Voor Tobi

A

Anoniem

Guest
Hoi Tobi,

Ik dacht, ik open gewoon een topic voor jou om je te zeggen dat ik het zo grappig vind dat er hier nog een mama van sophie is (jaja, jij was er al veel eerder........). Toch bijzonder en extra leuk om een even oud naamgenootje te zien ontwikkelen van baby naar dreumes. Wat lijkt jou meisje al wijs op die verstopfoto zeg, en dat ze die staartjes laat zitten!! Hoe doe je dat?

En gaat het verder goed op je werk, op de tijdelijke groep?
Succes met alles, het is niet niks waar jij op dit moment doorheen gaat!

Groetjes
Susan mv die andere sophie hier op het forum

hoi hoi

Hey wat leuk een topic voor mij....!!!!

Nou idd , het is erg leuk als er nog een kindje op het forum Sophie heet.
De eerste keer toen ik het las , had ik zoiets van. Goh dat is leuk.!!!!!

Op de een of andere manier volg ik jou ook iets sneller als de anderen.
Dit komt ws door de naam.
Ben nml benieuwd hoe jouw Sophie het doet en hoe het met jullie gaat, hoe zij het doet wbt haar ontwikkeling, hoe ze eruit ziet.. etc etc etc..

Wbt de staartjes, die laat ze idd zitten.
Ik denk dat ze het niet door heeft of dat ze vergeet dat ze ze in heeft..
Want als ik ze in doe, dan is het echt kunst en vliegwerk om ze erin te krijgen omdat ze dan hevig heen en weer schud met haar hoofd, dus dan is het echt stiekjes eromheen draaien en hopen dat ze een beetje goed zitten. Want ik vind het sneu om haar daar te lang mee te pesten,...

Wbt mezelf gaat het eigenlijk best wel redelijk. Voel me erg rustig en geniet van de vele dagen vrij...
Gisteren te horen gekregen dat ik dus as maandag al mag beginnen op de nieuwe vaste groep!!!!!
Ik heb er best zin in..
Natuurlijk is het spannend, maar laat het maar gewoon over me heen komen en ga er blanco heen..

Ik hoop dat ik het er naar mijn zin zal hebben en weer kan genieten van het werken....

He, hoe is het voor de rest met jou..en met je mooie dochter, wat doet zij allemaal al en eet ze een beetje goed met de pot mee?
Sophie wilt sinds een tijdje niet meer eten van mijn zelfgemaakte maaltijden...........
grr net alsof ze het al van te voren doorheeft dat het niet uit een potje komt.
Ik vind dit erg lastig weet niet zo goed hoe ik hiermee om moet gaan......
Kan haar moeilijk tot haar 18e potjes blijven geven?!?!
Heb jij nog tips??

Zo ik ga weer even verder neuzen op het jg forum en dan straks naar een outlet verkoop van rucanor..
Wie weet hebben ze nog iets leuks hangen...

groetjes tobi

ps waar wonen jullie ook alweer,

..

Hoi Tobi,

Nou, op dit moment gaat het even wat minder met de kleine meid. Ze was al een dag of 2 van de wap (snel huilen, doet ze nooit) en tegen het einde van de ochtend was wel erg stilletjes en warm voor haar doen. Even getempt en heeft het schatje 40 graden koorts.... Dus lekker in bed gelegd met een paracetamol. Hopelijk knapt ze snel weer op.

Verder doet ze het super, het is een zéér ondernemende tante (overal op, in, onder klimmen). Vorige week liep ze opeens echt, maar daar is ze weer mee opgehouden. Kruipen gaat nog even sneller, en ze voelde zich ook al niet zo lekker denk ik, dan zijn al die nieuwe dingen net iets te veel. Eten gaat goed, tis een echte kliko haha. Maakt haar niet uit waar het vandaan komt, als het maar te eten is haha. Haar broertje Gijs is pas met de pot gaan mee-eten toen hij bijna 2 was ...... maar ja, hij vond het gewoon echt niet lekker wat ik kookte en die potjes gingen erin als koek. Vond ik de keuze wel snel gemaakt eigenlijk.

Fijn om te lezen dat je zo geniet van je vrije tijd en dat de rust in je hoofd en lijf wat terug lijkt te komen. Goede beslissing dan ook om voor een andere baan te kiezen, zal ook wel voelen als een nieuwe start! Heel veel sterkte in ieder geval, de eerste keer is altijd spannend!

Wij wonen in Culemborg (tussen Utrecht en Den Bosch) en jij?

