voor sunshine jo

Hoi Jo

Ik ben onder behandeling in Beverwijk en die werkt samen met de ziekenhuizen in Rotterdam. Dus voor de echo's ga ik naar Beverwijk en de rest (MCRZ en het EMC) in Rotterdam. Het MCRZ werkt samen met het EMC en met het ziekenhuis in Gent. Dus met een schema die ze in Gent gebruiken, gaan we nu aan de gang. Vandaar het druk overleg met Rotterdam en Gent.
Met mijn stiefdochter is het helemaal goed gekomen, na een paar dagen bij opa en oma was ze niet meer bij me weg te slaan. Ze vond het niet leuk dat ze weer naar haar echte moeder moest afgelopen zondag. Je kon merken aan haar dat ze niet terug wilden. Ik hoop dat we haar goed hebben voorbereid voor haar moeder en de rest daar. Helaas zien we haar 4 weken niet, mag hopen dat dat goed gaat. Mijn man heeft het er moeilijk mee, vooral omdat het contact met de echte moeder zo moeilijk verloopt. Heel vervelend als de moeder mailtjes gaat sturen met wat voor een geweldige man ze nu getrouwd is en hoe geweldig daar alles gaat, terwijl we van ons meisje horen dat dat niet zo is (we vragen er zelf niet na, ze komt zelf met die verhalen)
Bij jou komen de duivels als het tegen zit eind van de week en dan gaan jullie voor de laatste cryo van de eerste ivf. Spannend hoor.
Gaan jullie nog overstappen naar Gent?
Ik moet wachten tot de duiveltjes komen. Ik heb geen enkele illusie dat die vanzelf gaan komen. Na de afgebroken cryo-poging (met hormonen om  alles goed te laten gaan en te controleren) groeit het eitje niet, dus een eisprong zit er niet in, en kan er  nooit vanzelf een menstruatie komen. 3 hele weken wachten terwijl je weet dat er niets komt. Zo zonde van de tijd, mijn tijd..... Ik denk er over om de primulot (die ik al jaren heb staan na mijn 1ste miskraam) te gaan slikken. Kan ik tenminste eerder starten.

Liefs

Lydia

Lieve Lydia,
Bedankt voor je uitgebreide bericht.
Ik snapte  niets van dat zgn. 'schema Gent' maar nu is het me wel enigszins duidelijk.
Maar wat houdt dat schema nu precies in ? Andere medicatie ? Of andere manier van behandelen ?
Gelukkig maar dat de samenwerking tussen de ziekenhuizen waar jij mee te maken hebt zo goed is want daar heb ik helaas niet zo'n goede ervaring mee....
Deze week nog een heel gedoe over het opvragen van mijn medisch dossier in Leiden.. pf, ik wil dat graag meenemen naar Gent volgende week zodat ik tijdens de intake al een groot deel van de medische voorgeschiedenis EN het verloop van onze 1e IVF kan overleggen om (zeer kostbare) tijd te besparen.
Ik had bijna ruzie met onze behandelend arts omdat de policy van het zh is dat ze geen gegevens naar patienten opsturen dus is alles naar Gent gestuurd waar het niet te vinden is... tja, dáár was ik al bang voor !
Gelukkig hebben ze ook een kopie naar mijn gyn in Goes gestuurd dus die bel ik morgen op voor een kopie. Ik ben reeds sinds 97 bij hem onder behandeling , oa vanwege cysten en heftige endo en hij kent de hele situatie en is zeer behulpzaam. Ook van zijn dossier heb ik een complete kopie gekregen voor Gent
Daar dus morgen nog een poging wagen maar ik word er zo moe van.....
Ik stop mijn energie momenteel liever in hele andere dingen (mijn NOD is morgen .... ik voel weer van alles maar niet wat ik wil voelen...)
Toch betekent het deze maand weer het begin van een nieuwe poging, idd onze laatste cryo van de 1e IVF.
De volgende poging starten we dus in Gent of weer in Leiden maar gezien ook weer dit akkefietje over dat dossier denk ik al meer en meer richting Gent
Ik hoor zoveel goede verhalen over het UZ in Gent dat ik zelfs al meer hoop heb dat ze ons daar WEL kunnen helpen al is dat natuurlijk niet helemaal reeel.
Ik ben blij om te lezen dat je stiefdochter is bijgedraaid want het lijkt me enorm lastig om daarmee om te gaan als je genoeg aan jezelf hebt.
Vervelend ook dat ex van je man zo rottig doet, dat is voor jullie allemaal niet prettig maar zeker niet voor die kleine meid.
Hoe is de relatie momenteel met je broer trouwens, is dat weer een beetje in rustiger vaarwater gekomen ?

En dan je afgebroken poging , tja  , dat is ook wat he. Helemaal vervelend als je niet wilt/kunt wachten. Jij hebt dat vast nog erger dan ik..... de biologische BIG BEN !!
Ik spreek al niet meer van klok maar van de Big Ben, hoe ervaar jij dat ?
Nu komt er dus door het niet gegroeide eitje ook geen menstruatie maar hoe gaat dat dan komende maand ? Weer hormonen gebruiken voor je volgende cyclus en dan maar afwachten hoe dat zich ontwikkelt ? Daar zou dus schema Gent een positieve uitwerking op moeten hebben ?
Ik wens je zoveel succes en sterkte de komende weken. Idd wachten op iets dat toch niet komt.... ik begrijp je als je zegt dat je dat zonde vindt van je tijd !!

