Voor suuz 82

A

Anoniem

Guest
Hoi, hoi
Ik las net dat jou kindje een koemelk allegie heeft, maar ik las ergens anders dat je je kindje wel groeipap geeft. Mijn vraag is mogen jullie dat van de dietist dan?Wij mogen dat namelijk nog niet ,mijn dochtertje is nu bijna 7 maanden, maar omdat er in groeipap gluten zitten word het ons afgeraden om hat te gevn omdat een kindje met koemelkallergie meer kans heeft op het ontwikkelen van een gluten allergie en dat kan best grote problemen geven omdat gluten bijna overal in zitten. Maar goed ik wil mijn dochtertje dus ook graag pap geven alleen wij mogen enkel de rijstebloem geven want die is gluten vrij, alleen lijkt me makkelijker om haar groeipap te geven want die is dikker en makkelijker geven van een lepeltje. Lang verhaal hihih sorry maar mijn vraag is dus mag jou kleine al wel groeipap?

liefs xx
liekje mama van Joy en Reana

hoi

nou we zitten in het begin statium van kijken of hij de allegie heeft... Ik heb zondag (mijn moeder dan) hem melk geven en hij werd gelijk ziek..... Met de 'intensieve friso ha' wordt hij niet ziek. Dus ja........ we waren ook al veel eerder met bijvoeden begonnen.... met 2,5 maand fruit e n 3,5 maand groente wat dan ook eigenlijk niet mag.... Ik heb die pap nog maar 2 keer geven hoor.... dus misschien aan jou verhaal te horen dus ff mee moet wachten.... Dus die van jou heeft het ook... Hoe hebben jullie het getest en wat komt er na dat testen? Geef je ook bv of alleen maar kv? Sorry heb dus gelijk ook vragen aan jou. Oh ja hij is morgen 6 maanden...

grt suuz mv joshua 8-2-07

Hoi, hoi
Bij mijn dochtertje kwamen we erachter toen ze met 4 weken nog niet op geboorte gewicht was. Ze dachten toen eerst dat dat kwam omdat ze zoveel spoog, dus ik heb eerst de friso comfort ng moeten proberen. Maar met de comfort spoog ze niet meer, maar had ze 7 hele dunne poepluiers(liep echt langs haar benen) dus werd ze opgenomen in het ziekenhuis en daar zijn ze gestart met de friso allergy care. En wonder boven wonder eindelijk groeide ze!!!Na 2 weken mocht ze mee naar huis.Maar eenmaal thuis dronk ze heel slecht dus na een week terug naar het ziekenhuis en ze was weer niet gegroeid, dus kreeg ze in het ziekenhuis sonde voeding zodat ze in ieder geval genoeg binnen kreeg. Om een lang verhaal kort te maken ze heeft in totaal nu 6 keer in het ziekenhuis gelegen, ze heeft hoogst waarschijnlijk een koemelkallergie, omdat ze op normale voeding echt geen grammetje aankomt. Ze is nu 7 maanden en heeft net twee weken in het ziekenhuis gelegen omdat ze nog steeds niet of nauwelijks zelf drinkt. We geven haar nu thuis 5 keer een fles en wat ze van die 5 flessen laat staan krijgt ze via de sonde bij gespoten. En s'nachts krijgt ze nog een 6e voeding via de sonde d.m.v een voedingspomp. We worden nu erg goed begeleid door de dietist en hebben een hele lijst met voedingsmiddelen die ze al wel mag hebben, we zijn nu dus fruitje voor fruitje en groente voor groente uit aan het testen waar ze wel of niet op reageert. We moeten haar ongeveer 3 dagen achter elkaar hetzelfde geven en als ze in die drie dagen niet reageert (huilen, spugen, diaree, onrustig zijn) dan is dat producht dus veilig voor haar en dan kunnen we dat op een lijst aan strepen. We hebben een hele lijst gekregen met fruitsoorten waar kindjes vaak niet op reageren en fruitsoorten waar kindjes wel vaak op reageren en zo ook met de groente. Banaan, appel, perzik, nectarine zijn bijv veilige fruitsoorten. Worteltjes, bloemkool, brocoli en aardappel zijn veilige groente. Brood mogen wij pas na een jaar mee starten vanwege de gluten, en idd sommige pap soorten mogen wij ook niet geven vanwege de gluten. In ieder geval de rijstebloem is gluten vrij en de liga eerste een tweede stap zijn ook koemelk en gluten vrij. Als tip, op bijna iedere verpakking met voeding voor baby's staat geschreven of er koemelk en glutten in de voeding zit, en met die twee dingen moet je dus goed oppassen als je kleine koemelkallergie heeft. Als je nog vragen hebt laat maar weten dan he, en als je de totale lijst van de dietist wilt hebben dan kan ik hem wel neerzetten of mailen.
O,ja vaak als er vermoeden is van een koemelk allergie word er eerst twee weken tot een maand speciale voeding geven , en daarna volgt een provocatie test, dan moet je je kindje langzaam weer ''gewone' voeding geven zoals bijv. 4 schepjes intensief h.a en 1 schepje normaal, en dit voer je dan per dag op tot bijv 3 schepjes h.a en 2 schepjes   normaal. Op je vraag of ik fles of borstvoeding geef, ik geef al vanaf dag 1 fles voeding. Jij geeft borstvoeding toch? Moet je dan zo een speciaal dieet volgen?Dat lijkt me best wel zwaar hoor.
Nou sorry voor het lange verhaal, hoop dat je er wat aan hebt, sterkte en succes ermee

