Voor sunshine Jo

Hoi Jo

Je wilde weten wat pcos is. Ik heb het voor je opgezocht op wikipedia:

Polycysteus-ovariumsyndroom of PCOS is een aantal samenhangende afwijkingen, waarbij vaak (kleine) cysten op de eierstokken aanwezig zijn. De afwijking wordt waarschijnlijk veroorzaakt en of gaat gepaard met hormonale afwijkingen.
Hierdoor ontwikkelen er in de eierstokken (ovarium) meerdere (poly) cystes. De eicellen groeien niet of onregelmatig, waardoor er geen of onregelmatig een eisprong optreedt en vrouwen onregelmatig of niet menstrueren.
Naar schatting heeft ongeveer tien tot vijftien procent van de vrouwen PCOS.
Doordat de eisprong onregelmatig of geheel niet plaatsvindt zijn deze vrouwen verminderd vruchtbaar. Een hormoonbehandeling kan dit verhelpen.
Ook denkt men dat PCOS samenhangt met de stofwisseling. Veel vrouwen met PCOS hebben overgewicht of hebben suikerziekten. Nog een symptoom is dat er veel lichaamsbeharing is door de aanwezigheid van teveel progesteron. Voor veel vrouwen helpt het als ze gewicht verliezen, maar dit wordt bemoeilijkt door dat de hormoonhuishouding niet goed is.

De medicijnen die ik mee moet nemen op vakantie zijn voor het volgende:
Primolut zorgt er voor dat er een menstuatie optreedt, bijwerkingen: geen flauw idee, heb dit nooit gehad, dus dat gaat een verrassing worden.
Puregon is hetzelfde als Gonal F en heeft dezelfde bijwerkingen. Heb beiden gehad en doet exact hetzelfde.

Hoe gaat het vandaag met je? Hoe voel je je nu na de teleurstelling van woensdag?

Liefs

Lydia

Lieve Lydia,
Bedankt voor je uitgebreide uitleg over pcos
Ik ken het verschijnsel cystes wel (op mijn 18e zelf ook gehad) maar niet dat er een speciale naam voor was
Wat een apotheek gaat er met je mee op vakantie he ! Je bent er op deze manier echt altijd mee bezig, zelfs als je op vakantie bent waar je toch volledig moet kunnen ontspannen. Probeer er toch van te genieten, al zal dat niet altijd even makkelijk gaan
Jullie gaan kamperen toch, blijf je in Nederland of zoek je de zon op ?
Ik heb  vandaag een megaslechte dag. Heb gisteren een voedselfvergiftiging opgelopen ofzo want ik heb geen oog dichtgedaan vannacht en was liever zo vreselijk misselijk en beroerd van een zwangerschap...
Wel ben ik na woensdag op internet gaan zoeken wat er tegen innestelingsproblemen kan worden gedaan. Elke behandeling gaat alles  goed en tijdens een cryocyclus ben ik zelfs zo gelukkig dat ik geen aanvullende medicijnen hoef te gebruiken (bijv. Pregnyl om de eisprong op te wekken)
Toch zit het me niet lekker dat het ziekenhuis waar ik onder behandeling ben (het LUMC in Leiden) niet verder onderzoekt naar het niet slagen van de terugplaatsingen, 4 tot nu toe (waarvan de eerste  in september 2006)
Ik ben op internet informatie tegen gekomen over Assisted Hatching System dat in o.a. Duitsland en Belgie wordt toegepast. Een techniek waarbij de eischaal van het embryo met laser wordt behandeld en waarmee een betere innesteling 'kan' plaatsvinden
Deze techniek wordt o.a. toegepast in Gent, en omdat ik in Zeeland woon is dat voor ons een prima alternatief voor Leiden (bovendien is dit ziekenhuis ook aangesloten bij mijn zorgverzekeraar)
In Leiden hebben we nog 1 cryo dus die gaan we z.s.m. laten terugplaatsen (z.s.m. is ivm de wachttlijst ws. pas augustus maar dat hoor ik maandag) en intussen ga ik me in Gent op de wachtlijst laten zetten voor IVF (+ de Assisted Hatching behandeling)
Het eerste intakegepsrek gaat ook nog wel 3 maanden duren en dan nog eens 3 maanden voor de eerste behandeling kan aanvangen maar in Leiden ben ik, als deze cryo op is, ws .ook niet eerder dan november dec. aan de beurt voor een volledige nieuwe behandeling.
Ik wil er gewoon heel graag ALLES aan hebben gedaan om zwanger te worden en dat idee heb ik nu in Leiden niet (er wordt na een mislukte poging totaal geen onderzoek gedaan waar het probleem ligt..)

