voor vlinderjana

Hee lieve Jana,

ik had vorige week een berichtje voor je achtergelaten als antwoord op jouw mail, weet niet of je het gelezen hebt.
Ik was benieuwd hoe het nu met je is! Zijn de lichamelijke klachten van de overstimulatie al over? Ik hoop zo dat het beter gaat, en dat jullie kracht hebben om door te gaan!!
Weet je al iets meer over hoe nu verder?

Knuffel, Maan

lieve maan,

ik heb je bericht vorige week gelezen.
maar niet gereageerd omdat ik nog geen nieuws had,
ik heb ook het gevoel dat jij weinig op deze site bent.... klopt dat??
daarom ben ik nu extra blij wat van je te horen.
(ik mis je soms echt op het forum)

je schreef toen nml. dat je bezig was met IUI nmr. 5.
heb je al je insiminatie gehad??
en wanneer is je nod??
ik gebruikte  net als jij  puregon voor de IVF.
en had daar ook flinke buikpijn klachten van.
(het inspuiten van de vloeistof was ook geen pretje)
goed ook van je dat je nu toch wat mensen in je omgeving hebt ingelicht.
het is zo'n zwaar traject waar je in zit,
dan kan je alle steun wel gebruiken.

bij ons weten een kleine groep mensen het.
mijn ouders, schoonouders en broers  / zussen.
en mijn "beste"vriendin.
(niet  het werk, kennissen, buren etc)
we hadden de intensie om het niet te vertellen, en het samen te dragen.
maar na verloop van je ziekenhuis cyclus wordt het steeds zwaarder,
en ben je er zo mee bezig dat het je hele leven beinvloed.
toen hebben wij gezegd;
de mensen die het dichts bij ons staat moeten het weten.
ze begrijpen dan je gemoedstoestand,
en op een gegeven moment is het ook niet meer eerlijk naar hun toe.
ik voel me er nu goed bij.
maar praat er alleen over als wij dat willen.. prima!!

ik ben weer helemaal opgeknapt van de overstimulatie ellende.
ook geestelijk voel ik me goed.
wij blijven nooit lang bij de pakken neer zitten...
wat heeft dat voor nut.
het gesprek met mijn IVF arts is nu ook achter de rug.
en we gaan idd. volgende mnd. voor een cryo terugplaatsing.
we gaan er weer vollop voor, lieve maan.

wel meid,
doe wat voor jullie goed voeld w.b. vertellen over t zwanger worden....
maar besef wel,
dat als je het je schoonfam. verteld je meer steun kan verwachten.
ze jullie  meer zullen begrijpen.
en als je het ze niet verteld, dat ze daar achteraf gekwetst over kunnen zijn....
de mensen die je lief hebt, wil je graag tot steun zijn als ze het moeilijk hebben.

liefs, jana. xxx

Ha Jana

Bedankt voor je berichtje, enne, het klopt wel dat ik idd niet zo vaak op deze site ben... Heb het afgelopen maand ook weer erg druk gehad met vanalles buiten het zwanger worden om (heb een nieuwe baan gevonden, begin al over een paar weekjes!).
Bovendien trek ik het soms ook niet, het forum. Kan het niet altijd even goed handelen, al die lotgenoten die zo moeten vechten om papas en mamas te worden, word er soms een beetje moedeloos van. Maarre, van de andere kant heb je er ook weer veel steun aan elkaar natuurlijk! Ben ook altijd erg blij van jou te horen.
Maar goed, IUI5... aanstaande zaterdag is mijn NOD. Ik had tot  vandaag een erg goed gevoel bij nummer 5, alles ging heel soepel, de puregon spuiten ging goed, twee mooie eitjes, de inseminatie zelf ging heel makkelijk, slijm heel goed, zaadjes hoogste score van ons ooit... Kortom, alle vertrouwen (eigenlijk voor het eerst). Maar... voel sinds vandaag volgens mij toch weer een ongesteldheid aankomen... Getverdemme! Volgens mij stoot mijn lichaam eventuele bevruchtingen gewoon meteen af of zo... We hadden deze maand toch alle omstandigheden mee...
Maar we gaan gewoon door (zoals jij ook al zei)! Het enige wat helpt is positief blijven en hoop houden! En dat doen we tot we er bij neervallen!
Weet jij al wanneer je de cryo terugplaatsing zal hebben? Zal dat begin aug. zijn, of later? En moet je dan ook van te voren hormonen nemen? Ik ben heel benieuwd.
Ik denk dat het bij ons ook op IVF zal gaan uitdraaien... Meisje, heel veel sterkte en kracht, en ik hoop echt dat jullie volgende poging dan eindelijk mag slagen!!
Hou me op de hoogte! Veel liefs en een dikke knuffel, Maantje

lieve maan,

gefeliciteerd met je nieuwe baan.
spannend, een andere uitdaging.
goed ook dat je, ondanks je poging om zwanger te raken, andere dingen aanpakt.
het klinkt hard, maar het leven gaat door.
er zijn nog zoveel leuke dingen naast het ziekenhuis patroon.
en veel mensen verliezen dat uit t oog...

ik begrijp dat je niet altijd de fut en zin hebt in dit forum.
na het ziekenhuis heb ik het ook even links laten liggen.
al die verhalen idd. de meeste toch niet zo opbeurend....
daar wordt je niet vrolijk van!
we hopen maar dat er snel weer veel positiviteit te lezen valt.
(w.o. hopelijk ook van ons afkomstig)

zaterdag je n.o.d.?
rot dat je nu al voorgevoelens hebt van menstuatie.
maar je weet t nooit....
je lichaam geeft soms tegenstrijdige signalen af.
ik duim voor je!
mijn cryo terugplaatsing zal op zijn vroegst eind aug. zijn.
duurt nog even dus.
hebben jullie nu ook meerdere mensen op de hoogte gesteld??
wel, jij ook de moed erin blijven houden!!
en ontvang een  warme zonnige groet van, jana.

