voor sunshine Jo

Hoi Jo

Hoe is de punctie vandaag gegaan? Alles meegevallen hoop ik voor je?
Hier is alles ff rustig. Mijn man en ik zijn beiden aan de antibiotica, want ons gehoest en gesnif ging niet over. Ik heb een kaakholte ontsteking.
Bij de apotheek kreeg ik een dame die het recept ging verwerken, ze kreeg een melding met kinderwens en riep me bij de balie. Daar zei ze net iets te hard, zodat iedereen die daar zat het goed kon horen, ik krijg een melding van het systeem dat u kinderwens heeft, ik kan de medicijnen niet zomaar geven. Ik zei "weet ik geef ze gewoon maar" Nee was haar antwoord, dat mag niet want het systeem geeft aan dat u kinderwens heeft. Bent u zwanger. Ik antwoord nee. Zij weer, maar u heeft kinderwens dan kan ik het niet zomaar geven. Ik weer, dat heb ik met de huisarts al besproken, geef nu gewoon maar. Uiteindelijk toch de kuur gehad. Ik woest, want ik vind niet dat iedereen hoeft te weten dat wij kinderwens hebben en vooral niet dat ik miskramen gehad heb. Grrrrrrrrr, wat een muts.
De eerste pillen heb ik binnen en de speciale neusspray doet ook weer z'n werk.
Joepie........
Ik hoop dat je een paar geweldige eitjes hebt en dat ze goed bevrucht worden.

Liefs

Lydia

Hé Lydia,

Punctie prima gegaan maar wel héél anders dan in Leiden hoor...
Sjonge, hier krijg je echt een infuus en kom je op een soort dagkamer te liggen terwijl ik in Leiden na een kwartier gewoon werd 'weggepoetst'
Het is me heel erg meegevallen, ik was voornamelijk zenuwachtig ivm de medicatie die je in Belgie krijgt toegediend zodat je er helemaal niets van voelt
We moesten om half 8 in het ziekenhuis zijn maar wél eerst een voorschot van 1000 euries betalen ivm de dagopname
Met het betalingsbewijs en opnamegoedkeuring naar de afdeling
Terwijl ik bij de kassa zat was manlief zijn 'zaken aan het regelen' hihihi
Om kwart over 8 werd ik geroepen en mocht ik op een bed plaatsnemen in een zaaltje van 4. Operatiehemd aan en wachten op verdere instructies
Een verpleegkundige heeft een infuus aangebracht (lekker eerst misgeprikt dus nu een grote blauwe plek op mijn arm) en uitleg gegeven over de medicatie
In het infuus zat op dat moment suikerwater en ik heb het kalmeringstabletje afgewezen (ik slik het liefst zo min mogelijk)
Ik werd om  kwart voor 9 geroepen en mocht naar de kamer er tegenover waar de punctie zou plaatsvinden. De gehele voorbereiding (ontsmetten en lokale verdoving) vond plaats zonder bijzijn van mijn mannetje, die werd pas net voor de ingreep toegelaten
Ik kreeg eerst atropine toegediend en daarna rapifen, een zeer snel EN goed werkende pijnstiller
De ingreep op zich gaat ook iets anders, het aanprikken van de eicellen uiteraard niet maar in Gent controleren ze na het aanprikken elk buisje op aanwezigheid van een eicel. Als er geen eicel in zit maar alleen 'vlokken' (het bewijs dat er wel een eicel aanwezig zou moeten zijn) wordt de follikel met water 'gespoeld' tot de eicel eruit is
We wisten dus meteen het aantal: 7 !
Tijdens de onderzoeken zijn er steeds 8 gezien maar één follikelzakje was gebarsten
Na de ingreep nog blijven liggen tot de dokter kwam en me zei dat ik naar huis mocht, om ca. 11 uur
Ik kreeg nog wat instructies mee voor evt. pijnstilling en het telefoonnummer waarop ik vandaag voor de uitslag van de bevruchting kon bellen
Goed bericht: 6 bevruchtingen !!
In Leiden had ik 6 bevruchtingen uit 9 eicellen dus het percentage is deze keer beter !
Morgenochtend om kwart voor 9 heb ik de terugplaatsing dus statistisch ben ik morgen om 9 uur zwanger...
Wanneer ik dan uitslag heb weet ik niet, dat hoor ik morgen weer. Vanaf morgen dan ook beginnen met Progestan met alle bijbehorende ongemakken....
Spannend dus maar ik houd je op de hoogte !

Jeetje wat kan ik me jouw situatie daar bij die apotheek goed voorstellen
Kinderwens is nog niet zwanger....
Stomme doos, alsof je daar uitgebreid gaat uitleggen dat je wel heel graag kindjes wilt maar dat het niet zo vanzelfsprekend is dat dat zomaar lukt
Ik moet eerlijk zeggen dat ik vind dat Babyboom daar wel goed de aandacht op heeft gevestigd maar volgens mij hebben nog te weinig mensen ernaar gekeken...
Heb jij dat gevolgd ?

Ik ben blij dat je al baat bij die - moeizaam verkregen - medicijnen hebt
Nu maar hopen dat je snel weer helemaal bent opgeknapt

Vanaf morgen beginnen voor ons weer de spannende weken op het wachtbankje, ik heb geen idee tot wanneer dat duurt

Beterschap en sterkte

Liefs Jo

Terug
Bovenaan