Voor Sacha

Hoi Sascha,
Ik weet niet of je nog op deze site kijkt,maar toch even dit berichtje voor je.Hoe gaat het met je?.

Met mij gaat alles prima.Mijn vriend en ik zijn lekker een lang weekend weg geweest en dit heeft ons erg goed gedaan.Op mijn werk gaat ook alles prima.Ik ben toch wel blij dat ik weer vrij snel ben gaan werken na de curretage.Nu heb ik wel het geluk dat ik geen lichamelijke klachten heb,anders had ik ook nog thuis moeten blijven.Dat het met het Nederlands voetbal goed gaat is ook ontzettend tof.Hierdoor ben ik toch een beetje met mijn gedachten ergens anders.

Ik hoop dat je nog even laat weten hoe alles met je gaat.

Liefs Yvon

Hoi Yvon,

Toevallig dat ik vandaag weer een keer op de site keek en jouw berichtje zag. Het gaat redelijk met mij. Gisteren ben ik naar een verpleegkundige geweest van de arbodienst, maar ik kon dat mens wel schieten. Medisch gezien was er volgens haar geen reden om nog thuis te blijven, maar ik was nog wel emotioneel enzo. Medisch gezien geen reden om thuis te blijven?! Ik ben nog lang niet fit, heb er nog steeds bloedarmoede bij en mijn conditie is ook nog niks. Ze zat steeds te drammen over het werk, dat ze me toch betalen en bla bla bla. Super ongevoelig en ik reageerde nogal fel. Terwijl de tranen over mijn wangen liepen, typte ze in: "Emotioneel", terwijl ze dat hardop zei. Ik dacht echt dat ze niet goed bij haar hoofd was, maar goed. Hoe dan ook, ze kan me nog meer vertellen. Ik ga pas werken als ik daar klaar voor ben en niet omdat zij denkt te weten hoe ik me voel, psychisch en medisch. Op mijn werk zeggen ze ook dat ik aan mezelf moet denken, maar ik was echt over de rooie toen ik daar wegging. Ik hoop volgende week of in ieder geval die week erop weer voor halve dagen aan het werk te gaan...

Wat fijn, een lang weekend weg! Dat doet een mens goed hè?! Hoe is het met jouw bloedverlies? Bij mij is het nu echt alleen nog maar wat licht gekleurd, maar een paar dagen geleden barstte het ineens een dag weer los.

Wij hebben van het weekend onze vrienden te logeren gehad en dat heeft me ook goed gedaan. Ons zoontje was helaas wel ziek, maar dat mocht de pret niet (helemaal) drukken.

Leuk hè, dat Nederland nog in het EK zit! Ik ben erg benieuwd of ze morgen gaan winnen...

Leuk van je te horen! Ik ben blij te lezen dat het nog niet zo slecht met je gaat, ondanks alle ellende.

Liefs van Sacha

Hoi Sacha,
Ze snappen er ook niets van bij de arbodienst.Zo'n arbotrut denkt het allemaal wel te weten.Op zo'n manier zou ik zeker nog een tijd thuis blijven en ook niet al met halve dagen gaan beginnen.Ik denk niet dat dit al goed voor je zou zijn.Op je werk hebben ze er toch ook niets aan dat je begint, terwijl je je nog niet oke voelt en hun geven al aan dat je aan jezelf moet denken.Bij mij is het een ander verhaal.Tuurlijk heb ik nog verdriet,maar ik werk voor oudere mensen en die ratelen de hele dag maar door en hierdoor hoef ik er ook niet steeds aan te denken.Lichamelijk voel ik me nog goed,maar zodra ik klachten ga krijgen dan meld ik me weer ziek.Ik heb geen bloedverlies meer.Wel heb ik nog een rare kleur afscheiding.Ik hoop dat dit snel verdwijnt.Ik hoop dat je zoontje weer beter is.Voor morgen wens ik je een fijne wedstrijd.Pas goed op jezelf.Een ander doet het niet voor je.

