Voor Vetje76

A

Anoniem

Guest
Hoi Yvette

Ik zag je reactie op de topic van Janu. Dus jij zwerft helaas ook nog rond op dit forum. Ik vroeg me al af hoe het met je ging. Je schreef al eerder dat de kwaliteit van je eisprong niet helemaal goed is..... hoe ben je daar achter gekomen? En welke onderzoeken hebben ze gedaan om dat te achterhalen? Ik heb zelf namelijk ook het vermoeden dat mijn eisprong niet optimaal is. Heb een korte menstruatie (2-3 dagen) en de eerste keer bij de gyn (begin mei) constateerde ze dat ik al een rijp ei had op dag 6 van mijn cyclus, maar dat het baarmoederslijmvlies niet goed genoeg was voor het eitje om te kunnen nestelen. Dit zou ook kunnen betekenen dat mijn eisprong niet goed geregeld is, hoewel ik wel een redelijk regelmatige cyclus heb(25-27 dagen). Maar.... dat gaan ze nu verder onderzoeken. Helaas heb ik pas op 28 juni vervolgafspraak, balen hoor dat ze je zo lang laten wachten):.......  

Verder  heb ik ook mijn NOD rond 20 juni. Spannend weer he. Suc6 en ik hoop voor je dat deze ronde met Clomid succesvol zal zijn. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lfs, cee

Hoi Cee,

Hoe ze er achter kwamen dat de kwaliteit van de eisprong niet goed is? Heel eenvoudig door een aantal dagen na je eisprong bloed af te nemen. Dan bepalen ze de hormoonwaarde (ben even vergeten welke het was). Aan de hand van die waarde kunnen ze dan bepalen of de kwaliteit goed is of wat minder. Geen belastend onderzoek dus. Zoiezo vond ik  alle onderzoeken niet heel vervelend. Hoewel de HSG (baarmoederfoto) niet zo'n pretje vond. Had jij verder al onderzoeken gehad, behalve de echo?

Vraagje,als je op dag 6 een rijp ei hebt, wanneer springt ie dan? Ook rond dag 6? Meestal heb je je eisprong 14 dagen voor je ongesteld wordt. Ik voel me al een hele ervaringsdeskundige, maar dat valt dan toch weer tegen.

Hou me op de hoogte! En natuurlijk veel succes.

Liefs Yvet

Hoi Yvette

Dank voor je antwoord. Ik heb verder nog geen onderzoeken gehad, pas weer vervolgafspraak op 28 juni bij de gyn. Echt balen hoor dat daar zoveel tijd tussen zit. Begin mei had ik dus een eerste afspraak en toen hebben ze alleen maar check gedaan van baarmoeder en eileiders dmv echo. Dat zag er goed uit en ik had al een dominant eitje van 18 mm. De gyn merkte toen op dat m'n ei de volgende dag of dag later zou springen. (dus dag 7 of 8) Ik zou dan idd op dag 22 of zo ongi moeten worden maar dat werd ik uiteindelijk pas op dag 30. Aangezien mijn ovulatietesten alleen maar een heeeel vaag streepje aangaven op dag 10 en 11 gaan ze mijn cyclus nu verder onderzoeken. Het kan zijn dat mijn dominante ei toch niet is gesprongen. Ik vind het wel spannend hoor.

Eerst maar ff deze cyclus afwachten, volgende week NOD. Spannend weer he? Hoe voel je je ? Hopelijk hebben we succes deze maand!

lfs, cee

Hoi Cee

Idd, het wordt nu wel weer spannend hoor! Ja, ik voel van alles. Borsten wat gevoelig. En ook regelmatig wat kleine krampjes in mijn buik. Maar ik denk toch altijd maar weer; ik voel dat omdat ik het graag wil voelen. Na 14 rondes vol teleurstellingen heb ik toch zoiets van; het zal wel weer niet raak zijn.

We zullen afwachten. Voel jij al wat dan?  

Succes met wachten!

XXX Yvet

Terug
Bovenaan