Ik hou je op de hoogte van de ontwikkelingen maar voorlopig dus niet veel meer dan wachten op de RD en dan Leiden bellen voor de start van de laatste cryo-cyclus
Wordt vervolgd.............

Liefs, SunshineJo

Lieve Jo

Het is nu je NOD. Hoe gaat het ermee?
Ik zelf heb het nieuwe schema opgehaald in het ziekenhuis. Schema Gent bestaat alleen maar uit pillen. Te weten progynova en progestan. Hiermee bootsen ze een cyclus na, zonder eigroei (gaat heel bijzonder worden) Dit gebruiken ze ook voor vrouwen met heftige overstimulatie. (heb daar helaas ook ervaring mee)
Op dag 1 van de RD begin je met progynova, op dag 10 een echo om te kijken hoe het baarmoederslijmvlies groeit, als dit dikker  is dan 7 mm dan ga je door met stap 2, progestan, vaginale tabletten. Bellen en dan weet je wanneer de eitjes teruggeplaatst worden, als ze de ontdooifase overleven natuurlijk. Al die tijd blijf je de pillen gebruiken, totdat ze zeggen dat je moet stoppen  Erg spannend allemaal. We kijken er naar uit. Vanmiddag mag ik de medicijnvoorraad gaan ophalen.
Hier is een klein wondertje gebeurd, tegen alles in, heb ik gisteren een eisprong gehad en kan dus nu op het wachtbankje plaatsnemen. Ik ga er van uit dat dit niets opleverd, maar spannend en verrassend is het wel. Zelfs gyn was verrast en had dit niet verwacht. Na mijn uitleg en nakijken van de iui schema's, snapte hij dat hij vorige week te overhaastig was. Ach ja.......... mannen.
Met mijn broer is het weer rustig op dit moment. Als we het nergens over hebben, alleen maar over nutteloze onderwerpen en vooral niet veel tijd met elkaar doorbrengen is het wel te doen. Deze maand nog 2 verjaarsdagen daar en dan kunnen we elkaar weer een half jaar ontlopen.

Straks terug naar het ziekenhuis voor nekfoto's

Liefs

Lydia

Lieve Lydia,
Bedankt voor je lieve berichtje..
Tja, die NOD.... het was dus donderdag al raak met de
Vrijdag gebeld naar Leiden voor onze laatste cryo-tp van de 1e IVF Cyclus
Dan krijgt embryo nr 6 de (voorlopig) laatste kans om  'ons' zwanger te maken.
Morgen dus Gent (heb ik een topicje over aangemaakt) en ik ben zeer benieuwd wat we daar meer te weten komen
Onze vragenlijst ligt al klaar, evenals de medisch dossiers van mijn gyn in Goes en van het LUMC. Dat laatste heeft nogal wat voeten in de aarde gehad, zelfs ruzie met de behandelend arts maar ... IK HEB HET !!
Zo komen we goed voorbereid op onze intake hetgeen alleen maar tijd kan besparen voor een evt. vervolgtraject in Gent
Ik vind het echt reuzespannend !

Die progestan van je ken ik idd wel, dat heb ik ook gebruikt maar progynova zegt me niets. Alleen met pillen een hele cyclus  'nabootsen' ... eigenlijk moeten we maar heel 'gelukkig'      zijn dat deze medicatie allemaal bestaat EN dat het betaalbaar is he...
Pff, stel je toch voor dat het buiten bereik zou zijn
En dan die ontdooifase waar je het over hebt... dat is voor ons nu ook extra spannend omdat het het laatste embryo is. Het is altijd wel spannend maar als deze niet 'overleeft' hebben we voor deze maand geen 'reserve' meer...
Alle andere (4 tot nu toe) zijn allemaal goed ontdooid maar deze laatste is nog 'alleen' over. Als het ontdooien niet goed gaat hebben we deze maand dus niets...
Ik ben dan ook heel benieuwd hoe snel we in Gent onze 2e IVF kunnen starten
Ook benieuwd of er bij jou toch niet een ander wonder gebeurt want deze eisprong was op zich al een wonder... zou het dan nu toch eindelijk zo zijn ?????
Ik duim met je mee, wanneer is dan nu je NOD ?

Gelukkig is het met je broer rustig, die 2 verjaardagen kom je ook wel weer door, er is vast meer visite waar je mee kunt praten
De stress die je daar enige tijd geleden van had (las ik zo tussen de regels door) is ook niet bevorderlijk voor je situatie dus dit is beter.
Heb je al gelijk uitslag van je nekfoto's gehad ? Jij had die blessure toch overgehouden aan een laparoscopie een aantal jaren terug ?
Vergeef me als ik dat niet goed heb onthouden....
Heb je daar nog fysio voor of medicijnen ?

Tis wel stil thuis zeker nu die kleine meid niet komt deze weken ?
TJonge, ze zal wel helemaal blij zijn om je weer te zien...

Ik hoor je wel weer, ik hou het forum wel op de hoogte van onze ervaringen in Gent

Liefs, Jo

Terug
Bovenaan