voor weerdje (monique)

Hoi Monique!

Ik las in jouw topic over je/onze woonsituatie dat jullie paarden en pony's hebben. Zoals je misschien wel gelezen hebt gaan wij verhuizen. Ons nieuwe huis heeft een stuk land erbij en aangezien ik een enorme paardengek ben voel je hem waarschijnlijk al aankomen: ik zou dolgraag een paard willen kopen. Vooral omdat je bij ons nieuwe huis maar één weg over hoeft om in een gebied te komen met ruiterpaden, van daaruit de duinen in kan en vervolgens het strand op.

Het enige waar ik mee twijfel is dat ik nu natuurlijk veel tijd voor Sanne nodig heb. Dus wilde ik aan jou vragen hoe jij dat doet met je kinderen? Staan de paarden bij jou op het land? Rijd je ze dan vaak of juist niet?

Ik hoop dat je het niet vervelend vind dat ik dit vraag.

Groetjes, Evi.

hallo tessje ( Evi )
Dit zijn mijn 3 paarden heb ook nog 2 kleine pony,s voor de kids
En ik vind paarden erg leuk ik ben er wel erg druk mee daar ik er 5 heb
Die grijze is al ouder en geniet van zijn dag de bruine is 14 jaar die rij ik 3 keer in de week en die zwarte is net 3 die word nu beleerd en die ga ik ook 3 a 4 keer rijden
1 kleine pony is nu 2 jaar dus die ga ik over een jaar beleren de andere is 9 die rijden de kids 1 keer in de week en die gaar 1 keer in de week voor een karretje
Dus ikben er druk mee maar ik vind het heerlijk wij hebben de stallen ,bak wei zelf dus de paarden staan bij ons huis dat scheelt
Ik rij ze savonds als de kinderen in bed liggen
Dan is mijn man in huis of ik neem de baby foon mee
En ik rij zaterdags of zondags als mijn man er is
Als je bij ons de weg overgaat zit je al in het bos en daar kun je heerlijk rijden het is zo groot dat ik moet uitkijken dat ik niet verdwaal
Als je 1 paard hebt en bij je eigen thuis is dat makkelijk te doen denk ik
Het ligt aan de leeftijd maar meestal is 3 keer rijden en of longeren genoeg
Ik heb dan 3 kinderen dus kan alleen savonds of het weekend
Maar als na de vakantie mijn zoontje ook nog naar school gaat heb ik alleen meike nog thuis
Die leg ik dan wel eens bij mijn schoonouders in bed ( die wonen naast ons ) of ik neem de baby foon mee en dan kan ik overdag ook in de bak rijden de bak is naast ons huis
Dus als je de ruimte ervoor hebt zal ik het zeker doen

Groetjes Monique

wat een heerlijkheid om zo met je paarden bezig te kunnen zijn!  

wij hebben niet genoeg grond voor een stal met uitloop, wat ik graag wil, én een bak. Wel is er aan de overkant van de weg een manege. Ik wil aan hun vragen hoeveel zij rekenen als ik alleen gebruik maak van hun rijbak. Ik kan sowieso natuurlijk lekker naar buiten, maar in de bak rijden vind ik ook leuk.

Ik ga er nog eens goed over nadenken. Ik vind het namelijk een hele verantwoordelijkheid, dieren. Als ik een dier 'koop' dan doe ik dat voor zijn/haar leven en niet omdat het een bevlieging is.

Heel erg bedankt voor je reactie.

Groetjes, Evi.

Terug
Bovenaan