Voor Tess84 en Fonske

Hoi,

Ik vroeg me af hoe het nu met jullie gaat?...
En thuis?... lukt het praten?..
Ik lees over beide steeds de verhalen, dus weet ongeveer wel de stand van zaken.

Regelmatig spoken jullie  situatie door mijn hoofd en vraag me dan af hoe het dan op dát moment er bij jullie thuis aan toe gaat. Raar eigenlijk.. ken jullie niet maar trek het me toch op een of andere manier aan.

Ik kan vanaf hier eigenlijk weinig voor jullie doen als jullie verhaaltjes lezen en misschien af en toe erop reageren. Maar hoop dat het zonnetje, wat zelfs nú nog in oktober schijnt, ook voor jullie weer mag gaan schijnen!

En bedenk elke stap, ook al is die zwaar, is een stap dichterbij geluk!

Toi Toi Toi!!

Esmé mv Kay

Hey collega-brabander

Hier gaat het echt een heel stuk beter (meestal). Het praten lukt beter.Nog steeds niet 100 procent maar er begint verbetering in te komen. Dit weekend veel leuke dingen gedaan. Dagje maastricht onder andere. Dat doet me wel goed.
We hebben vooral ruzie als we alletwee moe zijn en dan botst het gewoon en we zijn allebei even koppig dus ja.. Nu ben ik vanmorgen ook ongesteld geworden. Weer voor de eerste keer na de bevalling. Nou dat maakt het er denk ik ook niet beter op.. maar we zullen zien. Misschien valt het mee.
We moeten nog veel eraan werken maar eigenlijk weten we alletwee wel dat we toch niet zonder elkaar kunnen. Bij ons komt het wel goed!

Denk dat Fonske onze steun meer kan gebruiken. Ik heb het in een ander onderwerp al gezegd maar Fonske nogmaals: Kop op!! Je hebt echt de juiste keuze gemaakt en ik wens je echt heel veel kracht toe om samen met je twee mannekes een gelukkige toekomst te hebben! Van mij krijg je in ieder geval een lintje!

En Esmee!.. Bedankt voor de interesse. Lief van je! Hoe is het met jou en de kleine Kay??

Liefs Kirsten

Hoi Esmé en Tess,

Wat ontzettend lief zijn jullie toch. Op dit moment voel ik me weer behoorlijk klote. Het is weer zo'n inzinking. Ik heb net even een klein uurtje gewandeld om weer eens even het een en ander op een rijtje te zetten.

Als ik jullie reacties lees, lopen de tranen over mijn wangen. Nooit gedacht dat ik me zo alleen zou voelen, terwijl ik toch zoveel mensen om me heen heb die me proberen op te vangen. Maar da's nu eenmaal niet wat ik zoek. Ik heb juist nu die sterke arm om mijn schouders nodig en iemand die tegen me zegt dat ik niet bang hoef te zijn voor de toekomst. Het zal goed zijn als ik weet waar ik uiteindelijk terecht zal komen en hoe alles geregeld zal gaan worden.

Groetjes Fonske.

Ps. Tess, ik ben heel blij voor jou dat het allemaal goed gaat tussen jullie. Blijf wel in elkaar investeren hoor.

Hoi Fonske,

Een heel klein beetje weet ik wel hoe je je voelt. Ik zelf ben na een relatie van 7 jaar opgestapt omdat ik erg ongelukkig was op het einde. Waarschijnlijk was ik dit al veel eerder, maar zag dat pas, of beter gezegd wilde ik het gewoon niet zien.

Ik ging van huis uit meteen samenwonen in een appartement. Vandaar uit een huis gekocht waar we dik 1,5 jaar in aan het verbouwen waren. Telkens gaf ik iets anders de schuld wat mij dat ongelukkige gevoel gaf, dan was het het werk,.. dan de verbouwing etc.. Voor en na loste die dingen zich op maar mijn gevoel bleef. Ik wist dondersgoed waar het door kwam, maar om dit hardop tegen mezelf te zeggen durfde ik niet!

Ik was op een gegeven moment zo geestelijk en lichamelijk gesloopt door mijn ex-vriend toen ik het een halt toe riep en vertrok... Moeilijke stap als je van iemand houd, maar weet dat je niet gelukkig met hem kunt worden. Ik had er al jaren voor geknokt..

Dus toen naar mijn ouders.. veel geregel, gehuil en gewoon een klote tijd. Op zoek naar een huisje voor mij alleen. Zorgen en vragen die in je opkomen of je het wel allemaal red alleen. Hoe zit het financieel? en de administratie? hoe voel ik me dan?

