voor wassabimammie

hoi W.B.M.!

Hier Ptra.
Ik las ergens je onderwerp over lekkere zware baby's. Daarin las ik volgens mij dat jouw kleine schat ook 6 keer 165 cc voeding krijgt per dag. Die van mij dus ook.

Ik kom er steeds meer achter dat het veel te veel is???
Althans, voor het gewicht van Koen.

Mijn collega d'r kind krijgt bijvoorbeeld 5 x 165 per dag en die is 11 weken! En ook niet klein en mager ofzo. En als ik die gewichtentabel bekijk is het ook erg veel...

Koen weegt 5400 gram en is 5 en halve week. Bij zijn geboorte woog hij 3805 gram, hij is dus enorm gegroeid in die kleine 6 weken. Hij is niet te dik.
Hoe zwaar is jouw kindje nu?

Ben echt bang dat Koen teveel krijgt. Hij heeft ook last van krampjes, krijgt al Omneovoeding daarvoor. Maar kan het moeilijk af gaan bouwen, dan gaat hij lijnen, dat kan echt niet!!! Ik geef hem iets meer pauzes nu tijdens de voeding en dring niet aan als hij niet meer hoeft.
Misschien maak ik me teveeel zorgen, hij laat ook vaak iets over dus krijgt misschien precies genoeg. Ben een beetje onzeker, het is nl. de eerste!

Doei, groetjes!

Hoi Petra,

Snap je onzekerheid hoor helemaal bij je eerste. 6x165 is wat ruim voor Koen denk ik. Je had het ook nog bij 135 kunnen houden. Waarom heb je de voeding toen opgevoerd?  
Volgens mij moet je luisteren naar je kindje die regelt zichzelf. Als hij de fles loslaat wil hij niet meer, nooit aandringen! Als je kindje teveel drinkt kan hij ook veel last van krampjes hebben. de tussenposes kun je een paar dagen zelf laten regelen. Dan zie je vanzelf hoeveel tijd er tussen de voedingen komt.

Toch hoef je je echt niet druk te maken, als je overliep van moedermelk had hij het ook gedronken  Het ene kindje drinkt weinig en slaapt dag en nacht. Als je een wakker kindje hebt of eentje die   s nachts ook blijft komen, is het logisch dat ze meer krijgen. Niet vergelijken dus met een ander kindje hoor

Ga je niet druk maken, geef wat hij vraagt. Als je het gevoel hebt dat hij altijd hongerig is moet je pas op gaan voeren weer en dan nog even in overleg met je cb.

Succes ermee!

Daniel was trouwens  met 6 weken 6040 gram, bij de geboorte 4790. Omdat daar geen schema's voor zijn   (volgens Nutrilon 200 ml per fles)   geef ik hem vanaf het begin waar hij om vraagt.....

Hi,
Even nog een aanvulling.......een baby schijnt zich niet te kunnen overeten. Als Koen echt te veel krijgt, dan komt de melk wel weer terug. Dan zou ie veel meer spugen misschien.
Marijn is nu 5 1/2 week en krijtg 6x 120 cc. Hij drinkt het niet altijd helemaal op, omdat ie in slaap valt. Hij doet dan ook erg lang over de fles, ca. 25 min. Maar ik kan geen betere speen vinden, waarbij de melk ietsje sneller eruit komt. Alleen maar spenen waarbij het eruit ongeveer uitgutst. Hij weegt overigens nu 4340 gram.
succes! Patricia

Bedankt! Ben al weer wat gerustgestelder. Koen laat heel vaak iets over en krijgt denk ik dus niet teveel. Wel raar dat ze me dit aanraadden bij het consultatiebureau, een middenweg had ook gekund, bijvoorbeeld 135 cc.

Patricia welke speen gebruik jij? Ik gebruik de 123 van bibi, maar zelfs standje 1 EN dikkere voeding gaat nog te hard. Ik ben dus op zoek naar een hele langzame speen.

