Voor straks: kinderopvang, hoe en wat?

Hoe regelen jullie straks de opvang voor jullie kindje als je zelf weer aan het werk gaat?
Wij hebben al jaren een gastouder en het is zo fijn om je kindje, vooral als ze nog zo klein zijn, in een huiselijke omgeving te kunnen brengen met veel persoonlijke aandacht.
Wij zijn zelf christelijk en waren ook op zoek naar een christelijke gastouder, was nog best een lastige klus.... Dat heeft me geinspireerd om een christelijk gastouderbureau te beginnen, om mensen te kunnen voorzien van christelijke opvang.
Mocht dit ook bij jullie passen, kijk dan eens op www.cgob.nl, daar vind je wellicht een gastouderbureau bij jou in de buurt. Ik zit trouwens in Groningen!

Groetjes!

Hey wat leuk om te lezen!
Ben zelf gastouder, dus ik kan helemaal met je meegaan. Wij hebben voordat ik go werd onze oudste naar een go gedaan. Het beviel ernorm goed. Wij zijn ook christelijk en het is fijn als je kinderen bij de opvang hetzelfde meekrijgen als thuis, dezelfde normen en waarden. Ben zelf aangesloten bij een gangbaar plaatselijk gob. De kinderen die ik opvang zijn wel allemaal christelijk. Daar wordt binnen het gob heel duidelijk naar gekeken. We wonen dan ook aan het einde van de biblebelt, dus ja, ze kunnen moeilijk anders.

Heb net even op de site gekeken. Leuk dat je zoiets bent begonnen, heb je al vraagouders en gastouders?

Groetjes

Hoi! Aangezien ik een onregelmatige baan heb, is gastouderopvang eigenlijk het enige wat binnen onze wensen past. Ik wil nl niet de kleine weg moeten brengen als ik thuis ben omdat er een aantal dagen persé moet. En dat ben je in onze omgeving (Gooi) al wel snel verplicht. Kortom, gastouderopvang is het meest flexibel. Een gastouderbureau gaat voor ons op zoek naar gastouders. Ben benieuwd wat daaruit gaat komen :)

Wow wat een goed inititeif, onze kleine man gaat naar kdv 3 dagen, geen familie in de buurt dus dat is wel jammer. Maar het gaat prima zo en hij is heel tevreden. Dus voor ons werkt het prima, nu dat ik dit type bedenk ik me net dat ik de kleine maar 'es moet inschrijjven. Ook al gaan we verhuizen, mocht het nog niet zo ver zijn in April moet ze toch ergens terecht! :) ga het meteen doen.

Hoi meiden,

Ilse wat je zegt klopt niet helemaal.. mijn man werkt onregelmatig en ik heb straks 3 vaste dagen.
1dag ervan gaan mijn ouders oppassen en 2 dagen staan eigenlijk voor de kinderopvang. Echter hebben wij gekeken naar een flexibele opvang. Als mijn man vrij is vinden we het niet nodig dat ons kindje naar de opvang moet en willen hier ook niet voor betalen. Bij deze opvang moeten we een maand van te voren doorgeven welke dagen ons kindje komt.

Groetjes Laurie

@Laurie: heb bij meerdere opvangcentra in de omgeving mijn verzoek neergelegd en ik kwam niet verder dan dat er een vast aantal dagen afgenomen moet worden en dat de dagen hooguit inwisselbaar zijn per week. Ze willen een bepaalde continuïteit in de groepen houden. Maar als jij er eentje weet die wel variabel kan aanbieden hoor ik het graag!

De kinderopvang waar wij naar toe gaan is van de organisatie Prokino. Zij zitten door heel het land.
Misschien zit er 1 voor je tussen. Ze doen het nog niet op elke opvang maar je kan het misschien gebruiken als argument. Ons kindje gaat naar de Speelboot in Capelle aan den IJssel

http://www.prokino.nl/mainmenu3/kinderdagverblijven

Terug
Bovenaan