Lieve Jana,

Daar was ik weer even, had tenslotte beloofd je op de hoogte te houden..! Mijn voorgevoel was juist, ben vrijdag (dag te vroeg zelfs) ongesteld geworden,  gister naar de gyn: geen cystes gelukkig, dus sinds gisteravond spuit ik weer puregon, voor de 6e en laatste ronde....
Heb met de gyn afgesproken dat ik pas vanaf november opgeroepen kan worden voor ivf, wil graag even   een paar maandjes bijkomen van het jaartje iui-behandelingen! Dat was gelukkig geen probleem.
Nog bedankt voor je mail, fijn om te lezen. We hebben mijn schoonouders nog steeds niets verteld, wordt nu echt wel tijd, maar durf het niet zo goed. Ga denk ik maar aan mijn mannetje vragen of hij het wil doen, want ik vind wel dat ze het moeten weten...
Vooral omdat veel andere mensen er al vanaf weten (vrienden en mijn ouders), en ik er met hun ook prima over praten kan. Met m'n schoonouders is dat toch anders voor mijn gevoel... klinkt dat raar??
Ben trouwens inderdaad ook erg blij met mijn nieuwe baan, enne, ik ben, net als jij, ook zeker niet vergeten dat er naast het proberen  mama en papa te worden nog genoeg tijd over moet blijven voor andere dingen in het leven : )
Hoop dat jij nu ook een beetje van de rust voor de volgende poging kunt genieten?
Tot gauw maar weer, hoop ik! Liefs, Maan

lieve maan,

even elkaar niet gesproken....
hoe is het nu met je??
gestart met je 6de iui.
extra spannend, zo'n laatste.
ik hoop dat je ook mag eindigen met deze.
en niet het IVF traject in moet..., we houden de moed erin!

ik ben nog steeds bezig met de cryo terug plaatsing.
de eitjes wilden niet groeien.
was in 2week tijd al 5x voor controle en echo geweest.
maar... het begint er nu op te lijken.
mocht deze poging niet slagen,
dan is het opgaan voor IVF 2 in november.
ik hoop dat dat ons bespaart blijft.

liefs, jana

Hee lieve Jana

Ik was eindelijk weer eens op de site, en zag dat je eergister een berichtje voor me had achtergelaten! Ik ben echt bijna nooit meer op het forum, kan het allemaal even niet handelen. Ondertussen hebben wij poging 6 van de iui ook alweer achter de rug (snelle cyclus...), helaas ook weer mislukt. Ik had eerlijk gezegd ook niet anders verwacht (al baal je toch van je lijf als je inderdaad wéér ongesteld wordt). Vanaf november kunnen we worden opgeroepen voor ivf, maar... ik twijfel eerlijk gezegd heel erg of we daar meteen mee door moeten gaan. Ik weet niet of ik daar wel aan toe ben. Het is zo intensief en ik zie er zo tegenop. Misschien moet ik aan de gyn vragen of we het nog een half jaartje uit mogen stellen. En dan een half jaar NIET proberen zwanger te worden en er daarna vol goede moed echt voor gaan. Ik ben zo aan het twijfelen!
Jij hebt een dezer dagen de cryo terugplaatsing. Wat vervelend dat je al zo vaak naar het zkh moest voor de 'eitjescheck' ... Hopelijk zijn ze nu goed gegroeid. Wanneer is de terugplaatsing? Vast heel veel succes meid! (Ik zal binnenkort het forum checken, misschien ga je al snel antwoorden!)
Dikke knuffel & op voor deze kans!! Maantje

lieve maan,

wat ontzettend balen dat je laatste iui ook niet gelukt is.
ik was er al bang voor...
dus nu ws op voor IVF in november.
ik begrijp je twijfel om een rust in te lassen of om door te gaan.
die twijfel heb ik ook gehad.
toch heb ik gekozen om door te gaan. ( samen met mijn ega natuurlijk)
dit omdat ik bang was dat na de rustperiode ik me niet meer kon toezetten om het ziekenhuis weer op te pakken.
ik zat nu nog in dat ritme.
spijt heb ik niet van dat besluit, ondanks dat het erg zwaar is.
plus, als kinderen niet voor ons zijn weggelegt,
dan hoor ik dat liever zo spoedig mogelijk en niet over 1jaar.

hopelijk hebben wij dit weekend een terugplaatsing.
het hangt er nog van af of de ontdooiing gelukt is.
dat horen we morgen....spannend.
ik houd je op de hoogte.
jij véél sterkte met het verwerken van het iui traject.
en hoop dat je samen met je man een goed besluit kunt nemen wb het vervolg.hoe nu verder......blijf bij je eigen gevoel is de enigste tip die ik je kan geven!!

dikke kus, jana.

Terug
Bovenaan