voor RW72 en andere dames die bij het kdv werken

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik zat op het maart 2008 forum te lezen en daar ging het over het kinderdagverblijf. een aantal vrouwen die op een kinderdagverblijf werken of gewerkt hebben, willen hun kinderen niet naar het kinderdagverblijf brengen omdat ze uit ervaring weten hoe het er aan toe gaat. Er zou weinig andacht voor de kinderen zijn, veel te druk etc etc.
Dit verbaast me.  Ik heb wel eens gelezen dat jij ook op een kinderdagverblijf werkt. Denk jij hier ook zo over?

Groetjes Sonja

Hoi Sonja,
Grappig dat je mij noemt..
Nee, ik denk er zo niet over..
Ik werk al 15 jaar op het kdv waar ik nu nog werk, en as dinsdag weer ga beginnen overigens.
Mijn oudste twee kids hebben er al ieders 4 jaar gezeten, en de jongste gaat vanaf volgende week ook weer gewoon mee naar mijn werk, wel andere groep hoor.
Ik denk dat je als ouder wel zeer zeker achter de beslissing moet staan om je kind naar een kdv te brengen. als je dat niet doet, zul je het ook nooit iets vinden.
Ik zie ook wel dat het soms druk is, maar een beetje leidster kent de kinderen en weet precies wie wat en wanneer iets moet.
Ze krijgen aandacht om de beurt zeg maar, en met het verschonen en de voeding ook echt wel hoor.
Ze krijgen uiteraard ook aandacht van de kinderen onderling..ook niet onbelangerijk.
Ik zie dat ze er veel leren, en dat si onder nasderen omgaan met leeftijdsgenootjes, leren wachten, leren samen spelen, leren opkomen voor henzelf, leren hun emoties te delen en te  uiten naar anderen.
Maar ook het gezellige van de dag zelf. Lekker een vast programma, waarin best veel kan.
Ik vind het eerlijk gezegd goed dat ze ook leren zelf te spelen, en zich te vermaken, want bij een oma ofzo, worden ze toch heel veel vermaakt.
De oudste twee waren afwisselend door de week heen op het kdv en bij oma, Dus van alles wat.
Nu ga ik maar twee dagen werken, en neem de kleine meid twee dagen mee.
Vind dat prima.
Snap inderdaad ook niet dat mensen wel op een kdv willen werken, maar het niet goed genoeg vinden voor hun eigen kind?
Dan moeten ze denk ik eerst eens naar hun eigen werkwijze kijken, want dan gaat er iets niet goed denk ik.
Ik denk ook echt dat het ene kdv het andere niet is, en dat er qua leidsters ook onderling wel verschil is.
Maar als je als ouder open bent, en veel met ze praat, en intresse toont, dan komt het goed.
Ik kies er dus wel voor hoor..
Vanwaar je vraag?
Ik hoor het wel weer..
Groetjes  Rina [RW]

Hoi, nog even dit..
Ik heb net dat stukje op forum maart 2008 gelezen..
Klinkt niet best nee.
En wat ik al zei, als ouder moet je er gewoon achter staan.
Als je denkt dat je kindje net zoveel aandacht krijgt als thuis, dan is dat natuurlijk niet reeel.
Waar ik werk zijn er 12 kids in de leeftijd van 10 weken tot 4 jaar op een groep, en werk je met twee leidsters. soms een stagiaire erbij.
''Samen'' spelen doen ze inderdaad niet echt, maar zeker wel naast elkaar, en daar leren ze ook van. Conflictjes oplossen etc.
De oudere peuters zien wij ook wel samen met iets bezig, al is dat vaak toeval.
Toch als je goed kijkt zie je meer.
Wij observeren alle kids twee keer per jaar, en nav die observatie [ volgens bep richtlijnen..]hebben we een gesprek met elkaar, en de ouders.
Maar ik blijf erbij,dat als je het niet ziet zitten..lekker zelf thuis blijven!!
Wat iedereen het beste acht is toch prima!
Groetjes Rina

Terug
Bovenaan