Ik vond het eng, maar ook heerlijk tegelijk! Wat was ik opgelucht,.. voelde me vrij.
Ik kreeg na 4 maanden thuis wonen eindelijk een eigen appartementje. Ik was er helemaal happy mee! Toen verloor ik mijn baan omdat het bedrijf wegens financiele omstandigheden 350 mensen moest ontslaan.. Weer paniek in de tent.. Hoe moest ik dat allemaal aanpakken en betalen?

Ik was ook al financieel genept door mijn ex en kreeg van mijn hele huis een schamele 1000 euro mee.. (lang verhaal om uit te leggen). Maar ik heb me er een waanzinnig mooi huisje van gemaakt! Ik ben erg handig in het opknappen en bewerken van meubelen, dus ik ging helemaal los haha.. Ik was zo ontzettend trots op mijn mooie huisje en ik voelde me er helemaal happy in. Het idee dat alles van mij was en me dat nooit iemand meer kon afnemen. Het voelde daarom zo veilig.

Ik had erg snel een nieuwe baan. Maar wilde de politieopleiding in. Het lukte me om door de keuring te komen, kon de opleiding in, echter ging er 500 euro aan salaris op achteruit! Dit hield in dat ik, als alle kosten eraf gingen ik moest leven van 100 euro in de maand.. en daarvan moest ik nog naar school rijden. Dit was 140 km op een dag...  reken de  benzine maar uit.. moest dus rond komen van helemaal niks en nog minder.

Het scheelde dat ik ook nog eens kapster was en dus ben gaan bijbeunen. Elke avond na mijn school knippen bij mensen thuis tot 23.30 uur in de avond. Soms geen tijd om te eten. Maar hiervan leefde ik dus en dit zorgde ervoor dat ik de opleiding kon volgen welke ik altijd graag had willen doen.  Uiteraard at ik vaker bij mijn ouders en gooide hun mijn tank ook wel eens vol met benzine maar toch..

Ik wil hiermee aangeven dat ook ik flink heb moeten worstelen met mijn gevoelens en met de situatie waarin ik heb verkeerd. Maar ben nu ongelooflijk trots op mezelf.
Ik weet dat ik mezelf kan redden, dat wat ik in mijn hoofd heb me ook  gaat lukken en niemand... maar dan ook niemand zal me ooit weer ongelukkig maken!
Er zijn mensen om je heen die je willen helpen en neem die hulp ook aan. Alles is eng en moeilijk, maar het gaat allemaal vanzelf..

Zoals jullie wel hebben gelezen ben ik alweer wat jaren erg gelukkig en geniet daarom zo erg van de dingen.   Ik hoop dat jij dat ook weer gaat doen.. maar dan met je twee kleine ventjes en alle lieve mensen om je heen! Je hebt nog een lang leven te gaan en daar kan nog zoveel moois in gebeuren.

Ik zeg ook altijd: Geluk is net als een vlinder.. je kunt het niet najagen, je kunt het niet vangen... Maar als je even héél stil zit en je het niet verwacht, dan land dat vlindertje vanzelf op je schouder.. en zo is het maar net!

Esmé mv kay

Hoi Esmé,

Ik heb echt diep respect voor je. Jij hebt het inderdaad ook niet bepaald gemakkelijk gehad en ik vind het een enorme prestatie dat je je droom nageleefd hebt en ondanks de financiën toch hebt gekozen voor hetgeen je zo graag wilde. Daar alleen al blijkt uit dat je een ontzettend sterke vrouw bent. Ik hoop dat ik dat ook ben, alhoewel ik daar nu over twijfel (mijn omgeving overigens niet).

Morgen ga ik met de huisarts praten en vragen om een verwijzing voor een psycholoog, want ik merk dat ik zit met een hele hoop onverwerkte frustraties zit en ik moet nu eenmaal sterk blijven voor de kinderen. Het heeft geen zin om af te gaan wachten tot het fout loopt met me. Bovendien zal het nog heel vaak heel moeilijk worden, dus dan is het ook wel fijn als ik dat soort dingen met een onafhankelijk persoon kan bespreken.

Wat jij schrijft over jouw relatie, begint bij mij nu ook te dagen. Ik was ook al heel lang niet meer echt gelukkig, maar dacht dat dat wel weer zou komen. Ik hield me echter wél voor dat ik gelukkig was, want eerlijk gezegd vond ik het ondankbaar om te zeggen dat ik het niet was. Ik had immers één en later twee fantastische, lieve en gezonde kleine kinderen. Ook ik gaf altijd bepaalde dingen de schuld en dacht dat als dat over was, het wel beter zou gaan. Sinds de geboorte van Merijn hebben we alleen maar tegenslagen gehad. Maar het gaat dus niet over. Uiteindelijk is dit dus de juiste beslissing. Weliswaar ben ik in die zin nog niet overtuigd van het feit of het voor de kinderen de juiste beslissing is, want een kind heeft nu eenmaal een vader en een moeder nodig, maar een vader en moeder die steeds strijd hebben, is ook bevorderlijk voor het zelfvertrouwen van de kinderen. Ik hoop dat wanneer Marcel vanavond vertrekt, er een rust terugkeert in dit huis. En dat ik op een rustige manier nog eens alles op een rijtje kan zetten voor mezelf. Ik probeer zoveel mogelijk afspraken te maken met vrienden en familie, zodat ik vooral de eerste tijd niet al te veel tijd alleen hoef door te brengen.

