voor suus en mick van de 2-ling mama

Hoi Suus en Mick,

Al weer even geleden maar hier dan eindelijk even een berichtje van de anonieme 2-ling mama...haha. Nou ik heb hier nog nooit eerder geschreven alleen gelezen en herkenning gezocht (en gevonden) en toen het eenmaal toch gelukt was, vond ik het tijd om iedereen een hart onder de riem te steken.

Spannend voor je Suus, hoe stond het met het slijmvlies en de 7 (g)eitjes (daar moest ik echt vreselijk om lachen)? Ik hoop goed en je krijgt straks toch progestan zeker om het slijmvlies goed dik te houden? Weet je inmiddels al een definitieve datum voor de punctie? Het viel mij echt heel erg mee hoor. Ik had van tevoren een zetpil (gekregen van de fertiliteitsarts) en verder heb ik om een beetje rust te krijgen omdat ik vooral de 1e keer zo zenuwachtig was, Bach Remedie op mijn tong (4 druppels en te halen bij de apotheek) gedruppeld. Of het werkt weet ik niet maar nogmaals het viel me echt 200% mee.

Mick het lijkt me voor jou nog moeilijker dan voor mezelf eerlijk gezegd. Wij wisten dat mijn man slecht zaad had en hielden er dus rekening mee dat het wel eens nooit zou kunnen gebeuren maar wat moet het frustrerend zijn als er geen aanwijsbare redenen zijn en je raakt niet zwanger. Hoe is dat met je dochtertje eigenlijk gegaan. Ben je toen ook in de medische molen beland? En natuurlijk ben je blij met wat je hebt maar dat neemt niet weg dat je drang naar nog een kindje ook heel groot kan zijn. Eerlijk gezegd (en nu geef ik weer een stukje bloot voor de medelezers...) heb ik zelf ook al een zoontje van 3,5 jaar en ik weet dus ook hoe groot het verlangen naar een tweede kan zijn. Ik moet wel zeggen, en dat is wat jij ook zegt, ik ben heel tevreden want ik weet inderdaad wat het is om zwanger te zijn en om een kindje te mogen verzorgen en een heleboel mensen hebben die luxe nog nooit gehad en dat vind ik echt heel erg en ik voel me dan ook best wel een egoistisch als ik over een 2e (in dit geval nu een 2e en 3e) begin tegenover iemand waarvan ik weet dat ze graag de eerste zouden willen en het niet lukt. Maar goed, het blijft iedere keer weer een lucky shot en blijkbaar was ik weer aan de beurt?!

Mijn man had trouwens ook zoiets van...ivf...maar ja, je gaat je grenzen verleggen en ik wilde toch die kans nog aannemen en mezelf later niet kunnen verwijten dat ik er niet alles aan gedaan heb maar dat is voor een ieder persoonlijk natuurlijk.

Nou Suus, ik hoop voor jou dat het op gaat schieten en als een 2-ling een droom voor je is, laat je er toch zeker wel 2 terugzetten? Alhoewel ze het in het ziekenhuis liever niet hebben want ze noemen het dan een complicatie zwangerschap...

Enneuh...die Efteling date staat, haha

Veel succes weer allebei en ik hoop nog van jullie te horen.

Liefs van mij

Hee Anoniem,

Leuk om weer wat van je te lezen.
Gaat ie met jou ook OK? Wanneer heb je weer een echo van de 2 smurfjes?!
Ben je er al mee bezig hoe je dat gaat 'inrichten'? Twee kindjes vraagt toch wel meer ruimte/organisatie dan eentje uiteindelijk! Ik droom er stiekem soms ook van hihi...:)

Dank je wel voor het suc6, zal ik nodig hebben want ik heb ... morgenvroeg al de punctie! Wat goed dat jij je ook beter voelt bij de Bachbloesems! Ik heb ze ook. Ken je ook het mooie boekje erbij 'Bachremedies voor vrouwen'?
Hoewel ik me wel goed voel, neem ik morgen toch ook zeker de resque remedy mee, goeie tip van je!! Beetje de bibbers heb ik inmiddels al wel...
Ik zal ook wel blij zijn als ik de eitjes veilig heb achtergelaten bij mijn man's zaad, want ik voel ze wel! Voel me net een lotto-toto apparaat (m'n eileiders als 2 van die buisjes met balletjes ;-). Nu maar hopen dat het de 'geluksnummers' zijn hahaha! Maar we hebben er beiden een zeer goed gevoel bij en de IVF-behandeling is ons 100% meegevallen moet ik zeggen.

