Voor sassie1980

Hoi Saskia !

Ik las net dat jij ook zwanger bent van de 2e... en dat je in oktober bent bevallen van een zoon.... wat een toeval, bij mij idemdito! Ik ben de 19e bevallen van een zoon, en nu dan 3 februari uitgerekend. Het zal idd wel druk worden maar ook heel gezellig denk ik. Heb jij de vk al ingelicht? Ik heb een keizersnee gehad dus ga naar de gyn. Ik denk dat ik ze pas over een paar weken bel (soort van spanning of alles wel goed zal gaan)

Grtz, Hope73

Hoi,

Ik ben 9 oktober bevallen van mijn zoontje, leuk dat onze eerste kindjes niet veel verschillen in leeftijd! En ook leuk dat we nu ongeveer even lang zwanger zijn van de tweede, haha.
Ik heb 16 mei mijn eisprong gehad, dus als ik dan 38 weken erbij optel, zou ik 6 februari 2009 uitgerekend zijn. En mijn zoontje zal dan ongeveer 16 maanden zijn. Waren jullie ook alweer bezig voor een tweede of was het een verrassing?

Ik heb de verloskundige gisteren gebeld, dan kan ik 3 juli terecht voor een intakegesprek. En de week erna krijg ik mijn termijnecho. Ik kon niet te lang wachten met bellen, omdat we volgende week op vakantie gaan voor 3 weken.  
Ik zou eigenlijk niet te lang wachten met bellen, want vaak mag je rond 8 a 9 weken voor een intakegesprek komen en de polikliniek zit vaak voor 3 a 4 weken volgepland. Had je een geplande keizersnede gekregen? Moet je de hele zwangerschap bij de gynaecoloog lopen of mag je eerst naar de verloskundige en word je op het eind pas overgedragen?

Hebben jullie het al wel in je directe omgeving verteld? Onze ouders en broers weten dat we in blijde verwachting zijn, maar voor familie en vrienden houden we het nog even geheim, tot ik mijn termijnecho heb gehad.

Ik zit er eigenlijk best wel tegenop om het op werk te vertellen. Tijdens mijn zwangerschap heb ik bekkenklachten gehad en hierdoor zat ik al vanaf eind mei in de ziektewet. En afgelopen januari ben ik weer gaan werken, maar nu kan ik ze gaan vertellen dat ik over een half jaar weer met zwangerschapsverlof ga, haha.

Hoe gaat het verder met jou? Ik voel me op zich wel redelijk, alleen ben ik best wel moe. En mijn zoontje slaapt overdag niet veel, vaak 's middags een uurtje en na zijn groentehap een uurtje, dus dat kan dan aardig vermoeiend zijn. Gelukkig slaapt hij 's nachts wel goed, meestal van 21.00 tot 08.00, maar 's ochtends ben ik dan nog niet echt uitgeslapen.

Groetjes Saskia

Hoi Saskia,

Ja wij waren ook bezig voor een 2e, een maand na de 1e had ik al de kriebels maar we hebben wel gewacht op aanraden van de gyn.

Nee het was geen geplande keizersnee, mijn vliezen waren op dinsdag gebroken, en vrijdag ben ik uiteindelijk ingeleid. Omdat de ontsluiting niet helemaal vlotjes verliep èn omdat mijn vliezen al zolang gebroken waren is er uiteindelijk besloten voor een keizersnee. Mij maakte het allemaal niet zo veel uit. Vond de weeen en achteraf de keizersnee ook ontzettend meevallen. (Heb waarschijnlijk geluk gehad, want je hoort vaak wat anders). Als ik wil kan ik eerst naar de verloskundige om daarna naar de gyn te gaan, maar ik heb nog niet besloten wat te doen.

Wat betreft werk: ja, ik begrijp wat he bedoelt. Lastig verhaal. Al kies je uiteraard voor jezelf.
Ik heb mijn baan opgezegd, ik was al aan het solliciteren en wilde wachten tot ik wat anders had gevonden, maar heb het zo niet meer naar mijn zin op mijn werk dat ik nu al heb opgezegd. Een dag later wist ik dat ik zwanger was ! hahaha
Nou ja, dat overleven we ook wel weer. Tis alleen wel onhandig... wat en wanneer zeg je bij een andere baan?

Mijn zoontje slaapt overdag nog best wel veel, alleen profiteer ik daar niet echt van want op de 1 of andere manier kan ik niet meer snel in slaap vallen voor 1 of 2 uurtjes (overdag dan he). 's avonds gaat hij tussen 18 en 19 uur naar bed tot 6.30 de volgende morgen. (en ook ik ben niet uitgeslapen ! hahaha)
Nou meid als je zin hebt om eens via msn te kletsen dan hoor ik het wel. cinosa at hotmail punt com.

Ik krijg zo visite en daarna naar mijn werk. Ik spreek je! Groetjes !

quote: sassie1980 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-06-2008 21:08:36'));

Hoi,

Ik ben 9 oktober bevallen van mijn zoontje, leuk dat onze eerste kindjes niet veel verschillen in leeftijd! En ook leuk dat we nu ongeveer even lang zwanger zijn van de tweede, haha.
Ik heb 16 mei mijn eisprong gehad, dus als ik dan 38 weken erbij optel, zou ik 6 februari 2009 uitgerekend zijn. En mijn zoontje zal dan ongeveer 16 maanden zijn. Waren jullie ook alweer bezig voor een tweede of was het een verrassing?

Ik heb de verloskundige gisteren gebeld, dan kan ik 3 juli terecht voor een intakegesprek. En de week erna krijg ik mijn termijnecho. Ik kon niet te lang wachten met bellen, omdat we volgende week op vakantie gaan voor 3 weken.  
Ik zou eigenlijk niet te lang wachten met bellen, want vaak mag je rond 8 a 9 weken voor een intakegesprek komen en de polikliniek zit vaak voor 3 a 4 weken volgepland. Had je een geplande keizersnede gekregen? Moet je de hele zwangerschap bij de gynaecoloog lopen of mag je eerst naar de verloskundige en word je op het eind pas overgedragen?

Hebben jullie het al wel in je directe omgeving verteld? Onze ouders en broers weten dat we in blijde verwachting zijn, maar voor familie en vrienden houden we het nog even geheim, tot ik mijn termijnecho heb gehad.

Ik zit er eigenlijk best wel tegenop om het op werk te vertellen. Tijdens mijn zwangerschap heb ik bekkenklachten gehad en hierdoor zat ik al vanaf eind mei in de ziektewet. En afgelopen januari ben ik weer gaan werken, maar nu kan ik ze gaan vertellen dat ik over een half jaar weer met zwangerschapsverlof ga, haha.

Hoe gaat het verder met jou? Ik voel me op zich wel redelijk, alleen ben ik best wel moe. En mijn zoontje slaapt overdag niet veel, vaak 's middags een uurtje en na zijn groentehap een uurtje, dus dat kan dan aardig vermoeiend zijn. Gelukkig slaapt hij 's nachts wel goed, meestal van 21.00 tot 08.00, maar 's ochtends ben ik dan nog niet echt uitgeslapen.

Groetjes Saskia

Terug
Bovenaan