voor ueberhilde..

A

Anoniem

Guest
En?.... Heb je een zondagskindje?

Xxx bijna mama
(38.2 dg)

Nee, helaas!! Ben nog steeds zo rond als een tonnetje.... Wat lief dat je aan me hebt gedacht!

Vanmiddag hebben we een afspraak met de verloskundige, en ik ga vragen of het mogelijk is dat ze me gaan strippen. Ik heb er ZO genoeg van! Niet alleen vanwege m'n bekkenproblemen, maar ook omdat de baby vrij groot is, en erg tegen m'n ribben drukt, wat het ademhalen er ook niet makkelijker op maakt... Pffft! Duimen maar dat het kan!

En hoe sla jij je door de laatste dagen/weken heen? Zit er al beweging in? Ik heb de laatste nachten ook nauwelijks meer oefenweeen, dus ik heb het idee dat de baby gewoon nog weeeeeeken kan blijven zitten....

Nou ja, nog effe volhouden - langer dan een week zal het bij mij toch hopelijk niet meer duren??

~Hilde 41w2d

P.S. Ik word intussen de hele dag platgebeld of de baby er al is.... Hallo, als de baby is geboren, bellen we heus wel, en als ik aan het bevallen ben, wil ik dus liever niet gestoord worden, mensen!! Zodra ik weeen krijg, trek ik lekker de telefoonstekker eruit - en tot die tijd laat ik m'n man opnemen :) Laatst heb ik zelfs opgenomen met "NEEEHEEEEE er is nog geen baby!!"

Ben benieuwd of het kan! Het lijkt me wel behoorlijk pijn doen maar dan kun je je alvast voorbereiden op de bevalling..
Hier gaat het nog wel goed, vandaag een slecht daggie ertussen want heb vannacht nauwelijks geslapen en vanochtend steken links onderin en nu veel harde buiken maar helaas geen weeen! Ik duik straks gewoon mijn bed weer in om even bij te tanken!

Verder heb ik geen zin aan visite of de deur uit te gaan, heb jij daar ook last van?
Ik kijk  mijn husband wel even lief aan of ie boodschappen wil doen na zijn werk dat heeft ie vorige week ook gedaan! Lief he..

Succes vanmiddag bij de vk!

xxx bijna mama

Trouwens ik zou idd ook even de telefoon eruit gooien heb je daar geen last van!
Ik had last van mijn moeder die elke dag of een paar keer per dag belde maar die heb ik gezegd dat ik zo niet aan mijn rust kom en dat ik haar wel bel bij nieuws..
Tja begin nu al!
Mijn vriendin die had de laatste dagen ook de telefoon uit behalve sávonds want dan pakte haar man gewoon de telefoon op.
Anders kom je toch nooit aan je rust?
Hier wil iedereen langs komen pff daar heb ik geen zin aan en heb dus al een paar keer afgebeld, nu heb ik geen visite meer staan maar kreeg net een mail dat de broer van mijn man en vriendin van hem deze week langs willen komen oneee he..
Denk dat ik gewoon zeg dat ik niet lekker in orde ben maar een nadeel is dat mijn man dat wel gezellig vind!

x

Nou, ben dus net bij de verloskundige geweest en dat was een grote teleurstelling... ik kan wel janken! Ze heeft gevoeld of ze al kon strippen, maar alles zit nog potdicht (niet alleen geen ontsluiting, maar zelfs de baarmoedermond is nog niet verstreken...) *zucht* Het inwendig onderzoek was ook niet echt comfortabel, maar dat schijnt tijdens de bevalling wel mee te vallen, omdat je dan wel verstreken bent en aan het ontsluiten...

En nog meer slecht nieuws (vind ik, want ik wil dolgraag thuis bevallen): morgen moet ik naar het ziekenhuis voor een controle, en als er donderdag nog niks is gebeurd, donderdag nog een keer. Ze gaan kijken of de baby het nog goed doet, of het door m'n bekken gaat passen (als ze twijfelen word ik meteen ingeleid, hellup!), enzovoort. Dit omdat hun beleid is dat je met precies 42 weken ingeleid wordt - en dat is dus a.s. zaterdag. Ik heb dus nog tot en met vrijdag om op eigen houtje (dwz thuis) te bevallen, mits ze morgen denken dat 't wel gaat passen allemaal....

Toen ik thuiskwam, kreeg ik even een flinke huilbui. M'n man vindt het ook niet leuk, maar hij maakt zich vooral zorgen om mij en hoe ik me voel. Pfffft.... Nu maar hopen dat de baby zich vannacht aandient!! Mijn man moet morgenmiddag werken, dus als die controle lang duurt, lig ik daar straks in m'n uppie in het ziekenhuis, bah!

Straks komt er trouwens een vriendin van mij langs - uit Amerika! Ze logeert gelukkig niet bij ons, dat zou ik nu echt niet trekken. Net als jij heb ik echt totaal geen zin meer in bezoek, maar zij is een uitzondering. Ik had alleen zo gehoopt dat de baby er al zou zijn als ze hier was! Donderdag vliegt ze weer terug, dus het is ook echt een bliksembezoek (ivm haar werk eigenlijk, maar ze kwam ook een beetje om mij te zien). Ik word ook helemaal gek van alle telefoontjes, maar ik moet dus wel opnemen omdat zij me anders niet kan bereiken - en ze weet natuurlijk de weg niet hier.

Pffft... wat een rotdag. Hopelijk heeft de baby het vannacht ook gehad met in de baarmoeder zitten!

Heel veel sterkte met het afhouden van bezoekers :)
~Hilde 41w2d....

Hey hilde,

Och dat is zeker slecht nieuws!
Ja je mag niet meer als 2 weken over tijd gaan anders word je ingeleid, hopelijk komt deze week nog alles goed en kun je gewoon thuis bevallen! Als je rekening mee houd dat  ze einde van de week je kindje gaan halen kan het alsnog meevallen als het spontaan gebeurd! 1 voordeel is wel dat je zeker weet dat het niet lang meer duurt voordat je je kindje in je armen hebt!
Was de baby dan ook nog niet ingedaald? Wel raar je nog geen ontsluiting hebt of dat het al week is van onder want je had toch ook zoveel last van harde buiken en voorweeen? Vreemd hoor!
Wel leuk dat je vriendin uit amerika komt heb je tenminste even afleiding!!

Na deze rotdag en de middag in bed kwam mijn man vanavond thuis met een bloemetje! Lief he..

Rustig aan he en niet teveel aan denken! (het komt allemaal wel goed!)
xxx

Nee, de kleine is nog nauwelijks ingedaald - ligt wel met het hoofdje in de bekkeningang, maar dus nog beweeglijk, dus het drukt ook niet op de baarmoedermond. En tja, dan schiet 't niet op met verweken en ontsluiten... *zucht*

Morgenochtend hoor ik hoe laat ik in het ziekenhuis terecht kan. Pffft... je hoort wel wat 't wordt.

~Hilde

Terug
Bovenaan