Mick hoestie met jou? Beetje bijgeslapen?!

Veel liefs van broeds kippetje
Suus

Hoi Suus,

Eindelijk kan ik de onderwerpen weer vinden want dat viel even niet mee...maar inmiddels heb jij de punctie lekker achter de rug. Viel het je mee? Hoeveel ei-cellen zijn er gevonden? En weet je al wanneer je voor de tp mag komen? Zal van het weekend wel zijn. Ik ga heel hard voor je duimen hoor! Wat een vragenvuur zeg! Maar ik leef echt met je mee, ik weet wat je door moet maken en die laatste 10 dagen van de behandeling (het wachten dus) zijn gewoon slopend...

Ik had zelf ook een heel goed gevoel bij deze poging en volgens mij helpt dat toch wel mee aan een goede afloop. Als je zelf lekker in je vel zit.

Ik was helemaal nog niet klaar met typen maar druk per ongeluk op verstuur...ok dan!

Je voelt je inderdaad net een broedkip als je met die koffer op stap gaat. De 1e keer ben ik met mijn man meegeweest want wij moesten voor de punctie en de eigenlijke ivf in 2 verschillende ziekenhuizen zijn. De 2e keer kon ik echter niet mee omdat ze met de punctie een adertje hadden geraakt en dat wilde niet stoppen met bloeden dus er moest een gyneacologische tampon ingebracht worden en ik moest dus naar de uitrustkamer. Achteraf wel beter maar daar ging manlief dan met onze kindjes in wording...raar idee. En dan 3 dagen later ga je weer terug om op te halen wat van jou is! Heel maf.

Maareuh, die Resque Remedy is inderdaad wel een beetje een wondermiddeltje. Ik had het voor mijn zoontje in huis omdat hij zo slecht sliep en iemand raadde mij dat toen aan. Na de bijsluiter goed gelezen te hebben, heb ik hem toen verdund met water 4 druppels gegeven en het ging inderdaad iets beter. Hij werd er wat rustiger van en inmiddels gebruik ik het zelf dus ook als "kalmeringsmiddel"!

Nou ik ben benieuwd hoe het met jou allemaal verlopen is dus als je tijd en zin hebt...

groetjes

Ps ik moet de 23ste wederom voor een echo en dan ben ik 10 weken...

Hoi anoniem,

Het is ff wennen he zo'n nieuwe site, maar hij is wel mooier en in elk geval ietsje sneller ;-)

Goh meis, dat jij ook naar 2 zh moest, wij ook. Wij hadden ons eigen zh als 'transportzh' en ik moest gisteren met 4 buisjes op m'n buik naar 't UMC (Utrecht), daar was het superspannend want er was genoeg & goed zaad, maar ze konden mijn eitjes niet meteen vinden AAAHHHGG, na 5 slopende minuten kregen we alsnog goed nieuws: 5 eitjes!!! YYYEEESSSS ik ben heeeel blij :):) dat begrijp je! Moest jij dit ook zo ondergaan? Wat akelig dat ze bij jou een ader hadden geraakt...
De punctie vond ik te doen, wel ff tandjes op elkaar soms en ook wat traantjes gelaten na afloop.

Wij horen zondagochtend hoeveel bevruchtingen er zijn en dan is maandag de tp.... ERRUG SPANNEND!!!
Hoeveel eitjes had jij en hoeveel waren er daar goed van? En hoeveel bevrucht?! Ik ben heel benieuwd...

Voor jou breken er ook spannende tijden aan zeg, di. over een week al je echo wooow! Is je 1e echo?
Voel je je nog erg zwanger?

Laat gauw ff weten, toi toi toi he
liefs van Suus

Terug
Bovenaan