liefs xx
liekje mama van Joy en Reana

O,ja vergat erbij te zetten dat na de provocatie test je een machtiging van je kinderarts of c.b kunt krijgen die moet je dan naar je verzekering sturen en dan krijg je de totale voeding vergoed. Ook met terug werkende kracht dus goed je bonnetjes bewaren en de voeding bij de apotheek kopen en op recept voor je kindje laten zetten, dan krijg ja het gewoon terug, want de voeding is best prijzig. De allergy care kost 34,00 euro per pak en daar doen wij nog geen 5 dagen mee, maar gelukkig krijgen we het nu vergoed en de reeds gemaakte kosten krijgen we met terugwerkende kracht vergoed.

liefs liekje
mama van Joy en Reana

Hoi Suuz,

Ik wilde alleen even opmerken dat in alle tarwe/graan porducten (dus ook brood!!) gluten zitten. Als je dus wilt opletten met gluten ivm de eventuele allergie, dan moet je niet alleen de bambix pap niet geven maar ook de brood(korstjes) niet meer geven!
Inderdaad, via dietiste kun je vaak hele lijstjes krijgen wat wel en wat niet gluten bevat (of koemelkeiwit), want soms zit het ook wel "verborgen" in voeding waarin je het niet had verwacht.

Veel succes (wilde me nergens mee bemoeien hoor )

Groetjes, Karin

hoi,

nou we zijn er door de testen heen en idd hij heeft de allegie, niet een ernstige vorm maar toch krijg ik de kv nu vergoed maar ga wel langer door met bv nu.... Verder moet ik maandag na cb die daar een overzich lijst hebben enz... en die me verder begeleiden zei de ha.... maar lieke (ik hoop dat ik je naam goed heb geschreven) ik zou graag wel die lijst willen hebben....
@karin (hihi weer aan het bemoeien he?) ja idd ff weer stoppen met broodkosten al komen gluten allegie niet in fam voor.... maar dat hoor ik maandag wel meer over...

ik ben blij dat ik nu weet wat er aan de hand was en is.... bedankt voor jullie informatie en als ik nog meer vragen stel ik ze.... en iemand anders vragen aan mij is ook goed...

grt suuz mv joshua (heb hem op schoot typ met links dus geen hoofdletters)

oh ja mijn e-mail is suuz82 bij hotmail.com, en die allegry care is die ook van opvolgmelk?

Terug
Bovenaan