voor Samantha en Tamara

A

Anoniem

Guest
Hoi dames        

om nog even op t overgewicht terug te komen;ze meten hier je bmi en als je boven de 35 zit dan ben je verplicht om naar de gyn te gaan voor controles.
Een paar maanden geleden was het bmi nog 40 en dat is dus nu naar 35 bijgesteld.
Ik ben na mijn mk 15 kilo afgevallen en dacht dat t nu wel goed zat,maar helaas hebben ze t dus nu naar beneden bijgesteld.
Niks aan te doen!
Tis zelfs zo,en daar schrok ik behoorlijk van,stel dat ik thuis wil bevallen op eigen risico noemen ze dat dan he?en ik lig boven in bed en er zou iets mis gaan zodat ik alsnog naar t ziekenhuis moet dan kan het ambulance personeel me weigeren mee te nemen als ze me naar beneden zouden moeten tillen ivm met overgewicht,ik vind t ongelooflijk maar tis echt de realiteit.
Nu wil mijn vk proberen te regelen dat ik de controles om en om doe,de ene maand bij haar en de andere maand bij de vk,hoop dat dat door kan gaan,bij de vk is t toch een stuk persoonlijker!

Is dit bij jullie niet zo dan?

liefs Caro

Nee bij mij is het niet zo, ze hebben me bmi ook niet gemeten of zo.
Maar de verloskundige is alleen maar postitief en ik denk dat als zij er problemen mee had, had ze dat zeker wel gezegd, zo eerlijk is ze wel. En ook de huisarts had gezegd ga lekker naar de vk. Het is trouwens zo dat ambulance personeel helemaal niemand die zwanger is van de trap MAG tillen, maar ook niet als je maar 50 kilo weegt hoor! Ik zou als ik jou was zou ik eens contact opnemen met een vk en van haar horen hoe zij er tegen over staat. Na mijn mk werd ik door mijn super liefe vk gewaarschuwd dat het ziekenhuis er alles aan doet om je bij hun te houden! Daar schrok ik dus best van! en ik had al geen goede ervaring met het ziekenhuis dus ik zie wel waar het schip strand. en ook al moet ik poliklinisch bevallen dan nog gaat mijn vk met me mee!

Hallo,

Het BMI meten ze door te vragen hoelang je bent en wat je gewicht is,vandaaruit kunnen ze bepalen wat je BMI is.
Mijn vk wil me graag zelf houden voor de controles en bevalling,maar ze heeft geen keuze,dit zijn de regels en ook zij heeft zich daar aan te houden!

Mag ik vragen   uit welke regio je komt/.misschien is dit bij iedere regio weer anders?
Zelf kom ik uit de buurt van Zwolle

liefs CAro

Ik woon in Almere, ik ben niet eens gewogen! ook niet gemeten trouwens.
Ik weet niet waar het aan ligt raar hoor.

vind het alleen wel raar dat verloskundige dan andere regels hebben

hoi caro

ze hebben me bij de eerste keer gewogen 101 kg en lengte
gevraagd 1.70
waar ik wilde bevallen nou als het kan gewoon thuis
ze zei dat dat kan
dus idd erg vreemd dat de een wel naar gyn moet en in ziekenhuis moet bevallen
en de ander gewoon op controle kan bij de vk
ik zelf kom uit regio zuid holland
uit de buurt van gouda

grtz tamara

he caro was benieuwd hoe het met je is alles goed meis??

Hoi,

Ik heb ook eens rondgevraagd in mijn omgeving, en hier hebben mensen er nog nooit van gehoord!

Ik ben zelf 1,75 m en weeg (nu) 102,5 kg. Mijn BMI is dus 33,5 (wordt berekend door je gewicht te delen door je lengte in het kwadraat). Ik zit op zwangerschapsgym en heb het daar ook gevraagd. Er zit iemand in mijn groep die zwaarder is dan ik, en zij had hier ook nog nooit van gehoord. De instructrice ook niet.
Zou het dan per regio verschillen? Lijkt me wel vreemd. En hier in de regio (Enschede) zijn ze er niet zo happig op dat je in het ziekenhuis blijft als het niet nodig is. Ik heb twee keer in het ziekenhuis gelegen in het begin van mijn zwangerschap, vanwege uitdrogingsverschijnselen en na de tweede opname wisten ze niet hoe snel ze me weer terug moesten sturen naar de vk.

Heel typisch allemaal. Maandag moet ik weer naar de vk, ik ga het haar zeker eens vragen....

Groetjes Lilian

Terug
Bovenaan