Nou, ben dus net bij de verloskundige geweest en dat was een grote teleurstelling... ik kan wel janken! Ze heeft gevoeld of ze al kon strippen, maar alles zit nog potdicht (niet alleen geen ontsluiting, maar zelfs de baarmoedermond is nog niet verstreken...) *zucht* Het inwendig onderzoek was ook niet echt comfortabel, maar dat schijnt tijdens de bevalling wel mee te vallen, omdat je dan wel verstreken bent en aan het ontsluiten...
En nog meer slecht nieuws (vind ik, want ik wil dolgraag thuis bevallen): morgen moet ik naar het ziekenhuis voor een controle, en als er donderdag nog niks is gebeurd, donderdag nog een keer. Ze gaan kijken of de baby het nog goed doet, of het door m'n bekken gaat passen (als ze twijfelen word ik meteen ingeleid, hellup!), enzovoort. Dit omdat hun beleid is dat je met precies 42 weken ingeleid wordt - en dat is dus a.s. zaterdag. Ik heb dus nog tot en met vrijdag om op eigen houtje (dwz thuis) te bevallen, mits ze morgen denken dat 't wel gaat passen allemaal....
Toen ik thuiskwam, kreeg ik even een flinke huilbui. M'n man vindt het ook niet leuk, maar hij maakt zich vooral zorgen om mij en hoe ik me voel. Pfffft.... Nu maar hopen dat de baby zich vannacht aandient!! Mijn man moet morgenmiddag werken, dus als die controle lang duurt, lig ik daar straks in m'n uppie in het ziekenhuis, bah!
Straks komt er trouwens een vriendin van mij langs - uit Amerika! Ze logeert gelukkig niet bij ons, dat zou ik nu echt niet trekken. Net als jij heb ik echt totaal geen zin meer in bezoek, maar zij is een uitzondering. Ik had alleen zo gehoopt dat de baby er al zou zijn als ze hier was! Donderdag vliegt ze weer terug, dus het is ook echt een bliksembezoek (ivm haar werk eigenlijk, maar ze kwam ook een beetje om mij te zien). Ik word ook helemaal gek van alle telefoontjes, maar ik moet dus wel opnemen omdat zij me anders niet kan bereiken - en ze weet natuurlijk de weg niet hier.
Pffft... wat een rotdag. Hopelijk heeft de baby het vannacht ook gehad met in de baarmoeder zitten!
Heel veel sterkte met het afhouden van bezoekers

~Hilde 41w2d....