Voor Tammygirl

A

Anoniem

Guest
He hoi,

Ik las een reactie van jou over temperaturen tijdens de wachtweken, kan je me daar iets over uitleggen, ik ken dat systeem niet maar het klinkt me wel goed in de oren. Ik vind het tenminste een drama iedere keer dat geren naar de wc of het al zover is, als je dan een beetje een indicatie hebt is dat wel fijn. Ik hoop van je te horen,

groetjes Cinard  

hihi, wat leuk, een berichtje speciaal voor mij...

Temperaturen kun je doen om een beetje een beeld te krijgen van je cyclus. Als je daar nog niet mee bekend bent, zal ik dat ook even beschrijven.

1 à 2 dagen na je eisprong zal onder invloed van het  hormoon progesteron je lichaamstemperatuur iets stijgen. Hiervoor moet je elke ochtend direct na het ontwaken, op hetzelfde tijdstip en voor het opstaan rectaal je temperatuur opnemen. Zo heb ik zelf voor mijn eisprong een temp van 36,7 of 36,8. Twee dagen na mijn eisprong stijgt ie naar 37,0 en dat kan in de dagen daarna oplopen tot 37,3.

Als je niet zwanger bent daalt je progesteron vanzelf weer en daalt dus ook je temp weer en wordt je ongesteld.  Dus op de dag dat je temp weer laag is (in mijn geval dus 36,7 of 36,8) weet je dus dat je niet zwanger bent en die dag ongi gaat worden. Is je temp bv op je nod nog  steeds hoog, dan word je die dag dus (nog) niet ongi en is er nog steeds kans op zwangerschap. Bij mij zitten er maar 9 dagen tussen het vaststellen van mij verhoogde temp en dat ik ongi word. Dat schijnt erg kort te zijn, het kan bv ook 13 dagen zijn. Dus ik kan redelijk nauwkeurig bepalen wanneer mijn nod is, dus ik kan me ook niet gemakkelijk vergissen mocht mijn eisprong wat later zijn, want dan is dus ook mijn hogere temp wat later. Ik reken gewoon 9 dagen na mijn verhoogde temp, dan is mijn nod. En als mijn temp op mijn nod nog steeds hoog is, zal  ik pas gaan  testen  (maar voordat ik ging tempen heb ik er ook heel wat testen tegenaan gegooid hoor!)

Ik las net dat je nog niet ongi bent... klopt dat?? In principe kun je  morgenochtend wel tempen, maar daar alleen heb je nog nix aan, omdat je niet weet waar je het mee moet vergelijken. Word je morgen niet ongi, dan weet je wel dat dat je hoge temp is. En zolang die zo hoog blijft zit het wel goed. Als ie dan ineens wel een paar tiende lager is, kan het zijn dat je die dag ongi gaat worden. Maw eigenlijk heb je er pas iets aan als je minstens 1 hele cylcus hebt getempt. Maar wie weet... mss kun je nu al iets ontdekken...

Succes en als je nog vragen hebt hoor ik het wel!

Liefs, Tammy

He hoi,

Bedankt zeg voor je duidelijke uitleg. Lijkt me inderdaad wel handig zeg. Een beetje het gevoel enigszins controle te hebben. Het is elke keer al zo spannend. Dus ik ga er vast mee aan de slag volgende cyclus.
Ben op het moment nog niet ongesteld. Zit nu 17 dagen na de iui. Vrijdag was mijn test negatief.
Ik ging steeds uit van die vrijdag en dan lijkt het dat ik best al overtijd ben. Maar als ik kijk naar mijn cyclus van de afgelopen maanden, dan was ik altijd 1 a 2 dagen te laat. En ik had deze keer mijn iui redelijk vroeg in vergelijking met normaal mijn eisprong. Dus als ik kijk naar mijn laatste menstruatie, is het niet raar om morgen of dinsdag ongesteld te worden. (Kun je me nog volgen ??)
Ik heb ook wel steeds het gevoel dat ik ongesteld wordt. Maar goed zo lang het wegblijft is het wel weer spannend hoor. Ik wacht iig dinsdag nog af voor ik een eventuele 2e test ga doen. Ik ben het dan vast al wel. Ik voel me ook niet zwanger hoor. (Al had ik dat bij mijn eerste ook niet ) Nou ja bedankt in ieder geval en ik hou je wel op de hoogte.

Groetjes Cinard

Graag gedaan! Hoe is het nu?? 17 dagen na iui... je zou haast gaan denken..?? Spannend hoor!! Succes!

Tammy

Hoi,

Tja nog steeds niet ongesteld hoor. Ik voel me ook erg dubbel. Ik heb me wel voorgenomen nog even rustig af te wachten. Morgen werken met aansluitend een etentje van mijn werk, dus veel afleiding. En dan zien we wel eens weer. Ik ga in ieder geval donderdag opnieuw testen als ik dan nog niet ongesteld ben.
Nou je hoort wel van me natuurlijk.

groetjes Cinard

Terug
Bovenaan