Voor Tanja

Hey hoi Tanja,

Ja ik laat me ook niet zomaar wegpesten    maar goed vond het echt niet leuk de laatste paar dagen. Denk dat er een hele erge vergissing is ontstaan ergens maar goed.

Yoëll heeft vanaf de geboort (28-7-2006) giga veel gehuild, ik denk zown 13 tot 16 uur per dag...als hij over de gehele dag zown 10 uur zou hebben geslapen (incl. de nacht) dan was het wel veel.

Vanaf dat hij 10 weken was zijn we onder behandeling van de kinderarts terecht gekomen met heel veel klachten...huilen dus, overstrekken, niet willen slapen, veel temperatuurschommelingen, hij was blauw om het mondje en het achterste van de tong was helemaal blauw moeizame ontlasting, veel plassen en ga zo maar door....maar hij spuugde dus niet maar de klachten hadden vlgs de kinderarts wel te maken met reflux....dus hebben wij ook Zantac gekregen ook 2 ml per dag en meneer kwam helemaal bij gelukkig....maar het slaapprobleem bleef.....toen hij 4 maand was hebben we melatonine (een slaaphormoon) voor geschreven gekregen en Forlax (vezels voor de darmen) en al met al gaat het nu best goed sinds de laatste 2 weken....hij slaapt nog steeds niet door maar hij ligt van 21.00 tot 5.45 in z`n eigen bedje en word zown 3x wakker in de tussen tijd vanaf 5.45 komt ie lekker bij ons in bed liggen en slaapt dan weer lekker door.
We zijn nu aan het afbouwen met de zantac en het lijkt goed te gaan. De melatonine zijn we ook meegestopt want zn lichaam maakt het waarschijnlijk zelf beetje bij beetje aan.
Ook gaan we ivm reflux met hem naar de Ostheopaat (hier gingen we al vanaf week 2 met hem heen ivm moeilijke bevalling en 2x vacuum) maar hij heeft ons heel goed geholpen om de beknelling van het middenrif te verhelpen waardoor de reflux sneller herstel......

pfff ik kan wel een boek schrijven, maar ik stop eerst maar even...haha als je nog vragen hebt dan kan ik ze nog wel beantwoorden...

Groetjes Denise

Hoi Sunyra,
Goed dat je je niet laat wegpesten,gewoon boven blijven staan,jij weet wel beter.
Tsjonge,jullie hebben het dan ook niet gemakkelijk gehad de eerste paar maanden,gelukkig gaat het nu beter.
Ik vind het sowiezo de eerste maanden maar aftasten hoor,dat was zo bij de eerste en ook bij de tweede.
Al moet ik zeggen dat het bij een tweede wat makkelijker gaat,je weet gewoon...dit gaat over.Nu hebben we twee hele makkelijke mannetjes,dus,een slecht begin wil zeker niet zeggen dat het slecht blijft.
Nu ga ik lekker onder de wol.
Welterusten.
Groetjes Tanja

Nou gelukkig maar......pfffff de kinderarts heeft zo vaak tegen ons gezegd (en ook familie en vrienden ) dat we Yoëll maar moesten laten opnemen omdat het niet goed was hoe hij deed en voor onze eigen rust......nou daar word je helemaal niet happy van en je word helemaal onzeker...en vooral m`n man en ik waren op een gegeven moment lekker aan het chagerijnen tegen elkaar.....pffff maar al met al ben ik blij dat we hem niet hebben laten opnemen en dat we het zelf zo ver zijn gekomen zoals het nu gaat...wel moesten we om de 2 weken bij de kinderarts komen hoor en nu is het om de 4 weken.....Maar zelfs de kinderarts is trots dat we het zo ver hebben gekregen .....en ook van familie en vrienden krijgen we nu complimentjes dat we het goed hebben gedaan en dat ze het zelf niet zouden kunnen op onze manier van doen.....

Maar goed het blijft toch onzeker eerst

Mijn man wil wel heel graag een tweede met niet al teveel leeftijdsverschil....maar ik moet er nog niet aandenken momenteel....wil het wel graag hoor.....maar miss. met een jaartje ofzo

Hoeveel leeftijdsverschil zit er tussen die van jou dan?

Ow ja Weltrusten en ik lees wel weer van je

Hoi Denise,
Bij onze twee zit er 5(!!!!)jaar tussen.
Giovanni is 5(wordt in juni 6) en Delano is 4,5 maand.
Wij hebben hier heel bewust voor gekozen,we hebben zelfs een hele  tijd gedacht dat er helemaal geen tweede kwam.
Nadat  Giovanni geboren is,hebben we heel veel ellende gehad,niet zozeer met Giovanni zelf,maar meer in de privesfeer.
Toen alle ellende eindelijk een beetje achter de rug was,hadden we zoiets van,nu eerst genieten,en dat hebben we zeker gedaan.
Toch begon het weer te kriebelen en taaadaa,daar kwam Delano,gelukkig!!!
Nu gaat het gelukkig goed en kunnen we genieten van de babytijd.
Ik moet wel zeggen dat we ook niet zoveel haast hadden met een tweede omdat ik nog jong was  bij de geboorte van de oudste(22),Ik ben nu dus 27.
Gewoon doen waar jullie je lekker bij voelen,ik vind het leeftijdsverschil juist heerlijk,en de oudste is stapelgek op zij broertje.
Het zal in beide gevallen,of je ze nou dicht op elkaar hebt of niet,zijn voors en tegens hebben,denk ik.
Nou,weer een heel verhaal...als ik eenmaal begin te typen,haha.
Groetjes Tanja

Hey hoi,

Nou ik vind dat leeftijdsverschil nog wel meevallen, maar mijn man en zijn broer en zus daar zit steeds 4 jaar verschil tussen en hun hebben helemaal nix aan elkaar....maar bij mijn vriendin klikt het wel weer tussen haar en haar broertje.....
Maar goed ik ben maar helemaal remi en alleen dus ik kan er eigenlijk niet over mee praten :)

Trouwens de laatste dagen moet Yoëll telkens overgeven....zo ineens.....het lijkt net of ie te vol word van zn eten ofzo en dan komt het er allemaal zo weer uit en het is net alsof ie er in gaat stikken.....pffffff vind het heel eng. Af en toe moet ie ook wel eens overgeven als ie zn vingertjes te ver in zn mondje stopt.......maar dat is met het 1x per dag overgeven niet het geval...dan zit ie gewoon rustig in de wipper en dan voer ik hem zijn papje op en dan paf daar komt alles.....Weet jij ook of dat met reflux te maken heeft of zou het toch iets anders zijn....hij gedraagt zich ook verder niet ziek, en het is niet telkens bij dezelfde voeding, ik bedoel zelfde tijd. Wel heeft ie weer last van zn tandjes...maar volgens mij hoeven ze daar toch niet van te overgeven....of wel????? Vanavond was het gewoon zo zielig hij zat er van top tot teen onder en zat echt heel bedroefd te kijken...toen hebben we hem lekker gewassen en zo ineens is ie weer een hele meneer en lacht, brabbeld en keuveld de hele tijd door........!!!!!

Nou weer een heel verhaal hahaha

Groetjes Denise

Terug
Bovenaan