voor sammie81

Hoi Sammie,
Ik las net je reaktie op mijn vraag over buikslapen.
Wij hebben inderdaad het idee dat er iets niet goed zit in zijn nekje,omdat hij altijd naar een kant kijkt en hij zijn hoofd ver naar achteren doet als hij wakker is.
Ik moet maandag naar de chiropractor,zal het meteen vragen(we gingen daar al heen ivm.krampjes),zijn nekje heeft hij nooit bekeken.
Ik heb zelf nooit die link gelegd dat hij om zijn nekje misschien niet op zijn rug wil slapen.
Mijn vraag aan jou is nu,heeft de osteopaat het nekje van jouw kindje weer beter gemaakt of zit dat nog steeds niet goed,en ligt ie nu dan wel op zijn rug,of vind ie dat nog niet prettig?
Ik hoop op nog een reaktie.
Groetjes Tanja

hoi
met zijn nekje gaat het nog niet goed, we zijn nu 2 keer bij de osteopaat geweest.Ik ben met mijn middelste dochter ook bij de osteopaat geweest die had hetzelfde probleem en zij heeft er wel baat bij gehad.ik hoop dat mijn zoontje joey er ook baat bij heeft.

Ik hoop inderdaad dat voor jouw kindje de osteopaat gaat helpen,het is zo zielig als ze ergens last van hebben waar je zelf weinig aan kan doen.
Bedankt voor je reaktie.
Groetjes Tanja

Hoi,
ik wil ook graag even meepraten over dit onderwerp. Ik ga dinsdag met mijn zoontje (7wk) naar de osteopaat, omdat ik zijn nekje ook niet helemaal vertrouw. Met mijn oudste zoontje heb ik wat slechte ervaringen (gescheurde halsspier bij de geboorte en 2 verschoven wervels), dus vandaar dat ik hem even laat nakijken. Op zijn buik kan hij wel goed zijn nekje optillen, maar als hij ligt te slapen op z'n rug dan draait hij naar de ene kant zijn hoofdje helemaal plat en de andere kant niet. Ook gooit hij als hij naar links kijkt zijn hoofdje in z'n nek (dus iets naar achteren) voordat hij draait. Nou dit deed mijn oudste zoontje ook, dus ik vermoed dat z'n werveltjes niet helemaal goed staan. Doordat hij naar een kant niet helemaal doordraait zie je heel licht toch een soort afplatting. Een leek zal het niet zien, maar door mijn ervaring let ik er heel goed op. Als de osteopaat niets kan vinden of het helpt niet dan ga ik naar een kinder manueeltherapeut daar is mijn zoontje ook geweest en dat heeft perfect geholpen. Misschien is dat ook iets voor jullie.
Eigenlijk zou zo'n controle eigenlijk standaard moeten zijn, je hoort zo vaak dat kinderen een voorkeurshouding hebben en dat men er later achterkomt dat er iets mis is. Bij mij in de familie waar nu 6 kleintjes zijn, is er bij 4 iets gevonden in de vorm van wervels die niet goed staan en beknelde zenuwen. Zelf vermoed ik dus echt dat er bij Borus dinsdag ook wel iets gevonden gaat worden.

Groetjes,
Josie

Hoi Josie,
Wat jij beschrijft heeft mijn zoontje net zo,die gooit ook zijn hoofdje in zijn nek en kan ook zijn hoofdje niet helemaal de rechterkant op leggen,tenminste niet zo vlak als wanneer hij zijn hoofdje naar links heeft liggen.Ik ben benieuwd wat de osteopaat van jouw kindje zegt,ik ga maandag naar de chiropractor,ben ook benieuwd wat hij met deze klachten kan,ik hoop maar dat er wat aan te doen is.
Wat is trouwens het verschil tussen een osteopaat en een manueel therapeut?
Groetjes Tanja

Wat precies het verschil is weet ik ook niet, de osteopaat is in ieder geval veeeeel duurder. Volgens mij kijkt een manueel therapeut meer naar de gewrichten, zoals dus inderdaad de wervels en kijkt een osteopaat ook naar spieren en zenuwen. Bij mijn oudste stonden dus 2 wervels scheef, hij kreeg al fysio vanwege de spier, maar die kon niets aan de wervels doen. Bij de manueel moest hij op z'n rug liggen en dan zit zij aan de kant van zijn hoofd en drukt voorzichtig met haar vingers de wervels recht. Bij mijn zoontje waren de wervels nogal eigenwijs want ik ben regelmatig teruggeweest voor het nogmaals rechtszetten, zijn spieren waren waarschijnlijk te slap om het recht te houden. Nu eindelijk sinds begin dit jaar (hij is nu bijna 3) is het helemaal goed. Hopelijk blijft het zo. Ik ben ook met hem nog naar de osteopaat geweest en die heeft heel voorzichting wat ruimte gemaakt met z'n vingers tussen 2 wervels, die stonden te dicht op elkaar. Het was een beetje magisch. Hij heeft zeker 20 minuten met z'n vingers in z'n nek zitten friemelen en toen was het goed. Kinderen vinden dit niet verveldend, want blijkbaar ontspant het heel erg en vallen de meeste erbij in slaap. Bij een neefje van mij stond zeg maar z'n hoofd niet helemaal recht op de wervels en dat heeft een manueel therapeut ook recht gezet. Hij gooide ook z'n hoofd naar achteren. Ik ben ook benieuwd dinsdag, ik laat het wel even weten, maar als ik jou was zou ik gewoon een afspraak maken voor de zekerheid. Beter een keer voor niks gaan dan dat je wacht.
Groetjes,
Josie

Terug
Bovenaan