Liefs Yvon

Hé Yvon,

Hoe gaat het met je? Ik heb vandaag weer een moeilijke dag achter de rug, want het zit toch allemaal weer te spoken in mijn koppie. Ik roep al de hele tijd dat ik voorlopig niet zwanger wil worden, maar natuurlijk blijft de kinderwens bestaan en dan is het eigenlijk weer zonde om tijd te verspillen. Het is allemaal zo dubbel. Ik wil weer plezier maken, niet steeds met zwanger worden bezig zijn en lekker genieten van mijn gezinnetje. Vooral ook voor mijn man vind ik dat belangrijk, want hij heeft ook veel afgezien het laatste jaar. Maar... ik wil gewoon heeeeeeeel graag nog een kindje. Ik kijk nu erg uit naar de controle op 13 juli. Die is bij mijn eigen gyneacoloog en ik hoop gewoon dat zij ons toch advies kan geven, misschien nog onderzoek kan doen of al wat antwoorden heeft. Het is gewoon moeilijk allemaal, ik ben er echt kapot van, terwijl ik er toch ook wel goede dagen tussen heb zitten. De laatste twee dagen barst ik weer van de hoofdpijn, maar of dat nu komt doordat ik nog bloedarmoede heb (ik weet ook niet of dat al wat is verbeterd), of dat ik me te druk maak... Pfffff, moeilijk allemaal. Als ik nou wist dat het de volgende keer eindelijk wél goed zou gaan, maar je weet het gewoon nooit en zeker na zoveel miskramen durf ik het bijna niet meer te geloven. Nou ja, we wachten de controle maar even af en dan bespreek ik het nog wel met mijn man. Vandaag hebben we het er ook al over gehad en ik denk dat mijn man het een beetje aan mij overlaat... Ik wil dit alleen nooit meer meemaken en daar ben ik ook wel een beetje bang voor. Dat ik dadelijk weer snel zwanger ben en het toch weer mis gaat. Hè hè, het is me toch wat allemaal.

En het is een heeeeel lang verhaal geworden, hi hi!

Liefs van Sacha maar weer

Hoi Sacha,
Vanmorgen had ik al een hele tekst voor je ingetikt,maar het werd niet door het forum verwerkt.Echt balen was dat weer.Ik vind het juist wel prettig hoor dat je een lang verhaal had ingetikt.Ervaringen uitdelen geeft juist erg veel steun.Met mij gaat alles prima,dank je.Ik begrijp je angst voor een eventueel volgende miskraam,maar dat je het toch ontzettend graag wilt proberen.Ik heb dit ook.De pijn van deze miskraam was al ingrijpend en verdrietig genoeg,maar de wens voor kinderen is alleen maar sterker geworden.Toch ben ik er wel bang voor hoor, voor die onzekere eerste maanden van een zwangerschap en wat als het dan weer mis gaat.Toch blijf ik positief en ben erg gelukkig met wat ik nu heb.Goed dat jij dit ook inziet en vecht voor het geluk wat je nu hebt met je man en zoontje.Je bent nu al erg rijk met wat je hebt en hou dat geluk vast,want als je te lang in die dip blijft zitten, dan kan dit alleen maar je gezinsituatie verstoren en dat is het toch allemaal niet waard.Je hoofdpijn kan een spanningshoofdpijn zijn,maar als dit te lang blijft duren dan zou ik even naar de huisarts gaan.Ik moet a.s woensdag voor een nacontrole.Ik zit hier best tegen op.Weer naar dat rotte smoelwerk kijken en aan moeten horen dat een miskraam zo vanzelfsprekend is en dat het maar beter is dat de natuur het heeft afgestoten,bah!.Ik wens je heel veel succes de 13e en ik hoop dat ze jullie wat meer informatie kunnen geven.Ik hoop van je te horen hoe het gegaan is.Hou je goed meid en blijf geloven in de vlg zwangerschap die goed gaat verlopen.Wat zal ik blij zijn als we elkaar erg snel kunnen mailen dat we een goede echo hebben gehad.Liefs Yvon

Hé Yvon,

Dank je wel voor je lieve woorden. Het geeft inderdaad steun als je ervaringen kunt uitwisselen.

Ik wilde je vast succes wensen voor de controle komende woensdag. Laat je even weten hoe het is gegaan? En als die gyneacoloog lomp is moet je er gewoon wat van zeggen hoor! Je bent een mens met gevoelens. Wat voor hem "maar" een miskraam is, is voor jou je verloren kindje, je droom...

Ik hoor het nog wel!

Liefs,

Sacha

Graag gedaan en ik laat je weten hoe het woensdag is afgelopen.Toevallig had ik net voor Kirsten een berichtje ingetikt en bij het bekijken van mijn tekst zag ik dat jij een half uur daarvoor een berichtje voor haar had ingetikt.Ik hoop dat ze iets heeft aan onze antwoorden.Ik ga er zeker iets van zeggen hoor als de gyneacoloog weer lomp doet.Je hoort snel van me.Ik hoop dat je uit je dip bent.Liefs Yvon

Hoi Sacha,
Ik zou je nog even laten weten hoe de nacontrole is afgelopen.Alles ging prima en de qyneacoloog was ook aardig.Ik wist niet wat mij overkwam.Alsof hij ook de berichtjes op het forum leest,hi hi.Of misschien had hij een goede nacht gehad.Hij heeft nog een echo gemaakt en gekeken of mijn baarmoeder schoon is en het zag er goed uit.Hij gaf ook aan dat er verder geen afwijkingen zijn gevonden en dat we weer kunnen beginnen met zwanger worden en ik niet eerst mijn ongesteldheid hoef af te wachten.Nu wacht ik dit wel eerst af ,want dit vind ik zelf prettiger.Jij moet vlg week.Ik ben erg benieuwd.Veel succes alvast.Liefs Yvon

Terug
Bovenaan