Jij veel sterkte, wanneer gaan jullie precies kamperen en hoe lang blijf je weg ?

Liefs,
Jo

Lieve Jo

Je reist nu van zeeland naar Leiden, wij reizen van noord-holland naar Rotterdam. Zijn wij ff lekker moeilijk aan het doen . Ik hoop dat ze jullie in Gent kunnen helpen. Bij ons gaat de innesteling wel goed, helaas overlijdt ons kleintje bij 8 weken. Dit is ook niet wat je wilt, je kunt dan geeneens onbezorgt zwanger worden (niemand trouwens hier)
Ik sta in de baalstand dat de cryo terugplaatsing niet door gaat. Had ik natuurlijk kunnen voorzien aangezien na de 1ste miskraam mijn lichaam ook volledig in staking ging. Jak...
Hoe voel je je vandaag, al opgeknapt van je voedselvergiftiging?
Wij gaan 7 juli op vakantie en we blijven in Nederland in een tent (14 dagen). Dat het droog is, want het bagger weer dat hier is geweest en zo te zien weer gaat beginnen is niet wat we willen. Mijn stiefdochter gaat ook mee (zij is bijna 5) en die moet vermaakt worden. Ze ziet en hoort alles en babbelt alles door naar haar moeder, dus mag ze de medicijnen niet zien. Haar moeder mag niet weten dat we hiermee bezig zijn (nog langer verhaal, maar gaat over allimentatie en dat ze van dat geld met haar nieuwe man weekendjes weg gaat (haar andere dochter ergens  parkeert)  en nu nog meer geld wil)  Dat gaat moeilijk worden in een tent. We zien wel.

Liefs

Lydia

Lieve Lydia,
Haha, inderdaad lekker slim zo op en neer reizen.Ben jij bij het Erasmus MC onder behandeling dan ?
Wij hebben voor Leiden gekozen vanwege de goede ervaringen van mijn zus (en schoonzus !!) maar daar komen wij nu steeds meer van terug hoor
Ook de wachtlijst was daar , voor het aanvangen van onze behandeling, het kortst en gezien mijn leeftijd en GIGANTISCH hard tikkende biologische klok (hoef ik jou vast NIETS van te vertellen) wilden we geen enkele maand verloren laten gaan.
De reistijd is voor ons ook nagenoeg gelijk omdat we - ivm fileproblemen - altijd met de trein gaan en het LUMC naast het station ligt
In Rotterdam moeten we dan toch ook nog een stuk met metro of bus dus zijn we uiteindelijk net zo lang onderweg. Vanuit Goes rijdt echter 1 x per uur een directe trein naar Leiden.
Nu zijn we dus toch druk bezig om te kijken of we naar Gent kunnen, NOG betere verhalen en in Belgie wordt VEEL meer en beter onderzoek naar het niet slagen verricht. Wij vestigen ook onze hoop op de assisted hatching ..

Joh, da's ook wat met die vakantie en aanwezigheid van je stiefdochter...
Tja, wees voorzichtig want spanning en stress om dat soort irritaties die jullie behandeling bij de moeder van je stiefdochter teweeg brengt zijn niet goed voor jouw gemoedstoestand
JIj heb alle aandacht voor jezelf nodig maar dat wordt er,  door de hele situatie met je broer , ook niet makkelijker op..
Op dat berichtje reageer ik even apart

Ik hoop voor je dat de zon tijdens jullie vakantie gaat schijnen en dat je van een heerlijke maar vooral relaxte 2 weken vakantie kunt genieten

Liefs, Jo

Terug
Bovenaan