voor Stephanie

Ja, ja, ik heb weer wat vragen verzonnen.

Ben wel erg nieuwsgierig hoor, maar vind het gewoon interessant hoe het er daar bij jullie aan toe gaat.

Is je man opgegroeid in die kibbutz? Of is je schoonfamilie daar ook later gaan wonen? Ben ook wel erg benieuwd hoe je je man ontmoet hebt, maar da's wel een hele persoonlijke vraag natuurlijk.

Heb je daar gewoon een eigen huis?
En zijn alle voorzieningen (dokter enz) in de kibbutz, of moet je daarvoor ergens anders naar toe?

Ik vind het op zich wel een mooie gedachte dat iedereen evenveel verdiend, heb je denk ik ook niet zo gauw last van afgunst onderling.

Liefs Annemarie

Ps: wat plaats je toch steeds mooie foto's!

hoi Annemarie!!
Ik heb je berichtje gevonden, er waren ineens zoveel berichten geplaatst!  Leuk dat je weer wat vragen voor me hebt, er wordt zoveel ruzie gemaakt hier op het forum (<<zucht>>), dus we moeten met z'n allen even zorgen dat de  leuke berichtjes in de meerderheid blijven!!
Over je vragen: mijn man is inderdaad hier geboren en hier opgegroeid. Hij kwam naar NL op vakantie en vond het daar zo leuk dat hij besloot er te gaan studeren. Omdat hij nog geen NLs kon spreken is hij een internationale opleiding doen. Surprise surprise, ik deed dezelfde opleiding! In het tweede jaar zijn we voor 't eerst uitgegaan en vanaf die avond hebben we elkaar nooit meer losgelaten. Na een week had ik zijn sleutels en vanaf toen ging het snel. We zijn nu 5 jaar samen en hebben twee kinderen, haha! We zijn nu twee en een half jaar getrouwd.

We hebben hier inderdaad een eigen huis. Nog zoiets ideaals aan de kibbutz! Als je wordt goedgekeurd (niet iedereen mag in een kibbutz wonen, er is een strenge selectie procedure, stemming door de inwoners en een psychologische test!) dan krijg je een huis. Dokter, cb etc zijn allemaal op het terrein.

Maar nu ben ik wel heel nieuwsgierig naar jouw leven hoor! k zag op de verjaardagskalender dat we ongeveer even oud zijn. Waar woon je? Komen je man en jij uit dezelfde plaats? Anyway, wat je kwijt wilt wil ik weten
liefs Stephanie!

Hoi Stephanie,

Wow, al m'n vragen worden gewoon beantwoordt hier!

Idd, laten we het gezellig houden hier.

Zal ook even wat over mezelf vertellen.
Ik ben nu dus 27 jaar, geboren en getogen in Rijssen, in het mooie Twente. Ik heb Marcel leren kennen op school, de MDGO-SPW. Ik zat in de 3e en toen zat hij in de 1e. In het begin vond ik hem echt niks, dacht: "wat een watje zeg, welke vent gaat nu SPW doen". Maar goed, na 2 weken vond ik hem eigenlijk al heel leuk, maar heb een half jaar achter hem aan moeten lopen, tot we in maart 1998 verkering kregen. Ach ja de aanhouder wint!  Hij is wel gestopt met die opleiding en is vrachtwagenchauffeur geworden, heel wat anders dus!
Ik was toen 18 en hij 17. Hadden het meteen heel gezellig samen. In september 1999 kwamen we er achter dat ik ongepland zwanger was. Was wel even schrikken, maar we wilden wel graag samen er voor gaan. Gelukkig konden we wel snel een huisje krijgen en op 10 december 1999 zijn we getrouwd. (al weer 7 jaar dus!)
Op 12 april 2000 werd onze oudste dochter Nadia geboren. En hoewel we nog jong waren (20 en 19), redden we ons prima.
We wilden graag 2 jaar later het volgende kindje, maar toen kreeg ik helaas een miskraam. Gelukkig werd ik vrij snel daarna weer zwanger en op 8 april werd onze 2e dochter Céline geboren.
In september 2005 was ik weer zwanger, maar helaas weer een miskraam. Gecurretteerd en meteen weer zwanger geworden en op 2 september 2006 dus bevallen van onze 3e dochter Marin.

En nu dus helemaal gelukkig met onze meiden! Marcel heeft niet veel te vertellen hier in huis met al dat vrouwvolk, hihihi. Hij is helemaal dol op z'n meiden, vind ik echt prachtig om te zien.

Soms voel ik we wel echt heel jong hoor, bijv. bij school zijn alle moeders al half 30, maar goed, ik vind het ook wel weer lekker om 'n jonge moeder te zijn.

Zo, het is een heel verhaal geworden, als je nog meer wilt weten hoor ik het wel!

Liefs Annemarie

wat een verhaal, wat leuk!! ik moet nu mijn kids ophalen van de creche en dan naar een feest, maar ben zeker van plan om snel terug te schrijven! Grappig, ik ben ook geboren en getogen in Twente. In Enschede wel te verstaan :) En ik wilde je al een tijdje terug vertellen dat ik Marin zo'n mooie naam vind dat ik 'm wil onthouden voor als ik nog een meisje krijg. De man van een vriendin van mij komt uit Rijssen, misschien ken je hem wel, haha! Kleine wereld he.
Tot later!
ohja, als je het leuk vindt: stephaniesbrievenbus@hotmail.com

Idd een kleine wereld!! (ook al zit je nu ver weg )

We wonen nu trouwens in Vriezenveen. Ik werk in Almelo en m'n man werkt in Hengelo (Deurningen)

Ons emailadres is : maanace@solcon.nl
en msn: maan.vanveen@hotmail.com

Veel plezier op het feest!

O ja, leuk dat je Marin een mooie naam vindt. Past idd ook wel in jouw rijtje: Lior, Milo & Marin!

Misschien ken ik de man van jouw vriendin idd wel, is hij ook van onze leeftijd?

Wil je wel een mailtje sturen hoor, maar had nu nog niet zoveel nieuws

Liefs Annemarie

Terug
Bovenaan