voor Suusje36

A

Anoniem

Guest
Hee Suusje

Dank voor je lieve berichtje! Ik was gister even van slag door het verhaal van de gyn, maar nu gaat het wel weer. Ik probeer het maar weer los te laten en de rest  van de onderzoeken af te wachten. En intussen maar gewoon door 'klussen'.

Dus jij bent ook minder op het forum?!! Ik was je al even 'kwijt'. Hoe is het nu met je? En hoe zijn je onderzoeken afgelopen? Ik ben wel benieuwd hoor, laat je nog ff wat van je horen? Ik hoop dat het goed met je gaat!

Liefs, cee

Hai Cee,

Jee, een berichtje speciaal voor mij! Dat is leuk om te lezen.
Ik zal je even updaten rond mijn persoontje. Je weet dat ik toen zo'n negatieve samenlevingstest had gehad, nul komma nul zaadjes van mijn mannetje in mijn slijm. Maar het zaadonderzoek van mijn vriend was heel erg goed, zelfs bovengemiddeld. In een gesprek met de gyn afgesproken om nogmaals zo'n test te doen en als deze dan goed zou zijn, moesten we het zelf nog gaan proberen tot september. Bij een slechte test zouden we weer verder kijken. Nou de test was dus weer even slecht.   De enige manier om Suusje zwanger te krijgen is dus via inseminatie. Ondertussen ook een HSG gehad (baarmoederfoto). Gisteren daar ook weer een positieve uitslag van gehad. Dus alles goed, behalve mijn baarmoederslijm. Ontoegankelijk slijm. Gisteren hebben we een intake gesprek gehad voor IUI. Ben heel erg benieuwd. Moet wachten tot mijn volgende eisprong ergens eind mei en dan kunnen we starten. Heel erg spannend allemaal! Alleen de kansen om zwanger te raken zijn zo erg klein, dat ik er zelf weinig vertrouwen in heb. Mijn vriend is veel positiever. We krijgen 6 behandelingen en als het dan niet is gelukt krijgen we IVF.
Nou, we weten in ieder geval wat er aan de hand is dat is wel heel fijn. We worden echt super geholpen in het ziekenhuis van Ede. En we blijven positief.... we gaan ook gewoon door met klussen, want je weet maar nooit.... soms gebeuren er nog wel wondertjes. Dus mijn NOD 14 mei (moederdag) blijft spannend, terwijl ik eigenlijk weet dat de kans super klein is. Hoezo jezelf gek maken?
Hoe gaat het nu met jullie verder? hebben jullie al vervolgafspraken gemaakt o.i.d.?
Hou je me op de hoogte?
Veel succes met "klussen"! en wanneer is je NOD eigenlijk? kan ik voor je duimen.
Nou, geniet van het lekkere weer!

Liefs Suusje

Hai Suusje

Leuk om weer wat van je te horen! Maar jeetje joh, wat balen zeg dat je ontoegankelijk baarmoederslijm hebt. Dat was wel even schrikken zeker, toen je te horen kreeg dat de kans op een 'spontane' zwangerschap miniem is. Maar wel fijn dat je zo goed geholpen/ begeleid wordt in het ziekenhuis, dat is zooo belangrijk. Ik heb ook wel s andere verhalen gehoord. Dus nu wordt het IUI, spannend hoor! Een vriendin van mij is zo ook zwanger geworden. Twee zonen heeft ze nu, binnen 1,5 jaar tijd. Bij haar was het beide keren in 1x raak. Laten we hopen dat het bij jou ook zo soepel gaat!

Ik heb het zwanger worden redelijk goed van me af kunnen zetten. Ik zie het wel.  
Ben heerlijk aan het genieten van het mooie weer en we maken plannen voor vakantie. Ben me ook aan het orienteren op een nieuwe baan. Allemaal zaken die voor mij moesten 'wachten'   tot ik zwanger zou zijn (of daarna..) Maar wie weet, blijven we wel met z'n drietjes. Het leven gaat toch gewoon verder, niet dan?

Ik wacht ook nog even met verdere onderzoeken. Het voelt nu (nog) niet goed. Over een paar maanden denk ik er misschien weer anders over en dan kan ik altijd nog (verdere) afspraken maken met de fertiliteitsarts. Maar nu even niet, ik wil niet meer dagelijks en elke minuut bezig zijn met zwanger worden.

Mijn NOD is 22 mei, als ik uitga van een cyclus van 25 dagen (wat ik de laatste maanden steeds had) Maar ja, gezien mijn 'vroege'   ei, kan het ook een paar dagen eerder zijn. We zien het wel. Gaat best snel elke keer met die korte cycli!

De jouwe is de 14e he? Ik zal duimen  meid, want wie weet heeft moeder natuur toch iets moois voor je in petto! En anders alvast heel veel succes met de IUI. Houd je me op de hoogte?

Liefs, cee

Terug
Bovenaan