar het kinderdagverblijf brengen omdat ze uit ervaring weten hoe het er aan toe gaat. Er zou weinig andacht voor de kinderen zijn, veel te druk etc etc.
Dit verbaast me.  Ik heb wel eens gelezen dat jij ook op een kinderdagverblijf werkt. Denk jij hier ook zo over?

Groetjes Sonja

Hoi Sonja,
Grappig dat je mij noemt..
Nee, ik denk er zo niet over..
Ik werk al 15 jaar op het kdv waar ik nu nog werk, en as dinsdag weer ga beginnen overigens.
Mijn oudste twee kids hebben er al ieders 4 jaar gezeten, en de jongste gaat vanaf volgende week ook weer gewoon mee naar mijn werk, wel andere groep hoor.
Ik denk dat je als ouder wel zeer zeker achter de beslissing moet staan om je kind naar een kdv te brengen. als je dat niet doet, zul je het ook nooit iets vinden.
Ik zie ook wel dat het soms druk is, maar een beetje leidster kent de kinderen en weet precies wie wat en wanneer iets moet.
Ze krijgen aandacht om de beurt zeg maar, en met het verschonen en de voeding ook echt wel hoor.
Ze krijgen uiteraard ook aandacht van de kinderen onderling..ook niet onbelangerijk.
Ik zie dat ze er veel leren, en dat si onder nasderen omgaan met leeftijdsgenootjes, leren wachten, leren samen spelen, leren opkomen voor henzelf, leren hun emoties te delen en te  uiten naar anderen.
Maar ook het gezellige van de dag zelf. Lekker een vast programma, waarin best veel kan.
Ik vind het eerlijk gezegd goed dat ze ook leren zelf te spelen, en zich te vermaken, want bij een oma ofzo, worden ze toch heel veel vermaakt.
De oudste twee waren afwisselend door de week heen op het kdv en bij oma, Dus van alles wat.
Nu ga ik maar twee dagen werken, en neem de kleine meid twee dagen mee.
Vind dat prima.