Voor t eerst koorts

Hoi meiden, mijn dochtertje heeft voor t eerst koorts. Vanmiddag 39,2. Ze ligt sinds die tijd op m’n borst en wisselt gewoon liggen af met slapen. Als ze zich omdraait dan huilt ze even. Vind t zielig en ben blij dat ze ‘al’ 7 maanden is.<br />Ik laat haar denk ik maar gewoon op m’n borst liggen tot ik zelf naar bed ga. Hebben jullie nog tips? Wat kun je doen om t iets draaglijker voor haar te maken? Ze zit ook vol snot. Dus Luuf en ui naast haar bed doen we sowieso.<br />Het is eigenlijk beetje vragen naar de bekende weg dit. Ik denk dat dit een kwestie van uitzieken is.<br />

Ach, zo sneu hè! Zit hier in zelfde schuitje met m’n mannetje van 5 maanden. Wat hier helpt is samen douchen, dan stoomt alles open. Als ze echt lamlendig is, paracetamol, maar dat is voor koorts niet perse nodig, koorts is best nuttig. Gister was mijn zoontje wat onrustig en hebben we samen bloot (met luiertje) geknuffeld onder de deken, waar hij spontaan in diepe slaap viel. Vannacht hebben we samen geslapen, zonder kleren. Kom warme lekker weg en mijn lijf hield hem warm. Verder zorgen dat er voldoende wordt gedronken. Als ze blijven plassen, gaat het vrijwel altijd goed.

Zetpilletje geven, zeker als ze zich zo ellendig voelt dat ze alleen maar bij je ligt! Dat verlaagt de koorts wat en zorgt vaak dat dat ellendige er een klein beetje af gaat. Zeker voor de nacht een aanrader, zodat ze wat beter kan slapen!

Hoihoi!Altijd schrikken als dit de eerste keer gebeurt haha:) Maar het is idd een kwestie van uitzieken ben ik bang… Gelukkig kunnen ze heel wat hebben en is 39,2 nog best “normaal” als het gaat om koorts bij een kleine baby! Ze kunnen wel over de 40 graden koorts krijgen als ze goed ziek zijn. Maar fijn is anders! Verder niet echt tips eigenlijk, misschien kan je proberen om het matrasje een klein stukje hoger te krijgen? Door een lakentje of handdoek eronder bijvoorbeeld. Dan ademt ze iets vrijer. Veel succes en hopelijk slaapt ze lekker vannacht en is ze snel beter?

Ik zou haar lekker een zetpil geven, en als het nodig is over 6 uur weer. Het onderdrukt de koorts en pijn en zorgt ervoor dat ze zich wat beter voelt. Dat zorgt er weer voor dat ze misschien wat wil eten en beter slaapt. 
het zorgt er overigens niet voor dat haar lijfje minder hard werkt om de boel weer beter te maken, dus ja koorts in nuttig maar niet minder nuttig als het wordt onderdrukt door paracetamol. 
succes en sterkte!

Ja hier ook tip van een zetpil en er bestaat neusspray zoutoplossing met calendula, die is veel zachter voor het neusje. Ik geloof van Kruidvat merk. Verder idd de ui naast het bed, luuf onder de voetjes en evt tussikind als ze veel hoesten. Fijn wel dat ze haar rust bij je pakt! Lekker bij je houden idd en niet al te warm instoppen.

Aww wat zielig hè. Onze jongste is ook 7 maanden, maar heeft al regelmatig ziektes en koorts gehad. Heeft jullie kindje geen corona? Toevallig heeft die van ons dat. Had vorige week ineens ruim 39 graden. Nu is hij nog wat verkouden.
Wat wij altijd doen bij koorts is niet te warm kleden in bed. Vaak wel een shirt en sokken maar geen broek in zijn slaapzak. Verder geven we voor het slapen een zetpil of nurofen. Hij slaapt eigenlijk altijd wel gewoon in zijn bed.
Bij verkoudheid zetten we zijn matras schuin, smeren we Luuf onder zijn voetjes en gebruiken we neusampullen van otrivine. Bij hoest geven we een paar druppels tussikind en hij heeft eventueel een puf tegen benauwdheid. Het is vaak echt uitzieken helaas. En als je het niet vertrouwt gewoon de huisarts bellen die checken altijd de luchtwegen maar ook of er geen oorontsteking zit. Merk je dan vaak zelf al wel aan dat ze niet plat willen liggen.
Succes en beterschap!

Baby 7 en half maanden hier en is ook net een weekje weer beter. Dik een week lang ontzettend verkouden geweest en paar dagen koorts ook. Ik gaf hem voor de nacht een paar keer een zetpil want anders werd hij om het uur wakker, hij was gewoon njet lekker. Dat hielp dat hij de nacht goed sliep en zo goed kon rusten. Overdag zoutoplossing in de neus en snot eruit zuigen met zo een slangetje, werkt super goed. Dan kan hij weer wat ademen en goed drinken/slapen.
Voor hoest daro thijmsiroop is ook voor baby's.

Terug
Bovenaan