En gelukkig kan ik buiten het feit dat ik mijn verhaal kwijt kan bij vrienden en familie, ook af en toe mijn gal spuien op het forum.

Bedankt dat met name jij en Tess naar me willen luisteren en me willen voorzien van goede raad. Daar heb ik echt wat aan.

Je laatste stukje over dat vlindertje vind ik heel erg mooi en inderdaad zo ontzettend waar. Ik zal wachten op dat vlindertje en ik hoop dat ie heel snel zal komen. En dan zal ik hem koesteren.....

Groetjes Fonske.

Hoi Fonske..

Respect hoef je niet voor me te hebben en tja,.. een sterke vrouw? Het stomme is dat alles vanzelf gaat als iets moet. Je wilt je sterk houden voor anderen, soms geen tijd om na te denken, je moet gewoon eenmaal door. Het is niet erg als je dan af en toe je even terug trekt en flink wat tranen laat vloeien! Ik had en heb ook nog wel eens dagen dat ik me min of meer zelf voorbij ren en dan heb ik een dag dan heb ik het even gewoon niet zitten. Ik ga dan lekker vroeg in bed liggen. Lekker warm,.. beetje denken,.. tranen wegvegen,.. de dingen proberen positief om te buigen en te overdenken wat de laatste weken is gebeurd,  dan voel ik me daarna weer goed.

Mensen zijn geneigd om alles op een grote berg te gooien.. voorbeeldje:
Ik had zo'n slechte jeugd... ik had een slechte relatie... toen werd ik ook nog eens ontslagen.. toen ging mijn auto stuk,.. Wanneer zit het me nu eens mee? etc etc.. De berg wordt hoger en hoger en men gaat zichzelf zielig vinden. De welbekende neerwaardsespiraal... je kan depressief ervan worden..

Eigenlijk moet je bovenstaand voorbeeld anders benaderen.. bijvoorbeeld:
Ja, ik had een slechte jeugd, maar die is voorbij en ik doe het nu op mijn manier!.. De relatie die zo slecht was heb ik gelukkig toen beeindigd en heb nu rust.. Dat ik ontslagen werd was niet leuk, maar heb nu ander leuk werk gevonden!...De auto ging stuk maar die is inmiddels weer gerepareerd..
Steeds schuif je dus dat wat je hebt aangepakt weg van die grote berg en blijft er maar een klein beetje over waar je misschien nog aan moet werken.

De dingen die je dus kwetsen of het je even moeilijk maken pak je onbewust, danwel bewust aan en kun je van "de grote berg" wegschuiven! Ik heb het niet over het verwerken ervan.. dat duurd allemaal wel even.. maar probeer de dingen positiever te zien. Dat hou je dan even vol.. en dan komt er (weer) een dag dat je het even hélemaal niet ziet zitten en dat is niet erg!! Een lekkere jankdag met de gordijnen dicht is goed ter verwerking van alles, maar pas op dat je er niet in blijft hangen en verman je erna weer..

Als ik je een tip mag geven is het boek "beren op de weg, spinsels in je hoofd" van Theo IJzermans wel iets voor je. Een super boek die je leert de dingen anders te zien dan dat ze zijn. Het boek gaat over de 'Rationele Effectiviteits Training' (de RET-methode) en kost ongeveer 18,00 euro.
Als je therapie gaat volgen zal deze RET-methode zeker voorbij komen en weet jij al van wanten.. dat scheelt een boel sessies en je kunt je daar waarschijnlijk dan net iets beter verwoorden..

Ik wens je veel succes en lees je wel weer..
en je weet dat mailen ook mag..

Groetjes!

Esmé mv Kay

Volgens mij heb jij je roeping gemist. Jij weet het echt allemaal goed op een rijtje te zetten. Volgens mij moet jij je laten omscholen als psycholoog, hahaha. Een andere collega van Marcel heeft een studie gedaan voor psycholoog en heeft zich daarna laten omscholen tot politieagent. Overigens, Marcel werkt in Midden West Brabant, Tilburg, team West. Hij moet regelmatig voor IBT naar Breda, dus misschien heb je hem inderdaad wel eens gezien.

Ik neem de tip van het boek serieus en zal eens gaan informeren.

Je hoort weer van me.

Groetjes Fonske.

Terug
Bovenaan