Groetjes
Susan

hoi hoi

ach gossie , je kleine meid ziek,,,

geef haar straks maar een dikke knuffel van ons.. en zeg maar dat haar naamgenootje aan haar denkt...

sophie had ws begin van deze week geen last van haar kiesjes maar had ws een virusje, want papa en ik hebben het ook gehad eergisteren en gisteren..(heerlijk spetterpoep.....)
vind het dan zo sneu he, en wij maar denken dat het dr kiesjes waren, heb het zelfs nog aan de ha gevraagd en die dacht ook aan kiesjes....terwijl zij dus ws een virisje had..

ze oogde ook niet echt ziek en speelde gewoon... ze was wel wat jengeliger dan nornaal, maar ook dat gooide ik op dr kiesjes.. voel me nu gewoon een ontaarde moeder....

gelukkig is ze er nu weer overheen en wij ook bijna...

nou sophie is dus echt geen kliko , ze is een kieskauwer en wat ze niet kent dat moet ze niet.....(net papa)
heb jij het bij sophie dan ook anders aangepakt dan bij je zoon(omdat hij pas met 2 jaar mee ging eten met de pot?) en sophie nu al meeeet?
please geef me tips!!!!!! (hihihih)

wbt de ontwikkelingen van onze sophie...
sophie kruipt, trek ziczelf op tot staan en gaat dan weer snel zitten.
madammeke vind het wel prima.. ze is niet zo snel..
ws ook omdat ze zich zo goed vermaakt met haar speelgoed en uren kan spelen.
ze verveelt zich niet en ws is dat de reden dat ze nog niet echt op ontdekking wilt gaan.
wij stimuleren haar wel en gaan vaak wat met haar stappen en zetten haar bij een tafel neer, maar na een paar pasjes is ze het zat en laat ze zich weer op haar kontje vallen en kruipt dan weer heel gauw naar haar speelgoed toe..

ach het komt vanzelf...

wat goed dat jouw sophie al een beetje stapjes kan zetten.. wat lijkt me dat leuk om te zien.. die eerste wankele stapjes van je dochter...geweldig lijkt me dat...

ps hoe zijn jullie aan de naam sophie gekomen en heeft ze nog meer namen?
wij vonden dit gewoon een hele mooie naam en voor de rest hebben we geen reden..haar officieele naam is Anne-sophie. gewoon omdat het zo mooi bekt!!!!

als laatste nog even vertellen waar wij wonen: brabant.. vlakbij breda/roosendaal

liefs tobi

Hoi Tobi

Daar ben ik weer hoor. Lekker genoten van het weekend? Wat was het zalig weer he? Gelukkig lijkt Sophie weer helemaal opgeknapt, dus we zijn lekker veel buiten geweest. Alleen dat lopen, daar is ze mee opgehouden haha.

Wat betreft het eten: bij Gijs vond ik het altijd wel makkelijk dat hij potjes at, hij was nogal van de kiekeurige en ik hield toen dus niet zoveel rekening met zijn smaak (hij wilde toch niks...). Sophie is wat dat betreft gewoon wat makkelijker, ze vind alles lekker. Maar was dat niet het geval geweest, dan had ik haar ook gewoon potjes gevoerd hoor. Ik vind het belangrijker dat ze hun voedingstoffen binnenkrijgen dan dat ze met de pot meeeten (en niet eten dus). Dus ik heb helaas geen tips voor je, wel inmiddels de wijsheid dat het wel weer over gaat (Gijs eet nu prima met de pot mee en is met name dol op pasta en rijstgerechten) en dat je ze niet kunt dwingen om te eten. Uiteindelijk gaan ze niet dood van de honger, en zorgen ze er heus wel voor dat ze genoeg binnen krijgen (jij dan). Eten en slapen vinden wij als ouders vaak het belangrijkste en dat zijn nu net die dingen die je niet kunt forceren.............

Wat betreft de naam van Sophie: Ik vond Sophie al heel lang een hele mooie naam, er zit geen verdere betekenis achter. We hebben de naam gekozen die we het allermooiste vonden. Verder is ze vernoemd (2e en 3e naam) naar haar oma's omdat dat  heel bijzondere vrouwen zijn vinden wij. Zo is Gijs vernoemd naar zijn opa's, voor ons heel bijzondere mannen.

Wanneer begin je nou precies op de nieuwe groep? Succes in ieder geval!!

Groetjes
Susan

Terug
Bovenaan