Wassabimammie, hoe doe je dat, voeding zelf een paar dagen laten regelen? Gewoon steeds wachten tot hij honger heeft? Ik ben zo bang dat hij dan uit zijn ritme raakt, hij slaapt namelijk al zo lekker door 's nachts! Vanochtend moest ik hem om 8 uur wakker maken! Zeer luxe hoor.... Daarentegen is hij overdag best heftig en slaapt hij weinig.
Misschien heeft hij daarom ook zoveel honger... 's nachts krijgt hij niets....

Ik zag jouw schatjes op de foto bij een ander topic, wat lief! Echt een poepie, je dochtertje! En je zoontje is inderdaad een lekker stevig binkie! Hoe krijg je die fotoos op het forum? Ik krijg het alleen maar als link voor elkaar... vervelend want die moeten steeds aangeklikt worden.

Hartstikke bedankt voor jullie reacties. Geniet van jullie kindjes! Groetjes Ptra

Hoi Ptra,

Ik las dat je op zoek was naar een nog kleinere speen. Dat was ik ook, tot een paar dagen geleden. Ons zoontje (morgen 4 weken oud) had z'n fles (135 cc) altijd binnen 10 minuten leeg! Veel te snel dus en hij had er veel last van. Ik heb nu een perfecte fles gevonden: Dodie, met een 1,2,3 - speen van 0+ maanden. Werkt perfect. Hij doet nu zo'n 15-20 minuten over een fles. Ik switch tijdens het drinken vaak van stand om hem 'tevreden' te houden. Af en toe naar de '3' zodat ie niet in slaap valt.... Die 3 komt naar mijn idee overeen met de 1-speen die ik voorheen had, van Avent. Hoop dat je hier wat aan hebt!

Groetjes,
Kipling26

Voor Marijn hebben we zo'n 100 flessenspenen in huis...gek word ik er van!!!
We gebruiken nu een dental speen van Kruidvat, nummer 1 geloof ik. Het gaatje hebben we iets groeter geprobeerd te maken met een naald en hij drinkt nu ca. 120 cc in 25/30 minuten. Veel te lang naar mijn zin (hij valt ook altijd in slaap....), maar een betere speen kan ik niet vinden. Ik zou wel weer iets anders willen proberen, maar hij is nu zo gewend aan die dental speen, dat ik eigenlijk niet weer wil switchen. Maar zo'n dental speen vereist een andere manier van drinken dan een speen met een kersenvorm. het gaatje zit nl.aan de bovenkant., Ik weet het dus ook niet meer zo goed. Iemand tips???
Patricia

Hoi Petra,

Ik bedoelde inderdaad overdag goed kijken naar wanneer hij honger heeft en dan pas geven. Dan merk je snel genoeg of er 3 uur of 4 uur tussen moet. Maar nooit aan zijn nachtrust komen hoor. Daar moet je van genieten haha. Je kunt dan altijd op het vaste tijdstip s avonds de fles blijven geven. Maar ik denk dat het niet echt nodig is.

Je schrijft dat hij een prima dag-nachtritme heeft. De flessen niet helemaal leegdrinkt en zo te horen is hij ook tevreden. Dan regelt hij dus zelf al dat hij niet teveel krijgt. Als hij veel zou spugen geef je hem teveel, anders is het prima toch?

Wat ik zeg, laat het zo tot je zelf denkt dat hij het aankan om naar 5 voedingen te gaan. En misschien zijn dat er 5x 165 maar misschien ook wel 5x200. Dat wijst zich vanzelf...

Oh ja over een foto plaatsen.
Als je een foto op internet hebt staan dan ga je daarnaar toe, drukt op rechtermuistoets: properties en dan kopieer je het url adres.
Terug naar forum en klik het landschapsplaatje aan, voeg de url in. Klaar.

Terug
Bovenaan