Voor Susie_26

Hee Susie,

Je vroeg mij in een van de topics wat onze reden was voor ICSI.
Bij ons heeft het te maken met de kwaliteit van mijn man's sperma.
Mijn man en ik hebben een zoon van bijna 2,5 en tijdens mijn zwangerschap van hem kreeg hij een zaadbal ontsteking waarvan nu blijkt dat die hem zo goed als onvruchtbaar heeft gemaakt. Uit allerlei onderzoeken bleek dat onze enige mogelijkheid ICSI zou zijn.
Gelukkig waren de gynaecologen erg positief omdat ik nog geen 30 ben, al een keer zwanger ben geweest en uit onderzoeken bleek dat er met "mij niets aan de hand is".

De gynaecoloog in Duitsland was erg optimistisch over onze kansen en dat heeft hij ook waar gemaakt. De eerste poging ICSI was voor ons raak!

Wat betreft jullie situatie; het lijkt me ook wel erg klote als je niet weet waar het aan ligt. Dat lijkt me ontzettend frustrerend. Ik hoop voor jullie dat IUI een prachtige zwangerschap met zich meebrengt. Waar hangt het vanaf of je hormonen dient te gaan gebruiken???

Groetjes Marieke

Hoi Marieke,

Dankjewel voor je reactie.Ik dacht huhhh en topic voor susie hahaha wat is dat nou.

Wat fijn dat eerste poging ICSI gelijk raak was. Echt heel fijn voor jullie. Jij bent dus ook nog onder de 30 wij ook. Hoelang heeft het al met al geduurt voordat je ging starten met ICSI?

Waarom heb je het onderzoek in duitsland laten doen dan?Doen ze dat hier niet zo snel of is het daar beter?
Ja bij ons is wel frustrerend ja dat er geen oorzaak is gevonden.Ik had dan nog liever gehad dat er wel iets was gevonden,want dan kan je gericht ook meer verder met behandeling. Die hormonen hangen af van of mijn baarmoedermond goed toegankelijk is of vijandig. Weet nu effe niet meer of ik juist hormonen krijg als het vijandig is of andersom.Volgens mij als het vijandig is.Daarna krijg ik wel nog voor alle zekerheid een kijkoperatie.Ja dus eer we gaan starten zijn we weer een half jaar verder.Je wordt zo moe van al dat w8ten.
Nu volgende maand weer voor 2de x samenlevingstest,omdat ik afgelopen dinsdag bij 1ste keer al mijn eisprong gehad bleek te hebben.
Nou ja we zien wel beetje positief blijven als is dat soms wel erg moeilijk.

Jullie nu dus in verwachting van de 2de leuk hoor.Geniet ervan.

x susie

Daar ben ik weer!

Wij zijn voor een behandeling naar Duitsland gegaan omdat ze daar geen wachtlijsten hebben en wij niet opnieuw allerlei onderzoeken hoefden te doen. Ook zijn de resultaten in Duitsland erg goed dus wij waren snel om.
Helaas wordt niet alles vergoed de zorgverzekeraar en dien je een groot gedeelte van de behandeling zelf te betalen. Voor ons was dat ongeveer 1400 euro.

Het ziekenhuis in mijn woonplaats werkt nauw samen met Dusseldorf (wij wonen vlak bij de duitse grens) en ik hoefde alleen voor de punctie (onder volledige narcose, ook een voordeel) en de terugplaatsing naar Dusseldorf. De rest kon ik allemaal doen in ons eigen ziekenhuis bij mij behandelend gynaecoloog.

Ik zou het iedereen aanbevelen, het is ons goed bevallen.

Groetjes Marieke

He,

Wat fijn dat je daar dan terecht kon en dat je eigen zh er ook mee samen werkte.Is toch prettig.
En ja vervelend dat het niet helemaal vergoed werd,maar dat zou mij zeker niet tegenhouden.Heb er alles voor over om zwanger te worden.
Helemaal mooi dat de ICSI in één keer raak was.

x susie

Terug
Bovenaan